וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוצים בגשר בין רוסיה לקרים, האספקה לחזית באוקראינה בסכנה

עורק התחבורה היחיד בין חצי האי הכבוש לרוסיה היבשתית ניזוק בעקבות פיצוצים, שבהם נהרגו שני אנשים. גורם בקרים האשים את קייב, אך זו כהרגלה בתקריות כאלו התנערה: "ייתכן שזו פרובוקציה רוסית"

מכה לקווי האספקה לאוקראינה: נזק רב בגשר שמחבר בין קרים לרוסיה/טלגרם

שני בני אדם נהרגו היום (שני) ונערה נוספת נפצעה קשה בתקרית בגשר המחבר בין חצי האי קרים לרוסיה - כך אמרו גורמים רשמיים, שהכריזו על "מצב חירום" בעקבות דיווחים על פיצוצים בנתיב התחבורה היחיד שמחבר בין חצי האי הכבוש לרוסיה היבשתית.

התקשורת המקומית ברוסיה דיווחה מפי תושבים מקומיים שסיפרו כי שמעו פיצוצים עזים לפנות בוקר, שמקורם באזור הגשר. עם זאת, לא נאספו עדויות או תיעודים של אותם פיצוצים. היקף הנזק לגשר טרם התברר, וראש הרפובליקה של קרים, המושל סרגיי אקסיונוב, אמר שהוא מצפה שתנועת הרכבות על הגשר תתחדש תוך כמה שעות.

הגשר המשתרע על מיצר קרץ' ניזוק בחודש אוקטובר האחרון לאחר שמשאית תופת התפוצצה בעת שנסעה עליו. נדרשו חודשים ארוכים של תיקונים לפני שחודשה התנועה המלאה על הגשר, עליו כבישים ומסילות רכבת. ככלל, הגשר מהווה נתיב תחבורה מרכזי ברוסיה ועורק אספקה ​​חשוב למלחמתה באוקראינה והוא פרויקט שנחנך אישית על ידי הנשיא ולדימיר פוטין.

הגשר בחצי האי קרים אחרי הפיצוץ, 17 ביולי 2023. טלגרם, צילום מסך
הנזק בגשר בקרים אחרי הפיצוץ, הבוקר/צילום מסך, טלגרם

בתיעודים שהופצו בשעות האחרונות ברשתות החברתיות ניתן להבחין ברכב שחור הרוס, שנראה כאילו עבר תאונת דרכים קשה. כמו כן, בתמונות ובסרטונים שהופצו מזירת האירוע ניתן לראות שיירת מכוניות ורכבים עומדים במקום בלי יכולת לזוז, עקב התקרית. בתיעוד אחר, ניתן לצפות בעמוד עשן נישא מעל גשר קרים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ברוסיה מיהרו להאשים את אוקראינה בתקיפת הגשר, שמצדה, טענה כי האירוע החריג על גשר קרים עשוי להיות "פרובוקציה רוסית".

"פרובוקציות כאלה היא דרך טיפוסית של הרשויות בקרים ורוסיה לפתור בעיות", אמרה דוברת הפיקוד הדרומי בצבא אוקראינה. דובר מחלקת המודיעין הצבאי של אוקראינה סירב להתייחס לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully