וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל לבני הנוער הסרבנים: "תארו לעצמכם מה יהיה אם כולם ינהגו כמותכם"

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 19:57

הלוי נאם בטקס "אמץ לוחם", והתייחס גם לחוק הגיוס: "עמדתנו ברורה - גיוס לכולם". על הביקורת מגורמים פוליטיים: "קולות מבחוץ שאינם אמונים על הביטחון ואינם נושאים באחריות, מנסים להשפיע על צה"ל". על איומי אי-ההתייצבות אמר: "מתנגד לכל שימוש במדים לטובת המחלוקת"

בוידאו: הרמטכ"ל: "צה"ל צריך גם את מי שקיבל החלטה לא להתייצב"/דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, התייחס הערב (רביעי) במהלך נאומו בטקס "אמץ לוחם" למכתב הסרבנות שפורסם לראשונה בוואלה! ועליו חתמו יותר מ-200 בני נוער ובו הודיעו כי לא ישרתו בצה"ל, ואמר כי "כל מי ששוקלים לא להתגייס, ישאלו את עצמם מה יהיה אם כולם ינהגו כמותם. בימים של מחלוקת, קשה ככל שתהיה, אסור לאבד כיוון. צה"ל הוא המקום הנכון להיות בו".

בנוסף, התייחס הרמטכ"ל למודל השירות בצה"ל שעלה לסדר היום סביב איומי אי-ההתייצבות שנשמעו מצד משרתי מילואים רבים, ברקע המשך החקיקה המשפטית, ובייחוד סביב שאלת גיוס החרדים. הלוי אמר: "בימים אלה מתקיים שיח ער על מקומו של צבא העם. מול סימני השאלה, אני רוצה להציב סימני קריאה. מדינת ישראל חייבת למען ביטחונה להמשיך ולקיים את מודל צבא העם. זהו מודל המחייב גיוס מכמה שיותר חלקים באוכלוסייה הישראלית".

עוד הוסיף הרמטכ"ל: "בהתאמות הנכונות, יש מקום ויש דרך ליישם זאת בחברה הישראלית המתפתחת. עמדתנו ברורה - גיוס לכולם. במשך שבעים וחמש שנה - זה סוד כוחו של צה"ל. בייחוד בימי מחלוקת בחברה ישראלית, צה"ל הוא הפתרון המאחד והמלכד, ויש בו מקום לכולם".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, מחאת המילואימניקים. יונתן זינדל, אבשלום ששוני, פלאש 90, עיבוד תמונה
הרמטכ"ל הרצי הלוי, מחאת המילואימניקים/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, אבשלום ששוני, פלאש 90

רב אלוף הלוי התייחס גם לביקורת שהוטחה במערכת הביטחון מצד גורמים בקואליציה, ואמר: "בימים של מחלוקת, מול קולות מבחוץ המנסים להשפיע על צה"ל, קולות שאינם אמונים על הביטחון ואינם נושאים באחריות לו, אנחנו בצה"ל לא בוחרים צד. עלינו מוטלת האחריות הבלתי מתפשרת לכשירותו של צה"ל וללכידות השורות בו. לא רק היום, כי אם לשנים רבות קדימה".

הלוי הדגיש: "אנו מתנגדים לכל שימוש שנעשה במדים לטובת המחלוקת, בסדיר ובמילואים - המדים אותם מדים. צה"ל בוחר תמיד להגן על המדינה. בכל מצב, מול כל אויב ומול כל אתגר. בנחישות וללא תנאי".

הרמטכ"ל טען כי "חייבים להמשיך ולהוקיר את מי שנושאים בנטל הביטחוני ומסכנים את חייהם". ולפיכך
הבטיח כי בשנה הקרובה יתמקד "בקליטת לוחמים היוצאים מהשירות הצבאי בהשמה לעבודה ולימודים בחברות מצליחות בישראל". לדבריו, "הלוחמים שלנו מקדישים שנים יקרות להגנה על המדינה, הם מתפתחים מאוד מבחינה ערכית, חברתית ומנהיגותית, אך בזמן בו הם משרתים כלוחמים, הם אינם יכולים להתפנות ולהתכונן לחיים האזרחיים".

"קליטה טובה וליווי בחברות מצליחות, יהוו חיזוק נוסף בגשר שבין הכלכלה הישראלית לבין צה"ל", טען הלוי, "יבואו לוחמים איכותיים מאוד לשירות וימשיכו כעובדים וכמנהיגים בכלכלה הישראלית. כך ייבנה
ביטחון לאומי לשנים רבות. בקרוב נייצר תהליך לחזק כיוון זה ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully