וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל מושיטה יד": גלנט שוחח עם מקבילו המרוקני בעקבות רעש האדמה

עודכן לאחרונה: 9.9.2023 / 18:06

שר הביטחון מסר את תנחומיו לעם המרוקני, והודיע כי הנחה את מערכת הביטחון להתכונן להוצאת משלחת מישראל. "חלק משמעותי מהסכמי אברהם, הוא המחויבות הדדית של המדינות לעמוד זו לצד זו ברגעי משבר לאומיים", אמר גלנט

תיעוד ישראלי מלב האסון במרוקו/באדיבות עמותת איילים

שר הביטחון, יואב גלנט, שוחח היום (שבת) עם שר ההגנה של מרוקו, עבד אל-לטיף לודי, בעקבות רעש האדמה הקשה שהכה הלילה בעוצמה 6.8 באזור איגהיל שבהרי האטלס, כ-70 קילומטר דרום-מערב למרקש - וגרם למותם של מעל 1,000 בני אדם, ופציעתם של רבים נוספים.

שר הביטחון ביקש למסור למלך ולעם המרוקאי את תנחומיו בשעה קשה זו, ואמר לעמיתו כי מדינת ישראל מושיטה יד למרוקו, ומערכת הביטחון וצה"ל יסייעו ככל שידרש. "חלק משמעותי מהסכמי אברהם, הוא המחויבות הדדית של המדינות לעמוד זו לצד זו ברגעי משבר לאומיים. מדינת ישראל מושיטה יד ותסייע ככל הנדרש למרוקו בשעה קשה זו", אמר גלנט.

כמו כן, גלנט ציין בשיחה כי כבר הנחה את מערכת הביטחון ואת כוחות צה"ל להתכונן להוצאת משלחת מישראל, שתשתתף במאמצי החילוץ ובסיוע ההומניטרי באזור שנפגע.

שר הביטחון, יואב גלנט, שוחח  עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, 9 במאי 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גלנט למקבילו המרוקאי: "נסייע ככל שנדרש בשעה קשה זו"/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ברשויות נוספות בישראל, ובהן במשרד החוץ, מד"א וחברות הביטוח נערכים לסייע למרוקו, ולישראלים השוהים בה. במשרד הבריאות נערכים להוצאת משלחת משלימה למשלחת צה"ל - שתכלול רופאים ורופאות, אחים ואחיות וציוד רפואי על מנת לסייע בטיפול בנפגעים מרעש האדמה.

זוהי אחת מרעידות האדמה העוצמתיות שפקדו את מרוקו מזה שנים. רעידת האדמה האחרונה שגבתה מספר קורבנות רב היכתה בצפון המדינה, במחוז אל חוסימה ב-2004. ברעידה נהרגו כ-630 בני אדם. בשנת 1960 התרחשה רעידת אדמה קטלנית באזור אגאדיר שבדרום, עם 12,000-15,000 קורבנות.

רויטרס

ד"ר אריאל היימן, גיאולוג וחוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי INSS, טען כי "מספר ההרוגים ברעידת האדמה צפוי לעלות", תוך שהוא מציין כי "מאז תחילת המאה ה-20 לא הייתה רעידת אדמה בסדר גודל כזה ברדיוס של 500 קילומטרים מרעידה זו".

"מדובר באסון כבד אך מימדיו לא יגיעו לאלו של רעידת האדמה בתורכיה שהייתה חזקה בהרבה והתרחשה באזור שמיושב בצפיפות רבה יותר", הבהיר. לדברי היימן, רעידות אדמה בגודל הזה ובאזור הזה הן "נדירות יחסית, אך לא בלתי צפויות".

"הרעידה התרחשה בעומק רדוד, באזור בו הבניה היא בעיקרה בבלוקים ולכן המבנים נוטים להתמוטט בקלות. יחד עם זאת, מכיוון שהנזק המשמעותי קרה באזור כפרי מספר המבנים הגבוהים נמוך. עד כה דווח על מאות רבות של הרוגים, מספר הצפוי לעלות במהלך הימים הבאים, כשתתברר עוצמת הנזק האמיתית", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully