וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו באו"ם: אנחנו על סף שלום בין ישראל לסעודיה, אסור שלפלסטינים יהיה וטו

ראש הממשלה התייחס בעצרת האו"ם למגעים עם סעודיה: "קרובים לפריצת דרך דרמטית, שלום כזה יסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי וישנה את המזרח התיכון". עוד הוסיף: "הפלסטינים צריכים להיות חלק מהתהליך. הם יכולים להרוויח ממנו". על איראן: "לא אתן לה להשיג נשק גרעיני"

בוידאו: נתניהו באו"ם: אנחנו על סף שלום בין ישראל לסעודיה, אסור שלפלסטינים יהיה וטו/אתר האו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שישי) בעצרת האו"ם בניו יורק. במקביל לנאומו, מאות מפגינים מחו נגד הממשלה מחוץ לבניין האו"ם. "אני רוצה שלום עם הפלסטינים", אמר בפתח דבריו, "אבל אסור לתת לפלסטינים וטו על שלום בין ישראל למדינות ערב. הפלסטינים צריכים להיות חלק מהתהליך. הם יכולים להרוויח ממנו. אבל אסור שהם יטילו עליו וטו".

"אני מאמין שאנחנו על סף פריצת דרך דרמטית עוד יותר - שלום בין ישראל לסעודיה", הוסיף נתניהו. "שלום כזה יסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי, יעודד מדינות ערביות נוספות לנרמל יחסים עם ישראל ויגדיל את הסיכוי לשלום עם הפלסטינים. הסכם כזה יביא לפיוס בין מוסלמים ליהודים". בשלב זה, הציג נתניהו מפה של המזרח התיכון, כדי להדגים את הרווחים האזוריים של שלום עם סעודיה.

נאום רה"מ בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2023. רויטרס
המפה שהציג נתניהו/רויטרס
נאום רה"מ בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2023. רויטרס
המפה שהציג נתניהו והקו שצייר עליה/רויטרס

עוד אמר ראש הממשלה: "הרחבת מעגל השלום באזור תסייע להשגת שלום עם הפלסטינים, אבל הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס צריך להפסיק להפיץ שקרים אנטישמיים נגד העם היהודי והמדינה היהודית. הוא אמר שהיטלר לא היה אנטישמי. אי אפשר להמציא דברים כאלה".

"הפלסטינים צריכים להכיר בזכותם של היהודים לבית לאומי משלהם בישראל", אמר נתניהו. "אני משתוקק לשלום כזה. אני מחויב לעשות כל שביכולתי להתגבר על המשוכות כדי שיהיה עתיד טוב יותר לכל העמים באזור".

נאום רה"מ בנימין נתניהו בעצרת האו"ם, 22 בספטמבר 2023. רויטרס
"על סף פריצת דרך דרמטית". נתניהו נואם באו"ם/רויטרס

"דיברתי עם הנשיא ביידן על החזון שלי לשלום, אנחנו שותפים לאופטימיות בנושא הזה", אמר נתניהו, ששיבח את יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן על מנהיגותו. "ארה"ב חיונית בתהליך הזה. כמו שהשגנו את הסכמי אברהם תחת הנהגת הנשיא טראמפ, נוכל להשיג שלום עם סעודיה תחת הנהגת הנשיא ביידן".

מיד לאחר מכן, התייחס למתיחות מול איראן וטען כי "יש להחזיר את הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם על איראן, היא צריכה לעמוד מול איום צבאי אמין. כל עוד אני ראש ממשלת ישראל, לא אתן לאיראן להשיג נשק גרעיני". עוד טען כי "איראן ניסתה לחסל את שר החוץ האמריקני".

בוידאו: במקביל לנאום נתניהו מאות מפגינים מחוץ לבניין האום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול, בכירים בבית הלבן אמרו לאחר הפגישה בין נשיא ארצות הברית ביידן לנתניהו כי הם סבורים שראש הממשלה מבין כי יהיה עליו לבצע ויתורים בנושא הפלסטיני כדי להשיג הסכם שלום עם סעודיה. ויתורים משמעותיים בנושא הפלסטיני עלולים להביא להתערערות הממשלה לאור התנגדותם של ראשי מפלגות הימין הקיצוני - בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר - לכל מהלך מהסוג הזה.

בכירים ישראלים אמרו כי נתניהו לא מתכנן לבצע שינוי בהרכב הממשלה במקרה שיושג הסכם שלום עם סעודיה וכי הוא סבור שיהיה ביכולתו להעביר בממשלה צעדים עבור הפלסטינים כל עוד אלה לא יפגעו באינטרסים ביטחוניים ישראלים. ביידן העלה בפגישה את סוגיית הוויתורים לפלסטינים, ראש הממשלה אמר לנשיא האמריקני כי הוא מבין שיהיה צורך במרכיב פלסטיני משמעותי בעסקת חבילה עם סעודיה, אולם הדגיש כי אסור לתת לפלסטינים יכולת להטיל וטו על המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully