וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות סדר נערכו ברצועת עזה, צה"ל תקף עמדה של חמאס באמצעות מל"ט

עודכן לאחרונה: 23.9.2023 / 19:58

ההפרות מתקיימות זה היום השני ברציפות. צה"ל פתח באש לעבר פלסטיני שהשליך מטען חבלה סמוך לגבול הרצועה. העמדה שהותקפה בעזרת המל"ט סמוכה למוקד הפרות הסדר. אתמול תקף צה"ל בעקבות הפרות הסדר שלוש עמדות של חמאס באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך הפעולה נורו שני פלסטינים

בווידאו: תקיפת עמדה צבאית של חמאס באמצעות כטמ"ם, 22 בספטמבר 2023/דובר צה"ל

הפרות סדר החלו היום (שבת) ברצועת עזה. צה"ל פתח באש לעבר מחבל שהשליך מטען חבלה סמוך לגבול הרצועה. לעבר החיילים נורתה אש מאקדחים. מל"ט של צה"ל תקף עמדה של חמאס, הסמוכה למוקד שבו התקיימה הפרת סדר אלימה, וממנו בוצע ירי לעבר כוחות צה"ל. הרשתות הפלסטיניות מדווחות על הפרחת בלונים ואולם מדובר צה"ל נמסר שלא זוהו בלוני תבערה שחצו את הגדר. אתמול תקף צה"ל עמדות של חמאס בעקבות הפרחת בלונים.

התקיפות של צה"ל אתמול ברצועה כוונו נגד שלוש עמדות של חמאס. הן בוצעו בעקבות הפרות סדר אלימות בגבול הרצועה, שבמהלכן עשרות פלסטינים ניסו לחבל בגדר - במקביל לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם. לדברי גורמי ביטחון, "סגירת מעברי הגבול כרם שלום וארז נועדו להבהיר לחמאס שהטרור על הגבול לא מקובל על הממשלה. צה"ל הגיב בהתאם".

לוחמי צה"ל הדפו את מפירי הסדר עם אמצעים לפיזור הפגנות, ובהמשך, שני מחבלים השליכו מטעני חבלה - ונורו על ידי צלפים. בד בבד, פרצו בעוטף עזה שתי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל תקף באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק ובאמצעות טנק שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס, הסמוכות למוקדים בהם מתקיימות הפרות סדר ומהם הופרחו בלוני תבערה סמוך לגדר הגבול ברצועה, וכן עמדה נוספת של הארגון הנמצאת בסמוך למקום ממנו בוצע ירי לפני זמן קצר לעבר כוחות הביטחון הפועלים מול הפרת הסדר. אין נפגעים לכוחותינו".

הפגנות בגבול רצועת עזה 18 בספטמבר. Atia Mohammed/Flash90, אתר רשמי
הפרות סדר בגבול רצועת עזה, 18 בספטמבר 2023/אתר רשמי, Atia Mohammed/Flash90

האירוע התקיים במקביל לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, שבה אמר כי ישראל על סף שלום עם סעודיה וכי אסור שלפלסטינים יהיה וטו על התהליך.

"אני רוצה שלום עם הפלסטינים", אמר נתניהו בפתח דבריו באו"ם. "אבל אסור לתת לפלסטינים וטו על שלום בין ישראל למדינות ערב. הפלסטינים צריכים להיות חלק מהתהליך. הם יכולים להרוויח ממנו. אבל אסור שהם יטילו עליו וטו".

"אני מאמין שאנחנו על סף פריצת דרך דרמטית עוד יותר - שלום בין ישראל לסעודיה", הוסיף נתניהו. "שלום כזה יסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי, יעודד מדינות ערביות נוספות לנרמל יחסים עם ישראל ויגדיל את הסיכוי לשלום עם הפלסטינים. הסכם כזה יביא לפיוס בין מוסלמים ליהודים". בשלב זה, הציג נתניהו מפה של המזרח התיכון, כדי להדגים את הרווחים האזוריים של שלום עם סעודיה.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully