וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה עיכבה מפגין שתלה שלטים נגד השר וסרלאוף, עימותים נרשמו מחוץ לביתו

9.9.2023 / 13:09

תושב ת"א עוכב לחקירה במשטרה בחשד להשחתת פני מקרקעין, לאחר שתלה שלטי מחאה נגד שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מעוצמה יהודית - שכנו החדש בבניין שבצפון העיר. מאוחר יותר שוחרר וביקר את התנהלות השוטר: "עובד ציבור שהתעסק בפוליטיקה"

תושב תל אביב עוכב לחקירה בעקבות תליית שלטי מחאה נגד השר יצחק וסרלאוף/מתוך הרשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

תושב תל אביב עוכב הבוקר (שבת) לחקירה במשטרה בעקבות תליית שלטי מחאה נגד שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף - שכנו החדש בבניין. החשד נגדו, כפי שהסבירו שוטרים כשהגיעו לביתו, הוא השחתת פני מקרקעין. צפו בתיעוד מהשיחה עם השוטרים

וסרלאוף, חבר מפלגת עוצמה יהודית, עבר באחרונה לשכונה בצפון העיר. בעבר התגורר בשכונת שפירא שבדרום העיר - וגם שם נערכו הפגנות מחוץ לביתו. עורכת הדין גבי לסקי, לשעבר חברת כנסת מטעם מרצ, ליוותה אותו. לאחר ששוחרר מהחקירה, הוא ביקר את השוטר שעיכב אותו: "עובד ציבור שהתעסק בפוליטיקה עבור שר דתי ביום שבת".

עימותים מחוץ לבית השר יצחק וסרלאוף לאחר מעצר מפגין/מחאת קפלן
השלטים שהביאו לעיכוב המפגין. מערך עצורים מחאות, צילום מסך
השלטים שהביאו לעיכוב המפגין/צילום מסך, מערך עצורים מחאות

בקבוצות המפגינים קראו להגיע לתמוך בעצור, ועשרות מפגינים התכנסו מחוץ לתחנת המשטרה ומחוץ לביתו של השר וסרלאוף - שם אחד המפגינים התעמת עם השוטרים ונעצר.

במשטרה טענו כי ההפגנה מחוץ לביתו של השר הייתה לא חוקית, וכי אחד המפגינים ניסה להכות את השוטרים במקום: "השוטר הדף את המפגין (בחולצה הצהובה), והמפגין ניסה לתת מכה לשוטר עם הזמבורה שאחז בידו. בעקבות כך, השוטר התקדם כדי לעצור את המפגין שהתנגד בכוח ובעת הזו נתן לשוטר מכה בפניו עם הזמבורה שאחז בידו. לאחר מכן השוטרים רדפו אחר המפגין שניסה להמלט ועצרו אותו".

עימותים מחוץ לבית השר וסרלאוף לאחר מעצר מפגין/מחאת קפלן

חברת הכנסת אפרת רייטן ממפלגת העבודה התייחסה לתקרית, ובפוסט שהלתה לחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלה, כתבה: "מחפיר ובלתי מתקבל על הדעת שהדבר הזה קרה היום בישראל. שוטרים ממלאים הוראה מפוקפקת להגיע בשבת לביתו של אדם ולעצור אותו כי תלה שלט מחאה?! פגיעה חמורה בחופש הביטוי המחאה. מענין שפתאום אין מחסור בכח אדם במשטרה. האמת - אין למעצר ההזוי הזה כל עילה. ואין סיכוי שההפחדה הזו תעבוד".

"כוח קפלן" מסר בתגובה: "משטרת תל אביב מנסה להגביל את זכות ההפגנה בתירוץ של השחתת מקרקעין. זהו עוד סממן של קריסת הדמוקרטיה תחת משטר הדיקטטורה של נתניהו. קוראים לכל הציבור להגיע הערב להפגנות בקפלן וברחבי הארץ ולהפגנה לשמירה על בג"ץ בשני הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully