וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החלטת הוועד לבטל: אירוע הסרבנות בגימנסיה התקיים, דגני נאם: שוקל מחדש את התפטרותי

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 12:30

שערי המוסד נסגרו ושומרים שהוצבו בפתח אמרו לבאים שהאירוע בוטל, אבל מהצד השני נכנסו באין מפריע כ-200 בני אדם. המנהל המתפטר זאב דגני אמר: "אני אתכם מכל הלב, אתם נותנים לי כוח". מפגיני "אם תרצו" נכנסו גם הם לשטח הגימנסיה וקראו למשתתפים: "אתם בושה וחרפה"

בווידאו: עימותים בהפגנת "נוער נגד דיקטטורה" מחוץ לגימנסיה הרצליה/אורי סלע

האירוע שבו משתתפים תלמידים החתומים על מכתב סירוב לשרת בצה"ל התקיים היום (ראשון) בתוך שטח גימנסיה הרצליה, למרות החלטת הוועד המנהל של בית הספר. באירוע נכחו כ-200 משתתפים. מצד אחד של הגימנסיה ננעלו שערי המוסד, ושני שומרים הוצבו בכניסה. השומרים הודיעו לבאים שהאירוע בוטל, ואולם מהצד השני, מי שהגיעו נכנסו פנימה ללא הפרעה. ארגון "נוער נגד דיקטטורה", שיזם את האירוע תלה בגימנסיה שלט עם הכיתוב "לא נשרת דיקטטורה בישראל ובשטחים. זה הזמן לסרב". המוסד איים לנתק את החשמל, ולתוך שטח הגימנסיה נכנסו גם כמה מפגינים מארגון "אם תרצו", שקראו לעבר המשתתפים: "אין לגיטמציה לסרבנות, אתם בושה וחרפה".

מנהל גימנסיה הרצליה המתפטר ד"ר זאב דגני נאם באירוע ואמר: "התלבטתי אם להצטרף אליכם כאן, אבל אי אפשר שלא. אני רוצה להגיד תודה שבאתם. אני כאן בניגוד להחלטה של הוועד מפקח שלנו, אבל אי אפשר שלא היה לבוא להגיד לכם שאני אתכם מכל הלב. אתם נותנים לי כוח להמשיך לשקול את המשך העבודה שלי".

עימותים בהפגנת "נוער נגד דיקטטורה" מחוץ לגימנסיה הרצליה 03 בספטמבר 2023. אורי סלע, אתר רשמי
השלט שנתלה בשטח גימנסיה הרצליה, 3 בספטמבר 2023/אתר רשמי, אורי סלע
עימותים בהפגנת "נוער נגד דיקטטורה" מחוץ לגימנסיה הרצליה 03 בספטמבר 2023. אורי סלע, אתר רשמי
האירוע בגימנסיה הרצליה/אתר רשמי, אורי סלע

נורי מגן, בוגר כיתה י"ב, סיפר כי "למרות שהייתה לי מוטיבציה להתגייס, חתמתי על המכתב בצער, כי הרגשתי שאני לא יכול לקחת חלק במערכת שמדכאת באלימות מיליונים. היום שהחלטתי שאני לא מוכן להתגייס הוא כשהעבירו את החוק נגד עילת הסבירות. מפחידה אותי ההידרדרות במוסריות הצבא והזוועות שעלולות להתרחש. הרפורמה המשפטית היא דרך להעמיק את הכיבוש".

על ביטול האירוע אמר מגן: "ההחלטה של הוועד פחדנית, הם לא רוצים להתעמת עם הביקורת מהימין והמרכז. אני שמח שהמנהל מגבה אותנו. הוא אירח אותנו, אבל ההתארגנות שלנו".

זאב דגני נואם באירוע הסרבנות בגמנסיה הרצליה בתל אביב. 3 בספטמבר 2023. ללא, אתר רשמי
שוקל מחדש את התפטרותו. דגני/אתר רשמי, ללא
עימותים בהפגנת "נוער נגד דיקטטורה" מחוץ לגימנסיה הרצליה 03 בספטמבר 2023. אורי סלע, אתר רשמי
מפגיני ימין באירוע הסרבנות בגימנסיה הרצליה/אתר רשמי, אורי סלע

מוקדם יותר היום נודע שמנהל הגימנסיה הרצליה ד"ר זאב דגני הודיע על התפטרותו במחאה על ביטול האירוע שבית ספרו היה אמור לארח. "לאור ההחלטה שהתקבלה אמש, בימים אלה, בו אסרתם על קבוצת בוגרי בתי ספר תיכונים לממש ולהשמיע את קולם בניגוד לעמדתי. בכאב גדול מאוד אני מבקש להודיע שלא אוכל עוד לעבוד בפיקוח שלכם. מבקש לסיים את עבודתי", כתב דגני לחברי הוועד המפקח של הגימנסיה.

אתמול פרסמנו בוואלה! כי משרד החינוך איים על דגני כי קיום אירוע הצהרת בני הנוער על סירוב להתגייס לצה"ל מחר עלול לגרור שלילת הכרה ותקציבים.

במכתב ששלח ממלא מקום מנכ"ל המשרד מאיר שמעוני, הוא המליץ לדגני "לשקול מחדש את קיום האירוע בכתלי המוסד החינוכי וכן את אופן קיום האירוע כך שיעמוד בהוראת הדין", והוסיף: "אי-שמירה על הדין וההנחיות עשויה להביא לנקיטת צעדים שונים לרבות שלילת הכרה ותקצוב של מוסד החינוך ושלילת אישור העסקה".

  • עוד באותו נושא:
  • סרבנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully