וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת האישור בכנסת: הרמטכ"ל הורה על צעדים להתמודדות עם הקריאות לאי התייצבות

17.7.2023 / 8:36

הלוי הורה להגביר את הניטור והמעקב השוטף ביחידות השונות בנושא. כמו כן, לקיים שיחות אישיות עם אנשי המילואים בעת הצורך, לערוך בירור מעמיק ואם יידרש - נקיטה בצעדים משמעתיים ביחידה. בצה"ל נערכים לתרחיש בו כמות גדולה של בכירים במילואים יצטרפו למחאה

בוידאו: השבת ה-28 למחאה: המונים מפגינים ברחבי הארץ/מערכת וואלה!

בצה"ל נערכים להתגברות המחאה - יממה לאחר הדיון הדרמטי בקריה בו השתתפו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ובכירים נוספים בצה"ל, הרמטכ"ל הלוי הורה על שורה של צעדים להתמודדות עם הקריאות לאי התייצבות וסרבנות.

לפי מידע שהגיע לידי וואלה!, הלוי הורה להגביר את הניטור והמעקב השוטף ביחידות השונות בנושא, כמו כן, לקיים שיחות אישיות עם אנשי המילואים בעת הצורך, לערוך בירור מעמיק ואם יידרש - נקיטה בצעדים משמעתיים ביחידה. בצה"ל הוחלט כי יערבו את הדרג המדיני רק אם כמות גדולה של אנשי מילואים ביחידות רגישות יודיעו על השעיית התנדבותם.

ככלל, בצה"ל נערכים לתרחיש בו כמות גדולה של קצינים בכירים ותפקידנים רגישים במילואים יצטרפו למחאה לקראת סוף השבוע הקרוב, עם התקדמות החקיקה. כמו כן, בצה"ל חוששים מהודעות נוספות שייתכן ויפרסמו בימים הקרובים אנשי מילואים מהיחידות השונות.

משט מחאה של אנשי מילואים מחיל הים נגד המהפכה המשפטית לחופי נמל חיפה, 9 במרץ 2023. רויטרס
משט מחאה של אנשי מילואים מחיל הים נגד המהפכה המשפטית. מרץ 2023/רויטרס

גורם ביטחוני ששוחח עם וואלה! תיאר את הימים האלו כימים "מתוחים מאוד". לדבריו, המחאות, המכתבים, העצומות והשיח ביחידות מטרידים את הפיקוד בצה"ל. בהקשר זה, הגורם הבהיר כי הרמטכ"ל מקבל גיבוי מלא משר הביטחון גלנט.

עוד אמר הגורם הביטחוני כי הרמטכ"ל הלוי הנחה להגביר את השיח בנושא ביחידות, להמשיך באותו קו של שיחות ללא איומים והפחדות, ולאפשר לחיילים ולמפקדים לפרוק את מה שיש להם בלב. עם זאת, הלוי הבהיר כי אל למפקדי צה"ל לאפשר לשיח לפגוע בפעילות או לשבש את שגרת היום של הצבא.

לדבריו, "הרמטכ"ל סיכם להגביר את הניטור ביחידות, גם לגבי המילואים וקבוצות הווטסאפ, ולדווח לפיקוד הבכיר על מקרים חריגים ומגמות - כדי שלא יהיו הפתעות". עוד החליט הרמטכ"ל הלוי על קיום חיתוכי מצב מידי יום בהם ידווחו מפקדי החילות, הזרועות והאגפים על שינויים במגמות האלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי הצהרה לתקשורת. 9 במאי 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הרמטכ"ל הלוי והשר גלנט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

"כל עוד ואין סרבנות ברורה של קצין וחייל מול צו מילואים - אין כל כוונה ליצור מהומה, אלא לאפשר לזמן לעבור", אמר הגורם והוסיף: "כרגע, אין החלטה לנקוט בצעדים משמעתיים נגד סרבנים, וכל מקרה ידון לגופו ביחידה על ידי המפקדים בתום בירור מעמיק ושיחות".

כאמור, ברקע המחאות נגד המהפכה המשפטית, קיים אמש שר הביטחון יואב גלנט דיון חירום עם הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלופי צה"ל, במהלכו האלופים שלחו לראש הממשלה מסר ברור בעקבות הדיווחים על התעצמות האיומים לאי התייצבות.

  • עוד באותו נושא:
  • הרצי הלוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully