וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד דרמטי: נהג דרס מפגינים נגד המהפכה המשפטית בנתיבי איילון

בתיעוד וואלה! מהתקרית נראה רכב מסוג מאזדה מאיץ לעבר המפגינים ופוגע בכמה מהם - הנהג עוכב לחקירה. כמו כן לאחר כחצי שעה, איילון דרום נפתח לתנועה. תקרית הדריסה אירעה במסגרת ההפגנות לקראת הדיון הדרמטי בעליון על פסילת החוק לביטול עילת הסבירות

נהג דורס מפגינים שחסמו את איילון דרום. 9 בספטמבר 2023/אורי סלע

במסגרת ההפגנות נגד המהפכה המשפטית ירדו עשרות מפגינים לפני זמן קצר (שבת) לכביש איילון דרום וחסמו אותו לתנועת כלי רכב למשך כחצי שעה. בתיעוד של וואלה! נראה אחד הנהגים נוסע במהירות לעבר המפגינים ודורס אותם באזור מחלף ארלוזרוב. כמו כן, בכמה תיעודים נוספים נראים נהגים יורדים מרכביהם בכביש איילון ותוקפים חלק מהמפגינים.

המשטרה עצרה את הנהג החשוד לחקירה: "הנהג שפגע במפגינים נעצר על ידי השוטרים וכעת מטופל על ידי בוחני התנועה של מחוז ת"א לבדיקת נסיבות האירוע. במקום נפצעו קל 5 מפגינים אשר חסמו את כביש איילון". לאחר אירוע הדריסה, השוטרים במקום החלו לחלק דוחות למפגינים שחסמו את הכביש על סך 1,000 שקלים.

הנהג טוען שהדריסה הייתה טעות. לגרסתו, בנו נהג ברכב עד לעצירה בעקבות החסימה. הבן נבהל והאב רצה להחליף אותו בנהיגה, אולם, במהלך הניסיון להחליף מקומות לחץ הבן בטעות על הגז. שוטרים לקחו גרסה ראשונית מהנהג ובוחני תנועה בודקים את הגרסה בזירה כדי לברר אם היא יכולה להתיישב.

עימותים אלימים בין נהגים למפגינים באיילון דרום/מערכת וואלה!

כמו כן במד"א דיווחו כי צעירה כבת 25 שנדרסה נפצעה באורח קל עם חבלה ברגלה. צוות רפואי שהוזעק למקום העניק לה טיפול ופינה אותה לבית החולים איכילוב בתל אביב. צעיר נוסף נפגע מהדריסה באורח קל וטופל במקום.

רני, אחד המפגינים שנפגע מהדריסה, סיפר לוואלה!: "המשקפיים עפו. זה לא משהו שאתה מצפה לו, זה שם אותך באיזה שוק. זו הייתה דריסה מכוונת. היינו כאן ופתאום אחד הרכבים שעמד התחיל להאיץ. אני הייתי בקדימה שלו. הועפתי על המכסה, לא יודע אם מהפגיעה או שהפלתי את עצמי מאינסטינקט".

בלשכת ראש הממשלה הגיבו לאירוע הדריסה: "ראש הממשלה מגנה בחריפות כל צורה של אלימות, קורא לכולם לפעול באיפוק ולשמור על החוק". מנגד, ב"כוח קפלן" תקפו את נתניהו: "ההסתה של נתניהו מחלחלת ומביאה לנפגעים. מכונת הרעל שלו עובדת על טורבו בשעות האחרונות ומביאה לאירוע דריסה. הדם על ידיו של נתניהו".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, מחוץ לביתו של אמיר אוחנה, תל אביב. 9 בספטמבר 2023. צילום מסך, ניב אהרונסון
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, מחוץ לביתו של אמיר אוחנה, תל אביב. 9 בספטמבר 2023/ניב אהרונסון, צילום מסך
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, מחוץ לביתו של השר יצחק וסרלאוף, תל אביב. 9 בספטמבר 2023. אורי סלע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, מחוץ לביתו של השר יצחק וסרלאוף, תל אביב. 9 בספטמבר 2023/אורי סלע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 9 בספטמבר 2023. אורי סלע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, תל אביב. 9 בספטמבר 2023/אורי סלע

לקראת הדיון הדרמטי בבג"ץ ביום שלישי הקרוב על פסילת החוק לביטול עילת הסבירות - שורת מחאות התקיימו הערב ברחבי הארץ, זה השבוע ה-36, נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה. העצרת המרכזית, כבכל שבוע, התקיימה בצומת קפלן שבתל אביב - שם נאמו ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, יו"ר לשכת עורכי הדין עמית בכר, והופיע הזמר שלום חנוך שאמר למוחים: "אני מחבק אתכם. בלב שלם ואוהב אני מצרף את קולי ואת עצמי בקריאה לחופש ושוויון בארצנו, הארץ שלנו".

בסיום ההפגנה המרכזית, יצאו שתי צעדות מחאה - האחת לביתו של שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף, שמוקדם יותר היום עוכב שכנו שתלה נגדו שלטים ברחבי העיר. והשניה לעבר ביתו של יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, שבנאומו מוקדם יותר השבוע הזהיר את בית המשפט העליון כי "הכנסת לא תקבל בהכנעה את רמיסתה".

בהפגנה מול ביתו של יו"ר הכנסת פרצו עימותים אלימים בין המפגינים שהגיעו לשם, לבין המשטרה שמנסה לפזר אותם מהמקום. אחד השוטרים תועד חוטף מידי מפגין דגל גאווה. במקביל, בהפגנה מול ביתו של השר וסרלאוף, המפגינים התפצלו לכמה קבוצות כדי להקשות על המשטרה ולהגיע עד פתח הבניין של וסרלאוף. והמשטרה בתגובה הכריזה כי ההפגנה לא חוקית, מאחר שאינה רחוקה 300 מטר מהבית וחוסמת כביש.

"לקראת הדיונים בבג"צים בנושא הסבירות, הועדה לבחירת שופטים ועוד, נערוך את ערב ההפגנות ה-36 ברציפות בסופי השבוע", מסרו מארגני המחאה, "למול ההסתה המסוכנת והאיום של הממשלה למרוד למעשה בשלטון החוק, יתקיימו בימים הקרובים מספר הפגנות ואירועי מחאה שנועדו להעביר מסר ברור, שאי ציות לפסקי בג"צ - לא יעבור את עם ישראל".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 9 בספטמבר 2023. אורי סלע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 9 בספטמבר 2023/אורי סלע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, תל אביב. 9 בספטמבר 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, הבימה, תל אביב. 9 בספטמבר 2023/פלאש 90, אבשלום ששוני
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 9 בספטמבר 2023. אורי סלע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן, תל אביב. 9 בספטמבר 2023/אורי סלע

כמו כן, בכוח קפלן מסרו: "רגע לפני הדיון ההיסטורי בבג"ץ על ביטול חוק הדיקטטורה הראשון, אנו עדים להתנהלות דיקטטורית של משטרת ישראל שעוצרת לשורה של חקירות שווא אזרחים שמשתתפים במחאה. נתניהו גורר את ישראל להיות דיקטטורה מסוכנת שאין בה חופש מחאה וזכויות אזרח בסיסיות. יש רק דבר אחד שיכול לעצור אותו: מאות אלפים ברחובות שחוסמים בגופם את הדיקטטורה".

ראש לשכת עורכי הדין, עמית בכר, תקף בנאומו בקפלן את יו"ר הכנסת אמיר אוחנה ושרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן, ואמר: "כשיו"ר הכנסת מצהיר שהכנסת לא תכבד החלטה של בית המשפט,
אנחנו לא בפתח של משבר חוקתי, אלא מצויים כבר בעיצומו של שבר אליו מובילים קומץ נבחרים חסרי אחריות", אמר בכר ופנה לאוחנה: "אדוני יו"ר הכנסת, אני מזכיר לך שאתה מגדל ילדים ומשפחה בישראל, בזכות אותם שופטי בג"ץ ששותפיך מכנים דיקטטורים".

"כשרואים שרים בכירים כמו דיסטל וסמורטריץ' שמסיתים את הציבור נגד בית המשפט והיועמ"שית, מבינים כמה חשוב לשמור על בג"ץ ולהגביל את כוחם של שרים לפני שיחסלו סופית את הדמוקרטיה.
השרה דיסטל - כשאמרת ליועמ"שית 'יש לך עסק איתי' - מה בכוונתך לעשות? מי מדבר ככה? ראשי משפחות פשע, לא שרים בממשלה".

במקביל, בעיר רחובות מתקיימת בשעה זו צעדה והפגנה בצומת פארק המדע, תחת הכותרת: "בג"צ הוא השכפ"ץ של כולנו". בעקבות הצעדה, הצומת נחסם לתנועה על ידי המשטרה. במחאה שם צפויים לנאום ח"כ רם בן ברק ורונית הרפז, ממובילות מחאת ההייטק.

ח"כ רם בן ברק אמר: "אנחנו מכבדים את כולם אבל לא נסבול שיפרקו לנו את הדמוקרטיה. לא נסבול גזענות, לא נסבול את ההשתלטות של הגורמים הקיצוניים על המדינה שלנו. אז כן - יהיה טוב גם מחר אבל זה בזכות מאבק בלתי מתפשר על המדינה שלנו. לא מתפשרים. נלחמים ומנצחים". כמו כן, עשרות מפגינים התאספו גם בצומת נהלל.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,אלפי מפגינים בהרצליה. 9 בספטמבר 2023. אריאל טנקוס, פלאש 90
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,אלפי מפגינים בהרצליה. 9 בספטמבר 2023/פלאש 90, אריאל טנקוס
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,נס ציונה. 9 בספטמבר 2023. כוח קפלן, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,נס ציונה. 9 בספטמבר 2023/אתר רשמי, כוח קפלן
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בצומת נהלל בגליל

9 בספטמבר 2023. זאב מן, אתר רשמי
מפגינים נגד המהפכה המשפטית בצומת נהלל בגליל 9 בספטמבר 2023/אתר רשמי, זאב מן

כל החסימות בתל אביב:

  • רחוב קפלן ייחסם מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
  • צומת קפלן דרך מנחם בגין ייחסם לצפון ולדרום (כולל השיקועים).
  • רמפות גשר השלום ייסגרו לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20).
  • צומת יגאל אלון - השלום ייחסם למערב.
  • ייחסם צומת יגאל אלון- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ).
  • ייחסם צומת השלום- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו מזרחה).
  • צומת השלום - עליית הנוער ייחסם למזרח.
  • צומת יגאל אלון - השלום ייחסם לדרום.
  • צומת יגאל אלון - תובל ייחסם לצפון.
  • צומת יצחק שדה - המסגר ייחסם לצפון.
עימותים מחוץ לבית השר וסרלאוף לאחר מעצר מפגין/מחאת קפלן
השלטים שהביאו לעיכוב המפגין. מערך עצורים מחאות, צילום מסך
השלטים שהביאו לעיכוב המפגין/צילום מסך, מערך עצורים מחאות

מוקדם יותר היום, פרצו עימותים אלימים בין כוחות המשטרה לבין מפגין לאחר עיכוב לחקירה של תושב תל אביב בעקבות תליית שלטי מחאה נגד שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף - שכנו החדש בבניין. החשד נגדו, כפי שהסבירו שוטרים כשהגיעו לביתו, הוא השחתת פני מקרקעין.

בקבוצות המפגינים קראו להגיע לתמוך בעצור, ועשרות מוחים התכנסו מחוץ לתחנת המשטרה ומחוץ לביתו של השר וסרלאוף, שם נרשמו עימותים אלימים בין אחד המפגינים לשוטרים. עורכת הדין גבי לסקי, לשעבר חברת כנסת מטעם מרצ, ליוותה אותו. לאחר ששוחרר מהחקירה, הוא תקף את השוטר שעיכב אותו: "עובד ציבור שהתעסק בפוליטיקה עבור שר דתי ביום שבת".

"כוח קפלן" מסר בתגובה: "משטרת תל אביב מנסה להגביל את זכות ההפגנה בתירוץ של השחתת מקרקעין. זהו עוד סממן של קריסת הדמוקרטיה תחת משטר הדיקטטורה של נתניהו. קוראים לכל הציבור להגיע הערב להפגנות בקפלן וברחבי הארץ ולהפגנה לשמירה על בג"ץ בשני הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully