וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח בבית משפט אסר על עורכת דין להיכנס עם מדבקה נגד "הדיקטטורה"

16.7.2023 / 17:03

המאבטח הזהיר את עו"ד שירה קידר מהסנגוריה הציבורית, המייצגת את עצורי ההפגנות, שהוא יכול לעכב אותה בגלל המדבקה על יומנה. "עוד רגע הוא היה משכיב אותי על הרצפה ועוצר אותי", אמרה. הנהלת בתי המשפט: פרשנות מרחיקת לכת של מאבטח להנחיה שאין לקיים הפגנות בבית המשפט

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מאבטח משמר בתי המשפט בבית משפט השלום בחדרה הזהיר היום (ראשון) בכניסה את עו"ד שירה קידר, בטענה שהבחין שעל גבי יומן העבודה שלה, מודבקת מדבקת "חובה להתנגד לדיקטטורה" וכי הוא יכול לעכב אותה בשל כך. כמו כן הודיע לה שהדבר "אסור" וביקש ממנה שלא להיכנס יותר עם היומן הזה לבית המשפט.

קידר היא עורכת דין ותיקה בשירות הסנגוריה הציבורית, המייצגת ב"מערך העצורים" פרו בונו את עצורי ההפגנות, בשטח, בתחנות המשטרה ובבתי המשפט.

קידר נכנסה למרות האזהרה התמוהה ופנתה ישר לקב"ט המשמר. הקב"ט שמע את כל הסיפור, ציין כי "יש הוראה כללית שלא להכניס אזרחים עם סממנים הפגנתיים כלשהם" אבל הודה כי "יש ניואנסים" וכי "בעניין הזה של הגנה על הדמוקרטיה הורה למאבטחים - אל תתעסקו בזה". הוא התנצל, אמר שהמאבטח טעה והבטיח לחדד נהלים.

עו"ד שירה קידר עם היומן שעליו המדבקה נגד הדיקטטורה, 16 ביולי 2023. יואב איתיאל
"המאבטח שש אלי קרב". עו"ד שירה קידר עם היומן, 16 ביולי 2023/יואב איתיאל

"אני מרגישה מאד פגועה מהעניין הזה. אני עורכת דין כמעט 20 שנה ומעולם לא קרה לי דבר כזה", אמרה לוואלה עו"ד קידר, "המאבטח היום שש אלי קרב ועוד רגע האירוע היה חס וחלילה מסלים והוא היה משכיב אותי על הרצפה ועוצר אותי".

לדבריה "לא פנו אליי כך מעולם, לא חיטטו בתיק, לא הציצו ליומן, לא ביקשו הסברים על מדבקה כזו או אחרת ולא הפנו אלי דרישה כזו או אחרת לגבי מה אני מכניסה לבית משפט. אנחנו בעד הדמוקרטיה, אנחנו בעד לחזק את בתי המשפט. ברור שהמאבטח השתמש היום שלא כדין בסמכות שניתנה לו, וטוב תעשה הנהלת בתי המשפט אם תחדד את הנהלים אצל כל עובדיה. זו תקופה רגישה וזכויות אזרח על הכף וצריך להפגין רגישות יתרה לכיבוד זכויות אלה דווקא בעת הזו".

מהנהלת בתי המשפט נמסר לוואלה: "ההתרחשות המתוארת אירעה בשל פרשנות מרחיקת לכת של מאבטח של משמר בתי המשפט להנחיה שלפיה לא ניתן לקיים הפגנות בבתי המשפט. קצין המתקן מטעם משמר בתי המשפט טיפל באירוע באופן מידי, שוחח עם עורכת הדין והתנצל בפניה על הסיטואציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully