וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב לנשיא פוטין: חוגג 70 עם טרקטור חדש

עודכן לאחרונה: 7.10.2022 / 18:32

מקורבים היללו את פוטין כמושיע של רוסיה המודרנית, ואילו הפטריארך של מוסקבה ורוסיה דחק בעם להתפלל כדי שאלוהים יעניק לפוטין "בריאות וחיים ארוכים". נשיא טג'יקיסטן שלח לפוטין עשרות מלונים ודלועים; מנהיג בלארוס שלח לו שובר מתנה לטרקטור - גאוות המדינה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך הכרזתו על סיפוח חלקים מאקוראינה/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חגג היום (שישי) את יום הולדתו ה-70 על רקע איחולים מפקודיו ותחינה מהפטריארך האורתודוכסי קיריל לעם הרוסי שיתפלל לבריאותו של המנהיג של רוסיה המכהן בשלטון הכי הרבה זמן, מאז יוזף סטאלין. מקורבים היללו את פוטין כמושיע של רוסיה המודרנית ואילו הפטריארך של מוסקבה ורוסיה דחק בעם להתפלל במשך יומיים כדי שאלוהים יעניק לפוטין "בריאות וחיים ארוכים".

פוטין, שהבטיח להביא קץ לכאוס ששלט ברוסיה מאז נפילת ברית המועצות ב-1991, מתמודד כעת עם המשבר הצבאי והמדיני החמור ביותר מזה לפחות דור, מאז המלחמה של ברית המועצות באפגניסטן בשנות ה-80. המצב בשטח באוקראינה בחודש האחרון אינו נוטה לטובתו, והוא נאלץ להכריז על מבצע גיוס מילואים שעורר את זעמו של העם הרוסי. פוטין גם חזר לאיים בשימוש בנשק גרעיני באחרונה בשל הלחץ הכבד שמופעל עליו לאור ההפסדים בלחימה במדינה השכנה.

דמויות מעץ שרופות של ולדימיר פוטין. טלגרם, אתר רשמי
דמווית מעץ שרופות לכבוד יום ההולדת של פוטין/אתר רשמי, טלגרם

מנגד, תומכיו אומרים כי הוא הציל את רוסיה מהרס בידי המערב ה"גאוותן והתוקפני". המנהיג הצ'צ'ני רמזן קדירוב אמר כי "היום, המנהיג הלאומי שלנו, אחת הדמויות המשפיעות ויוצאות הדופן של זמננו, הפטריוט מספר אחד בעולם, נשיא הפדרציה הרוסית ולדימיר פוטין חוגג 70".

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און שלח לפוטין ברכת יום הולדת, שיבח אותו על התנהלותו מול "האתגרים והאיומים" של ארצות הברית, והילל את מנהיגותו, על פי סוכנות הידיעות KCNA. "היום, רוסיה מגנה על הכבוד של המדינה ושל האינטרסים הבסיסיים שלה מפי אתגרים ואיומים של ארצות הברית ונתיניה. מציאות כזאת היתה בלתי נסבלת אילולא המנהיגות המכובדת שלך ורצונך החזק". קים אמר כי היחסים בין פיונג יאנג למוסקבה "חזקים מתמיד".

מנהיג בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, בעל ברית של פוטין, העניק לנשיא שובר מתנה לטרקטור. טרקטורים הם תעשייה בלארוסית שנחשבת לגאוות המדינה מאז התקופה הסובייטית. לוקשנקו בחר טרקטור שדומה לזה שבו הוא משתמש בגן שלו. נשיא טג'יקיסטן אמומלי רהמון שלח לפוטין עשרות מלונים ודלועים במתנה.

עם זאת, ברחבי אוקראינה וברוסיה נתלו גם בובות עץ קטנות שרופות לכבוד יום ההולדת של הנשיא, מאזרחים שלא ששים לאחל לו בריאות טובה.

בווידאו: פוטין מבקר בתרגיל צבאי במזרח המדינה/צילום: רויטרס

פוטין נולד בלנינגרד ב-7 באוקטובר 1952. היו לו שני אחים שמתו לפני לידתו. אחיו ויקטור מת כשהכוחות הנאצים צרו על לנינגרד במלחמת העולם השנייה. הוא למד משפטים והתאמן באמנות המלחמה באוניברסיטת לנינגרד.

לאחר שסיים ב-1975, הוא הצטרף לשירות המודיעין הסובייטי - KGB - והוצב בדרזדן ב-1985, שם גייס מזרח גרמנים לשירות. הוא הוחזר ללנינגרד ב-1990. ב-1996, פוטין עבר למוסקבה והחל לעבוד בקרמלין, שם מונה בסופו של דבר לראש ה-FSB (ארגון ההמשך של ה-KGB) ב-1998. פחות משנה לאחר מכן, הוא נבחר על ידי הנשיא לשעבר בוריס ילצין כיורש המועדף עליו בהכרזה מפתיעה ב-31 בדצמבר 1999. פוטין עלה לשלטון במרץ 2000.

המלכה אליזבת עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין,  2000. ויקיפדיה, אתר רשמי
עם מלכת אנגליה אליזבת השנייה/אתר רשמי, ויקיפדיה
ולדימיר פוטין ונשיא סין שי ג'ינפינג, 17 בספטמבר 2022, אוזבקיסטן. רויטרס
עם נשיא סין/רויטרס
המתעמלת אלינה קבייבה לצד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במהלך פגישה עם הנבחרת האולימפית בקרמלין, 4 בנובמבר 2004. רויטרס
עם בת הזוג אלינה קובייבה/רויטרס

פוטין שולט ברוסיה כבר כ-23 שנה. שינויים בחוקה ב-2020 סללו את דרכו לשלוט עד 2036, ואין לו יורש מועדף לעת עתה. הוא מנהל לוח זמנים מלא בפגישות ואירועים פומביים, ובאחרונה הופיע בשלל נאומים ודיבר על מגוון סוגיות, למרות המצב הקשה שבו נמצא צבאו באוקראינה. הנאום החגיגי האחרון שלו היתה בשבוע שעבר, כשהודיע על סיפוח לא חוקי של ארבעה מחוזות כבושים באוקראינה.

בחודשים האחרונים רווחו הדיווחים וההשערות לגבי בריאותו של פוטין, ומדי פעם צצות תמונות או סרטונים שיש הטוענים כי הוא נראה בהם חולה, אך הקרמלין מכחיש באדיקות כי אין לנשיא בעיות בריאותיות.

עם זאת, נראה כי עם השנים, פוטין החל להתמקד במורשת שלו ולפתח שגעון גדלות. ביוני הוא הישווה את פעולותיו באוקראינה לקמפיין שניהל הצאר פטר הגדול, ואמר כי שניהם חלקו משימה היסטורית לכבוש עוד ועוד אדמות רוסיות. במפגש טלוויזיוני עם מורים השבוע, הוא חקר מורה מבוהל לגבי ההיסטוריה הרוסית, ובמיוחד על מרד הקוזאקים ב-1773- 1774 במרכז רוסיה, בהנהגתו של ימליאן פוגצ'וב, שדוכא באכזריות וכל מנהיגיו הוצאו להורג. הוא האשים בכך את "חולשת השלטון המרכזי של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully