וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסטל בבעיה: המועמד החדש לתפקיד מנכ"ל משרד ההסברה הסיר את מועמדותו

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 23:08

שבועיים לאחר ששרת ההסברה הודיעה על הדחת המנכ"לית גלי סמבירא והחלה בהליך מינויו של גדי מרגלית, מנכ"ל לפ"מ לשעבר - הוא הודיע שהוא מוותר על התפקיד. פרישתו מותירה את דיסטל אטבריאן ללא מועמד לתפקיד מנכ"ל המשרד שהומצא עבורה, ושהיא מתקשה להכניס לפעילות

גלית דיסטל-אטבריאן מסבירה לאופוזיציה במה היא תעסוק כשרת ההסברה./ערוץ הכנסת

המועמד של שרת ההסברה, גלית דיסטל, לתפקיד מנכ"ל משרד ההסברה, גדי מרגלית, הודיע הערב (רביעי) כי הוא מוותר על מועמדותו. מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה ומנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית לשעבר, הציב תנאי למועמדותו לתפקיד ורצה שלשכת העיתונות הממשלתית ולשכת הפרסום הממשלתית יעברו לסמכות המשרד - אולם בלשכת ראש הממשלה סירבו להעביר לדיסטל את הסמכויות על הגופים הללו, שנמצאים כעת תחת סמכות משרד ראש הממשלה. מרגלית, שכבר החל בתהליכי אישור בנציבות שירות המדינה, הודיע כי בשל כך החליט לוותר על התפקיד.

גדי מרגלית. יואב איתיאל
גדי מרגלית/יואב איתיאל

למה זה חשוב:

  • משרד ההסברה הומצא מחדש כסידור עבודה עבור דיסטל אטבריאן ומאז היא לא מצליחה להקים את המשרד, לקבל סמכויות ולהתחיל בפעילותו.
  • לפני כשבועיים היא הודיעה על החלטתה להדיח את המנכ"לית שמינתה, גלי סמבירא, אחרי ארבעה חודשים בתפקיד, בשל "חוסר שביעות רצונה מתפקודה המקצועי".
  • כבר באותו ערב נודע כי מרגלית הוא המועמד להחלפתה, אך פרישתו מותירה אותה ללא מועמד לתפקיד המנכ"ל.

מה הם אומרים

  • דיסטל אטבריאן מכחישה שהסיבה להסרת מועמדותו של מרגלית לתפקיד המנכ"ל היא מחלוקת על סמכויות, אלא טוענת שהוא לא עבר את דרישות הסף בנציבות שירות המדינה.
  • השרה צייצה: "בתחילת השבוע הבהירו לי בנציבות שגדי מרגלית לא עובר את דרישות הסף ולכן לא יוכל לשמש כמנכ"ל משרד ההסברה. הציוץ הנ"ל הוא פייק נוסף מבית היוצר של מיכאל שמש".
ח"כ גלית דיסטל אטבריאן בראיון לאולפן וואלה 17 ביולי 2022. ראובן קסטרו
ח"כ גלית דיסטל אטבריאן בראיון לאולפן וואלה 17 ביולי 2022/ראובן קסטרו

בפרקים הקודמים:

  • דיסטל מינתה במאי האחרון למנכ"לית משרדה את גלי סמבירא, פעילה חברתית לסבית, מזרחית ופמיניסטית - על אף ביקורת בליכוד ובקואליציה על עמדותיה המזוהות עם השמאל, ומסרים צוננים שקיבלה גם מסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו.
  • בחודש שעבר נחשף בוואלה! כי סמבירא לא מעוניינת להמשיך בתפקידה ודיסטל מחפשת לה מחליף, ובלשכת השרה הכחישו את הדברים. שבועיים לאחר מכן הודיעה כי זו היא החליטה להדיח אותה מתפקידה "בשל חוסר שביעות רצון מביצועיה המקצועיים".
  • לפי פרסומים של מיכאל שמש בכאן 11, ברקע עזיבתה של סמבירא קדמו שורה של מחלוקות קשות, כמו גם טענות על התעמרות בעובדי לשכתה וניסיונות התערבות במכרזים.
  • דיסטל כתבה השבוע פוסט ארוך בו טענה שהיא "נחושה להקים משרד הסברה אפקטיבי ויעיל שייתן פייט אמיתי לפרופגנדה הפלסטינית" ושהיא תעשה "כל דבר כדי לחלץ את המשרד מהבוץ הבירוקרטי משפטי שלא מאפשר לו לייצר חומרי הסברה או אפילו להעסיק עובדים".
  • לאחר שלפני שבועיים טענה שסמבירא הודחה בשל חוסר שביעות רצון, השרה שינתה גרסה וכתבה: "ואם זה אומר להחליף מנכ"לית מוכשרת חריפה ובעלת חזון בכל אינסטלטור שיודע לפתוח סתימות אז זה מה שאעשה".
  • היום כאמור, נודע שגם המועמד שלה לתפקיד המנכ"ל החליט לוותר על התפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully