וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוקראינים לועגים: פוטין קיבל מתנת יום הולדת - פיצוץ גשר קרים

עודכן לאחרונה: 8.10.2022 / 19:14

גורם רשמי בכיר אוקראיני, אולקסיי דנילוב, העלה סרטון של הגשר ההרוס לצד סרטון של מרילין מונרו שרה "יום הולדת, מר נשיא", שאותו שרה השחקנית לנשיא ג'ון פ. קנדי ב-1962. פוטין חגג אתמול יום הולדת 70. גורם בכיר בחצי האי קרים האשים "ונדליסטים אוקראינים" בפיצוץ

פיצוץ בגשר קרים ברוסיה כתוצאה משריפת מיכל דלק. 8 באוקטובר 2022/רויטרס

כמה יועצים של נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, רמזו היום (שבת) כי ארצם אחראית לפיצוץ העז שגרם לקריסת הגשר המחבר בין חצי האי קרים לבין רוסיה. במדינה לעגו למוסקבה על המכה שספגו, כשהפיצוץ התרחש ביום הולדתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. עם זאת, באופן רשמי, לשכת הנשיאות האוקראינית אמרה כי למוסקבה יש יד בפיצוץ, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית.

צוות החקירה הרוסי החוקר את הפיצוץ סבור כי משאית חבלה היא שגרמה לו. שלושה בני אדם נהרגו בתקרית, ככל הנראה נוסעי רכב סמוך. מהחקירה שביצעה רוסיה עולה כי הפיצוץ הצית רכבת עם מכליות דלק שנסעה על גשר מקביל וגרמה לחלקים מהכביש להתמוטט.

התנועה בגשר, היחיד שמחבר בין שטחה של רוסיה לחצי האי ומשמש ציר אספקה ראשי של הצבא הרוסי, הושבתה. כעבור שעות הרוסים הודיעו כי התנועה תחזור בחלק מהגשר שלא נפגע, אך בציר יוכלו לעבור רק רכבים ואוטובוסים שיעברו בדיקה קפדנית. משאיות יעברו את המצר על גבי מעבורות.

תיעוד רגעי הפיצוץ

מיד לאחר המקרה, האוקראינים מיהרו לפרסם הודעות וציוצים לוגעים. "ההגנה האווירית של הפדרציה הרוסית, האם אתם ישנים שם?", נכתב בעמוד הצי של אוקראינה בפייסבוק והעלה סרטון של החלק בגשר שנהרס לגמרי.

בכיר אוקראיני, אולקסיי דנילוב, העלה סרטון של הגשר ההרוס לצד סרטון של מרילין מונרו שרה "יום הולדת, מר נשיא", שאותו שרה השחקנית לנשיא ג'ון פ. קנדי ב-1962. פוטין חגג אתמול יום הולדת 70.

ברוסיה הגיבו בזעם לרמיזות מטעם האוקראינים. חבר הפרלמנט הרוסי סרגיי מירונוב אמר כי על מוסקבה להגיב לכך בתקיפת תשתיות מפתח אוקראיניות כולל תחנות כוח, גשרים ומסילות רכבת.

דוברת משרד החוץ של רוסיה אמרה כי התגובה של קייב לפיצוצים הראתה את "טבעה הטרוריסטי". הי כינתה זאת "מלחמת טרור בלתי מוסווית נגדנו". אולג מורוזוב, חבר הדומה, אמר לתקשורת הרוסית כי "אם נישאר בשקט ולא ניתן תגובה הולמת, אז התקפות כאלה יתרבו".

עוד בוואלה!

מזל טוב לנשיא פוטין: חוגג 70 עם טרקטור חדש

לכתבה המלאה
גשר קרים התפוצץ. טוויטר, אתר רשמי
מתנה לפוטין ליום ההולדת/אתר רשמי, טוויטר

הנשיא ולדימיר פוטין הורה על "ועדה ממשלתית" שתבחן את האירוע, הודיעה חברת החדשות הממלכתית TASS. על פי סוכנות החדשות RIA, "אין תחזית לגבי הזמן שייקח לשקם את הגשר".

גורם בכיר בחצי האי קרים האשים "ונדליסטים אוקראינים" בפיצוץ בגשר קרים. "ונדליסטים אוקראינים הצליחו איכשהו לשים את הטלפיים המזוהמים שלהם על גשר קרים. וכעת יש להם במה להתגאות. ב-23 שנים של פעילות כלכלית הם לא הצליחו לבנות שום דבר בעל ערך בקרים, אך הם הצליחו להרוס את הגשר", אמר יו"ר המועצה המדינית של הרפובליקה של קרים, ולדימיר קונסטנטינוב. "זאת כל המהות של המשטר של קייב ושל המדינה האוקראינית...כמובן, הסיבות לתאונה ייחקרו וההרס יתוקן במהירות". מאז הודיעה רוסיה שהנתיבים שלא נפגעו יפתחו בקרוב לתנועת כלי רכב.

גשר קרץ' (קרים) פוצץ באוקראינה. רויטרס
גשר קרים ההרוס, 8 באוקטובר 2022/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully