וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדקנופף: אם חוק הגיוס לא יעבור - אין ממשלה

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 20:58

יו"ר יהדות התורה הכריז בריאיון ל"כיכר השבת" כי אם חוק הגיוס לא יעבור בכנס החורף, ממשלת נתניהו בסכנה, בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה, ומועצת חכמי התורה של ש"ס. "הרפורמה הוקפאה עד להעברת החוק", אמר השר. "מצטערים שלא הבאנו את החוק הזה כתנאי להקמת הממשלה"

שר השיכון יצחק גולדקנופף אמר היום (רביעי) כי אם חוק הגיוס לא יעבור - הממשלה תיפול. בריאיון ל"כיכר השבת" אמר יו"ר יהדות התורה כי זו ההוראה של מועצת גדולי התורה, וכן של מועצת חכמי התורה של ש"ס.

בפתח דבריו בנושא חוק הגיוס, הודה השר גולדקנופף שהסיעות החרדיות טעו שלא העבירו את החוק מיד לאחר הבחירות, כתנאי להקמת הממשלה: "ראשית כל אנחנו מצטערים שלא הבאנו את החוק הזה לפני הקמת הממשלה, יחד עם חוק בן גביר שהיה אז והיה חוק דרעי והיה חוק של ראש הממשלה שרצה לעשות שלא יהיה הרבה חברי כנסת ,כל החוקים האלה, ואז היה צריך לעבור חוק הגיוס, ואם לא לא הייתה קמה ממשלה".

גולדקנופף סיפר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לדחות את החקיקה לכנס החורף, בשל חוסר היציבות כתוצאה מהמחאה נגד המהפכה המשפטית. "כשהגיע התקציב התחילו להסביר לנו שיש עליהום ויש הפגנות ויש את כל הדברים האלה. ניסינו להסביר לגדולי ישראל, לא השתכנעו. אני מודיע לך גדולי ישראל לא השתכנעו להזיז, שאנחנו נסכים להזיז את חוק הגיוס. רצו שזה יעבור דווקא עם התקציב".

יו"ר יהדות התורה אמר כי בליכוד התחייבו לא להעביר סעיפים נוספים ברפורמה המשפטית, לפני שיעבור חוק הגיוס. "זה התחייבות של הליכוד אלינו שלא יעבור שום דבר אחר, יעבור חוק הגיוס יש לי חתימה פה בכיס, של מזכיר הממשלה".

יצחק גולדקנופף. מרים אלסטר, פלאש 90
יצחק גולדקנופף/פלאש 90, מרים אלסטר

מוקדם יותר הערב הרמטכ"ל התייחס לחוק הגיוס: "בהתאמות הנכונות, יש מקום ויש דרך ליישם זאת בחברה הישראלית המתפתחת. עמדתנו ברורה - גיוס לכולם. במשך שבעים וחמש שנה - זה סוד כוחו של צה"ל. בייחוד בימי מחלוקת בחברה ישראלית, צה"ל הוא הפתרון המאחד והמלכד, ויש בו מקום לכולם".

  • עוד באותו נושא:
  • חוק הגיוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully