וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תאונת האימונים: ארה"ב מקרקעת את כל מטוסי ה-F-35 שלה

הצבא עצר את הפעילות של החמקן היקר בהיסטוריה, שנמצא גם בשירות צה"ל, בעקבות התרסקות בחודש שעבר שנסיבותיה עדיין נחקרות. תכנית הפיתוח של המטוס ספגה לא אחת ביקורת על מחירה

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

צבא ארצות הברית קרקע את כל מערך מטוסי ה-F-35 שלו, בעקבות תאונת האימונים בחודש שעבר בקרוליינה הדרומית. זו הייתה התאונה הראשונה של החמקן המתקדם, שרק נכנס לשירות מבצעי אמריקני בחודש שעבר.

בתאונה של מטוס הקרב, של דגם F-35B - אחד משלושה שנרכשו על ידי חיל האוויר האמריקני - לא היו נפגעים והטייס הצליח לשרוד את ההתרסקות. חיל הנחתים מסר לאחר התאונה כי הנסיבות נחקרות. לפי ההערכות עלות המטוס שהיה מעורב בתאונה היא כמאה מיליון דולר.

מנהלת תכנית ה-F-35 העולמית מסרה בהצהרתה כי "בדיקות יושלמו ב-24 עד ה-48 שעות הקרובות". תכנית הפיתוח של החמקן, שאחד מדגמיו נמצא בשירות חיל האוויר של ישראל, צפויה להימשך בין 30 ל-40 שנה. היא ספגה לא אחת ביקורת על המחיר שלה ועל יעילותה הקרבית.

מטוס חמקן F-35 של חיל האוויר של ארה"ב ממריא לתקיפה באפגניסטן, 27 בספטמבר 2018. רויטרס
מטוס F-35 ממריא לתקיפה באפגניסטן, בחודש שעבר/רויטרס

עם זאת, הפנטגון הכריז לאחר התאונה על חוזה חדש לרכישת 141 מטוסים, בעלות של כ-89.2 מיליון דולר עבור כל אחד מהם. ה-F-35B הוא משלוש גרסאות של החמקן, שכמה ימים לפני התאונה עשה את טבילת האש הראשונה שלו במהלך תקיפה באפגניסטן.

ישראל הייתה הראשונה לעשות שימוש מבצעי במטוס הקרב במהלך פעילות במזרח התיכון, שאותה לא חשפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully