וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: מי שקורא לאי התייצבות פוגע בצה"ל ובביטחון המדינה

עודכן לאחרונה: 18.7.2023 / 10:53

הרצי הלוי הגיע לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת והזהיר מפני אי התייצבות של אנשי מילואים ליחידות ברקע ההתנגדות למהפכה המשפטית: "הציווי שלנו הוא לשמור את המוכנות והלכידות שלנו, האתגרים מחייבים אותנו למוכנות גבוהה

בווידאו: כותרת: הרמטכ"ל בוועדת הכנסת: "כל מי שקורא לאי התייצבות לצה"ל פוגע בביטחון המדינה"/ערוץ הכנסת

הרמטכ"ל הרצי הלוי הגיע היום (שלישי) לוועדת החוץ והביטחון בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין והזהיר מפני אי התייצבות של אנשי מילואים המתנגדים למהפכה המשפטית. לדבריו, "כל מי שקורא לאי התייצבות בימים האלה, פוגע בצה"ל, פוגע גם בבטחון המדינה. בעת הזו, היעד המרכזי שלנו, להצליח לשלב נכון כשירות ולכידות, בוודאי בצה"ל שהוא הבועה של החברה הישראלית".

"האתגרים הביטחוניים בעת הנוכחית מחייבים אותנו למוכנות גבוהה. המוכנות של צה"ל היא השילוב בין הכשירות לבין הלכידות, גם כאשר יש מתח בניהן, ולכן יש הצווי שלנו הוא לשמור את שני אלה ביחד בצורה הטובה ביותר", אמר הלוי.

שר הביטחון יואב גלנט בהערכת מצב עם הרמטכ״ל רב-אלוף הרצי הלוי, סגן ראש השב״כ ובכירי מערכת הביטחון נוכח פעילות צה"ל בג'נין, 3 ביולי 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הרמטכ"ל הלוי עם שר הביטחון גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הלוי התריע ביום ראשון בפני שר הביטחון יואב גלנט מפני אפשרות לפגיעה בכושרו המבצעי של צה"ל. מלבד הרמטכ"ל, גם בכירים נוספים במטכ"ל הביעו דאגה עמוקה בפני השר גלנט מגל המחאה המתעצם, ברקע קידום המהפכה. הבכירים הבהירו כי למרות שעד כה אין פגיעה ממשית במבצעיות של צה"ל, המצב מעורר דאגה רבה.

לפי מידע שהגיע לידי וואלה!, הלוי הורה להגביר את הניטור והמעקב השוטף ביחידות השונות בנושא, כמו כן, לקיים שיחות אישיות עם אנשי המילואים בעת הצורך, לערוך בירור מעמיק ואם יידרש - נקיטה בצעדים משמעתיים ביחידה. בצה"ל הוחלט כי יערבו את הדרג המדיני רק אם כמות גדולה של אנשי מילואים ביחידות רגישות יודיעו על השעיית התנדבותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יום שיבושים: הפגנות נגד המהפכה המשפטית, הקריה,  תל אביב. 18 ביולי 2023. גבי דנציגר, אתר רשמי
המחאה הבוקר מחוץ לשער הקריה בתל אביב/אתר רשמי, גבי דנציגר

גורם ביטחוני ששוחח עם וואלה! תיאר את הימים האלו כימים "מתוחים מאוד". לדבריו, המחאות, המכתבים, העצומות והשיח ביחידות מטרידים את הפיקוד בצה"ל. בהקשר זה, הגורם הבהיר כי הרמטכ"ל מקבל גיבוי מלא משר הביטחון גלנט.

עוד אמר הגורם הביטחוני כי הרמטכ"ל הלוי הנחה להגביר את השיח בנושא ביחידות, להמשיך באותו קו של שיחות ללא איומים והפחדות, ולאפשר לחיילים ולמפקדים לפרוק את מה שיש להם בלב. עם זאת, הלוי הבהיר כי אל למפקדי צה"ל לאפשר לשיח לפגוע בפעילות או לשבש את שגרת היום של הצבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully