וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסתו של גשר קרים, פרויקט הדגל של פוטין

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 7:46

פיצוץ משאית הוביל לקריסתו החלקית של הגשר, המחבר בין חצי האי קרים לרוסיה. נתיב האספקה הישיר המשמעותי והיחיד לכוחות הרוסים שבחצי האי ובאוקראינה ניזוק. מהן ההשלכות על רוסיה?

פיצוץ בגשר קרים ברוסיה כתוצאה משריפת מיכל דלק. 8 באוקטובר 2022/רויטרס

צוללנים החלו לבחון היום (ראשון) את הנזק שנגרם לגשר קרים, המקשר בין רוסיה לחצי האי קרים וקרס בעקבות פיצוץ המשאית העוצמתי. התנועה בגשר, שהושבתה למשך כיממה, אמורה לשוב במהלך היום.

גשר קרים קרס אתמול בעקבות פיצוץ משאית, ככל הנראה ממולכדת. הגשר המשמש כנתיב אספקה משמעותי לכוחות הרוסים באוקראינה, ניזוק משמעותית לאחר שבמקום פרצה שריפה וחלקי גשר קרסו למים.

הגשר שאורכו 19 קילומטרים הוא פרויקט דגל של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שפתח אותו בעצמו לתנועה בשנת 2018. הוא נבנה בעלות מדווחת של 3.6 מיליארד דולר על ידי חברה השייכת לארקדי רוטנברג, שותפו לשעבר של פוטין בג'ודו.

פיצוץ בגשר קרים ברוסיה כתוצאה משריפת מיכל דלק. 8 באוקטובר 2022. סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
משאית התפוצצה, גשר קרים קרס/תמונות גולשים, סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

נכון להיום, הגשר מהווה את הקשר הישיר היחידי בין רוסיה לחצי האי קרים, אותו סיפחה אליה רוסיה מאוקראינה לפני כשמונה שנים. מרבית אספקות המזון, הדלק והציוד עוברים דרכו לנמל סבסטופול שבקרים, הלוא הוא בסיס הבית המיתולוגי של צי הים השחור הרוסי.

מסוק כיבוי מעל גשר קרים ברוסיה, 8 באוקטובר 2022. רויטרס
מסוק כיבוי מעל לגשר/רויטרס

מאז פלישתה של רוסיה לאוקראינה בפברואר האחרון, נתיב התחבורה הפך להכרחי אף יותר עבורה. זאת, בשל צרכי הכוחות הרוסים שבחצי האי, שאספקה רבה עבורם עוברת באופן יום יומי דרך הגשר.

משרד ההגנה הרוסי הגיב לאירוע, וטען כי לרוסיה קיימת האפשרות לספק אספקה מלאה לכוחות גם בהעדר הגשר - באמצעות נתיבי יבשה וים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully