וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבר אחים ובו 180 גופות נמצא באוקראינה

עודכן לאחרונה: 8.10.2022 / 8:24

הקבר שנמצא בעיירה לימאן, שרק השבוע שוחררה מידי הכיבוש הרוסי, עשוי להכיל את גופותיהם חיילים ואזרחים יחד, כך מסר מושל המחוז. עוד מסר המושל כי באזור נמצא אתר קבורה נוסף ובו כ-200 גופות. זהו קבר האחים השני שנמצא באוקראינה בחודשיים האחרונים

קבר אחים בעיירה לימאן באוקראינה/רויטרס

שלטונות אוקראינה מצאו הלילה (שבת) קבר אחים בעיירה לימאן במזרח המדינה, ששוחררה לאחרונה על ידי הצבא האוקראיני. סוכנות הידיעות Ukrinform ציטטה הלילה בכיר במשטרת אוקראינה, שאמר כי הקבר מכיל לפחות כ-180 גופות

מושל האזור פבלו קירילנקו כתב הלילה בטלגרם כי "הרשויות בלימן מצאו קבר אחים שבו, לפי מידע מקומי, יכולים להיות גם חיילים וגם אזרחים". עוד מסר המושל כי מספר הגופות המדוייק בקבר טרם אומת. לדבריו, נמצא באזור אתר קבורה נוסף, ובו כ-200 קברים ובהם גופות של אזרחים אוקראינים. מהודעתו לא היה ברור כיצד או מתי הם מתו.

בתחילת השבוע מסרו הכוחות האוקראינים כי השתלטו מחדש על העיירה לימאן. זאת, לאחר שרוסיה מסרה קודם לכן באותו היום שחייליה נטשו את המקום. ביום ראשון האחרון פרסם סגן ראש לשכת נשיא אוקראינה קירילו טימושנקו סרטון ובו נראים לוחמים אוקראינים מכריזים ששיחררו את האזור משליטה רוסית.

קבר אחים בעיירה לימאן שבאוקראינה, ובו 180 גופות. 8 באוקטובר 2022. רויטרס
קבר האחים שנמצא בעיירה לימאן/רויטרס

בחודש שעבר, מצאו הרשויות באוקראינה קבר אחים בעיר איזיום, שנכבשה גם היא מחדש מידי הצבא הרוסי, ובו 440 גופות. בתמונות שפרסם משרד ההגנה של המדינה, נראים צלבים על גבעות באזור מיוער סמוך לאיזיום, וכן בור בו נמצאו לדבריהם גופותיהם של אזרחי המדינה.

עם מציאת קבר האחים באיזיום, מסרו גורמים אוקראינים כי על רוב הגופות נמצאו סימני אלימות. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בהצהרה רשמית כי חלק מהגופות נראו "סימני עינויים". מושל חרקוב מצידו טען כי על 99% מהגופות היו סימני מוות אלים, והמשיך ותיאר כי "ישנן מספר גופות שידיהן נכפתו מאחורי הגב, ואדם אחד נקבר עם חבל סביב צווארו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully