וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי המטכ"ל הביעו בפני גלנט דאגה מגל הסרבנות: "חובה לשקף זאת לנתניהו"

16.7.2023 / 19:51

שר הביטחון קיים דיון מיוחד עם הרמטכ"ל, ראש אגף כוח אדם, מפקד חיל האוויר ובכירים נוספים. האלופים שלחו לראש הממשלה מסר ברור בעקבות הדיווחים על התעצמות האיומים לאי התייצבות. גורמי צבא מעריכים: בימים הקרובים עשויה המחאה לכלול אלפי חיילי מילואים

הרצי הלוי על המציאות הביטחונית. צילום: דובר צה"ל/מעריב

ברקע המשך קידום החקיקה לצמצום עילת הסבירות, ובצל התגברות קריאותיהם של אנשי המילואים לאי התייצבות וסרבנות, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי התריע הערב (ראשון) בפני שר הביטחון יואב גלנט מפני אפשרות לפגיעה בכושרו המבצעי של צה"ל. זאת, לראשונה מאז החלה הקואליציה לקדם את המהפכה המשפטית באופן חד צדדי לאחר פיצוץ שיחות ההידברות בבית הנשיא.

מלבד הרמטכ"ל הלוי, גם בכירים נוספים במטכ"ל הביעו דאגה עמוקה בפני השר גלנט מגל המחאה המתעצם, ברקע קידום המהפכה. הבכירים הבהירו כי למרות שעד כה אין פגיעה ממשית במבצעיות של צה"ל, המצב מעורר דאגה רבה.

הדיון המדובר התכנס לבקשתו של שר הביטחון יואב גלנט, במהלכו השר ביקש לשמוע את הנתונים הידועים בצה"ל על חיילי מילואים שהודיעו על הפסקת שירות מילואים פעיל/הפסקת התנדבות במסגרת המחאה, ומה הצפי שלהם להמשך הליך החקיקה.

שר הביטחון, יואב גלנט,  והרמטכ"ל הרצי הלוי בטקס הענקת דרגות האלוף, לנמרוד אלוני שייכנס לתפקיד מפקד פיקוד העומק ומפקד המכללות הצבאיות, ולדוד זיני, שימונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ולמפקד הגיס המטכ״לי, 1 ביוני 2023. ניקול לסקבי, משרד הביטחון
הרמטכ"ל הרצי הלוי והשר גלנט/משרד הביטחון, ניקול לסקבי

הרמטכ"ל הלוי, ראש אגף כוח אדם האלוף יניב עשור, ראש אגף מבצעים האלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן אהרון חליוה, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר, מפקד חיל הים האלוף דוד סלמה ודובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי - כל אחד בתורו הציג בפני שר הביטחון את הנתונים וההערכות על המחאה הגוברת בקרב חיילי המילואים.

גורמים המעורים בפרטי הדיון, סיפרו כי המסר של גורמי הצבא הבכירים לגלנט היה ברור: על אף שנכון לשעות אלו אין פגיעה ממשית בכושרו המבצעי של צה"ל ויכולותיו לבצע את מגוון המשימות, המצב מעורר דאגה רבה - שכן, כל כמה שעות מתקבלים דיווחים על עוד עצומות ומחאות בקרב חיילי מילואים.

הגורמים טענו כי במהלך הדיון, האלופים הבהירו לגלנט שחלק ממשרתי המילואים כלל לא חתמו על מכתבים "תקשורתיים", אלא רק הודיעו לחבריהם ולמפקדים שלהם על כוונותיהם שלא להתייצב עוד למילואים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אלפים מפגינים נגד הרפורמה המשפטית מחוץ לביתו של שר הביטחון גלנט. 7 ביולי 2023. מחאת המילואימניקים, אתר רשמי
אלפים מפגינים נגד המהפכה המשפטית מחוץ לביתו של שר הביטחון גלנט. שבת שעברה/אתר רשמי, מחאת המילואימניקים

עוד במהלך הדיון, הצדדים קבעו שיש "להגביר" את הניטור בנושא של היחידות השונות, בדגש על אמ"ן וחיל האוויר. כמו כן, הרמטכ"ל והאלופים השונים הביעו את רצונם, את הדחיפות ואת החשיבות שיש בשיקוף הנתונים כפי שהוצגו לשר הביטחון, גם לראש הממשלה בנימין נתניהו.

גורמי צבא שלא נכחו בדיון, העריכו כי בימים הקרובים עשויה המחאה לכלול אלפי חיילי מילואים, והחשש הנוסף הוא שהמחאה יכולה להדביק גם חיילים בשירות קבע, סדיר ובשלב שלאחר מכן - לפגוע במוטיבציה לחתום על תוכניות שירות קבע ארוכות טווח.

גורמי הצבא סברו כי צה"ל יכול למצוא את עצמו "במהירות" בירידת כשירות וזמינות של חיילי מילואים, ובהינתן מצב של דרישה למילואים בטווחי זמן קצרים - הוא עלול למצוא את עצמו בפערי כוח אדם במערכים קריטיים כמו אמ"ן, חיל האוויר וחיל הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully