וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס F-35 נעלם בארה"ב, הצבא מבקש את עזרת הציבור

עודכן לאחרונה: 18.9.2023 / 18:49

הטייס נפלט מהחמקן המתקדם בשמי קרוליינה הדרומית, ומאושפז במצב טוב בבית החולים. החיפושים אחר המטוס, שעלותו היא כ-80 מיליון דולר, מתמקדים באזור של שני אגמים. סיבת התאונה נמצאת בחקירה

בווידאו: המראת מטוסי F-35 מארה"ב לישראל/צילום: לוקהיד מרטין

צבא ארצות הברית ביקש את עזרת הציבור באיתור אחד ממטוסי ה-F-35 שלו, שנעלם אתמול (ראשון) אחרי שהטייס שלו נפלט ממנו בשמי קרוליינה הדרומית. הטייס, שזהותו לא פורסמה, צנח בשלום והוא מאושפז במצב יציב בבית החולים.

נסיבות התאונה של המטוס, שעלותו היא כ-80 מיליון דולר, לא ברורות, אך גורמים רשמיים אמרו שהוא היה מעורב ב"תקלה". החיפושים אחר המטוס מתוצרת לוקהיד מרטין מתמקדים במיקום הידוע האחרון שלו - באזור שני אגמים מצפון לעיר צ'רלסטון - בשיתוף פעולה עם רשויות התעופה הפדרליות.

המטוס, מסדרת F-35B Lightning, הוא חמקן, כך שהוא תוכנן להיות נסתר ממערכות מכ"ם של האויב.

"צוותי חירום עדיין מנסים לאתר את ה-F-35", נכתב בחשבון הרשמי של בסיס צ'רלסטון ברשת החברתית X, לשעבר טוויטר. "הציבור מתבקש לשתף פעולה עם הרשויות הצבאיות והאזרחיות ככל שהמאמץ נמשך".

מטוס ה"אדיר" (F35). לוקהיד מרטין, אתר רשמי
החמקן המתקדם בעולם. מטוס F-35/אתר רשמי, לוקהיד מרטין

הבסיס עודד את כל מי שיש בידיו מידע שיכול לעזור לצוותי החיפוש לפנות למרכז התפעול שלו. חיל הנחתים מסר בהצהרה כי המידע שיש בידיו על התקרית בשלב זה הוא "מוגבל", והוא עדיין מנסה לאסוף מידע נוסף. הוא הוסיף כי התקלה תיחקר. דוברת של צבא ארצות הברית אמרה כי מטוס F-35 נוסף שטס באותו הזמן שב בשלום לבסיס בצ'רלסטון.

בשנת 2018, צבא ארצות הברית קרקע זמנית את כל צי מטוסי ה-F-35 שלו לאחר התרסקות של אחד החמקנים בקרוליינה הדרומית.

בדצמבר האחרון, צה"ל הודיע על קרקוע זמני של 11 מטוסי F-35 בעקבות התרסקות של מטוס בטקסס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully