וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים התעמתו עם תושבים בכפר קאסם וכוונו לעברם נשק, צה"ל: התנהגותם תיבדק

עודכן לאחרונה: 9.9.2023 / 17:07

לטענת התושבים, החיילים פוצצו רימון הלם וכשתושבים יצאו לבדוק ממה נגרם הרעש הם תקפו אותם ופצעו חמישה מהם. בצה"ל אומרים שעל פי תחקיר ראשוני, החיילים ערכו סיור על גדר התפר ורדפו אחרי חשודים לתוך היישוב. כשאחד התושבים זוהה עם אלה, הופעלו אמצעים לפיזור הפגנות

עימות בין חיילים לתושבים בכפר קאסם/תיעוד על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

חיילים התעמתו אתמול בלילה עם תושבים בכפר קאסם, תוך שהם מבריחים אותם ומכוונים לעברם נשקים. לטענת התושבים, החיילים נכנסו לכפר ברכב צבאי ופוצצו רימון הלם, מה שגרם לתושבים רבים לצאת ולבדוק מה מקור הרעש. לאחר מכן לטענת התושבים, החיילים תקפו אותם ופצעו חמישה תושבים באורח קל.

מדובר צה"ל נמסר בעקבות האירוע: כי כניסת חיילים לכפר קאסם הנה בניגוד להנחיות, וכי האירוע מתוחקר והתנהלות הלוחמים תיבדק. עוד אמר דובר צה"ל כי מתחקיר ראשוני עולה שבמהלך סיור על גדר התפר הלילה, סמוך לכפר עזון שבחטיבת אפרים, זוהו שני חשודים שחצו את הגדר. כוח צה"ל ביצע מרדף אחר החשודים לכפר קאסם. עם הגעת הכוחות לכפר זוהו מספר חשודים מהכפר, כשאחד מהם אחז באלה. בהמשך, החל עימות בין חלק מהחשודים לבין קצין צה"ל. הקצין החרים את האלה והשתמש באמצעי לפיזור הפגנות לפיזור ההתקהלות. נבדקת הטענה על חמישה אזרחים פצועים. אין נפגעים לכוחותינו.

זירת העימות בכפר קאסם, 9 בספטמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת העימות בכפר קאסם, 9 בספטמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נביל עקאב שוהאנה מואפק, אחד מהתושבים שנפצע, לטענתו, לאחר שהותקף על ידי החיילים, אמר לוואלה!: "משהו התפוצץ בלילה בשכונה, אז יצאנו החוצה להסתכל מה התפוצץ באמצע הלילה. איך שיצאנו החוצה, פתאום יצאו חיילים ותקפו אותנו ככה סתם עם הנשקים שלהם. אני עד עכשיו בהלם. זו בושה למדינת ישראל קודם כל. המצב חמור מאוד".

סגן ראש העיר איד עותמן דיב בדיר אמר: "אנחנו נגיש תלונה במשטרה על האירוע. יהיה פה תחקור צבאי מלא. בשנת 1956 קרה מה שנקרא טבח כפר קאסם, וגם עכשיו אנחנו פשוט מאוד לא ניתן שיבואו חיילים ויעשו מה שבא להם".

בדיר סיפר שכמה שעות אחרי המקרה גם הגיע חייל ו"רצה שנשב לדבר ונסגור את האירוע". לדבריו, כשח"כ וואליד טהא שהיה במקם ביקש שהחייל ימסור את השם שלו, הוא ברח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טאהא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "חמור ומסוכן!! ארבעה חיילים נכנסו באישון לילה לשכונה המזרחית בתוך העיר כפר קאסם, ללא תיאום עם המשטרה המקומית, משליכים רימון הלם ברחוב, מנפצים פנסים של רכבים, ותוקפים באכזריות חמישה אזרחים שיצאו להבין מה מתרחש מחוץ לבתיהם! האזרחים המותקפים הובהלו לקבלת טיפול רפואי, ולפי עדויותיהם האירוע היה יכול להסתיים באסון של ממש! יש להעמיד לדין את כל החיילים המעורבים, ולוודא שמקרים מסוכנים כאלה לא יתרחשו!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully