וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כהן שוקל למנות את ג'ו זבולוני, תומך נלהב של טראמפ, לשליח בארה"ב; במשרד החוץ נחרדו

16.7.2023 / 18:17

בכירים במשרד החוץ אמרו ששר החוץ שוקל את מינוי איש העסקים הישראלי-אמריקני, שהדהד תיאוריות קונספירציה של הנשיא לשעבר אחרי ההפסד בבחירות ושכינה את ביידן "הנשיא הכושל בהיסטוריה" לתפקיד הסברתי. המינוי עלול להתקבל בבית הלבן כהתרסה, במיוחד בצל הבחירות המתקרבות

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

שר החוץ אלי כהן שוקל למנות את איש העסקים והפעיל הפוליטי הישראלי-אמריקני ג'ו זבולוני, שידוע בתמיכתו הפומבית בנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ובראש הממשלה נתניהו, כשליח מיוחד של ישראל בארה"ב, כך אמרו היום (ראשון) לוואלה! בכירים במשרד החוץ.

למה זה חשוב:

  • המינוי של זבולוני לשליח רשמי של ממשלת ישראל עלול להתקבל בבית הלבן ובמפלגה הדמוקרטית כהתרסה נגד הנשיא ביידן, במיוחד כאשר ארה"ב נכנסת לקמפיין לבחירות לנשיאות ב-2024.
ג'ו זבולוני. ארז קאשי מיאמי, צילום מסך
תומך נלהב של טראמפ. ג'ו זבולוני/צילום מסך, ארז קאשי מיאמי

במוקד החדשות:

  • שלושה בכירים במשרד החוץ אמרו לוואלה כי שר החוץ אלי כהן מעוניין לבצע בתקופה הקרובה שורה של מינויים פוליטיים לשליחים מיוחדים של משרד החוץ בתחומי ההסברה, המאבק באנטישמיות והמאבק ב-BDS.
  • אחד המועמדים לתפקיד הוא ג'ו זבולוני. איש עסקים ישראלי-אמריקני שמתגורר במיאמי ותומך בצורה פעילה בראש הממשלה בנימין נתניהו. זבולוני אירח במיאמי בשנים האחרונות כמה בכירים מהליכוד, כגון מירי רגב. זבולוני גם מקורב לפעיל הימין הקיצוני יואב אליאסי ("הצל").
  • בכירים במשרד החוץ אמרו כי לפני כמה חודשים החליט כהן באופן חריג להעביר עשרות אלפי דולרים מתקציב משרד החוץ כדי לממן אירוע ליום העצמאות שזבולוני אירגן עבור הקהילה הישראלית במיאמי. זבולוני הודה לכהן בפוסט בפייסבוק ב-4 במאי וטען כי כהן נתן הוראה למשרד החוץ לאשר את העברת הכספים לצורך אבטחת האירוע.
  • דיפלומטים ישראלים אמרו כי במטה משרד החוץ נחרדו מהכוונה של השר כהן למנות את זבולוני לתפקיד - במיוחד על רקע פעילותו הפוליטית בארה"ב ותמיכתו הפומבית בתנועת ה-MAGA של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.
  • אחרי הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020 הדהד זבולוני ברשתות החברתיות ובריאיונות בתקשורת הישראלית את תיאוריות הקונספירציה של טראמפ ותומכיו לגבי "זיופים" ו"גניבת הבחירות" ושבועות אחרי הבחירות עדיין טען כי תוצאותיהן עשויות להתהפך.
  • לפני כחודש פרסם זבולוני פוסט בפייסבוק לרגל יום הולדתו של טראמפ, כתב כי האחרון "נכנס לבית המשפט כמו רוק סטאר ולא כמו נאשם" והדגיש כי כתב האישום נגד טראמפ, שהינו תוצאה של רדיפה נגד הנשיא לשעבר, עתיד להתרסק.
  • זבולוני התבטא בחריפות נגד הנשיא ג'ו ביידן. בפוסט שפרסם בפייסבוק ב-15 ביולי 2022 עם סיום ביקורו של ביידן בישראל הוא כתב: "לנשיא הכי כושל ומביך בהיסטוריה היה יותר קהל בנאומים שלו בישראל מאשר בכל קמפיין הבחירות שלו ב-2020".
ג'ו זבולוני, בנימין נתניהו, 6 ביוני 2022. יוסף מזרחי, TPS
ג'ו זבולוני עם נתניהו/TPS, יוסף מזרחי

תמונת המצב:

  • שר החוץ כהן בוחן את מינויים של עוד ארבעה שליחים מיוחדים בנוסף לזבולוני. הראשונה היא ח"כ לשעבר מיכל קוטלר-וונש שמועמדת לתפקיד שליחה למאבק באנטישמיות - בדומה לתפקיד שמילאה נועה תשבי.
  • כהן רוצה למנות גם את סגנית ראש עיריית ירושלים פלר חסן-נחום ואת הרב ליאו די ששכל את אשתו ושתי בנותיו בפיגוע טרור בגדה המערבית לשליחי הסברה של משרד החוץ.
  • בכירים במשרד החוץ אמרו כי מועמדת נוספת לתפקיד שליחה מיוחד של משרד היא ברוק גולדשטיין - עורכת דין שמתגוררת בארה"ב ופעילה נגד BDS.
  • גולדשטיין התבטאה בביקורתיות רבה נגד נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחשבון הטוויטר שלה בהקשר הישראלי וטענה שמדיניותו מסכנת את בנות בריתה של ארה"ב באזור.

מה הם אומרים:

  • מלשכת שר החוץ נמסר בתגובה: "בתקופה הקרובה ימונו שליחים מיוחדים. בעניינו של זבולוני טרם התקבלה החלטה. כאשר יהיו הסכמות סופיות כלשהן נתייחס בשמחה"
  • מקורבים לג'ו זבולוני מסרו לוואלה: "ג'ו זבולוני הוא מנהיג של הקהילה היהודית והישראלית בפלורידה ומקובל בקרב פוליטיקאים מקומיים גם במפלגה הדמוקרטית. זבולוני פועל ופעל כל חייו בהתנדבות למען ישראל, בין היתר נמצא בחזית ההסברה במאבק נגד ארגוני ה-BDS וגילויי האנטישמיות. אם המידע הזה נכון מדינת ישראל רק תרוויח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully