וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל הגימנסיה הרצליה התפטר בגלל ביטול אירוע שבו תכננו תלמידים להכריז על סירוב גיוס

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 11:10

זאב דגני הודיע על התפטרותו במחאה על ביטול אירוע שבית ספרו היה אמור לארח, בו התכוונו יותר מ-200 תלמידי ובוגרי תיכונים להכריז על סירובם להתגייס לצה"ל: "אסרתם על בוגרי תיכונים להשמיע את קולם. לא אוכל עוד לעבוד בפיקוח שלכם"

בוידאו: שר החינוך יואב קיש מודיע על הכנסת "המחלוקות בחברה הישראלית" כנושא שנתי במערכת החינוך. קרדיט: ערוץ כנסת/ערוץ הכנסת

מנהל הגימנסיה הרצליה זאב דגני הודיע היום (ראשון) על התפטרותו במחאה על ביטול אירוע שבית ספרו היה אמור לארח, בו התכוונו יותר מ-200 תלמידי ובוגרי תיכונים להכריז על סירובם להתגייס לצה"ל.

למכתב המלא

"לאור ההחלטה שהתקבלה אמש, בימים אלה, בו אסרתם על קבוצת בוגרי בתי ספר תיכונים לממש ולהשמיע את קולם בניגוד לעמדתי. בכאב גדול מאוד אני מבקש להודיע שלא אוכל עוד לעבוד בפיקוח שלכם. מבקש לסיים את עבודתי", כתב דגני לחברי הוועד המפקח של הגימנסיה.

ביה"ס הגימנסיה הרצליה, תל אביב. ינואר 2014. יותם רונן
ביה"ס הגימנסיה הרצליה, תל אביב. ינואר 2014/יותם רונן

אסף זמיר, לשעבר הקונסול הכללי בניו-יורק ומספר 2 ברשימתו של רון חולדאי לבחירות למועצת העיר תל אביב-יפו, כתב בחשבון ה-X שלו לאחר התפטרותו של דגני: "זאב דגני האיש איש חינוך משכמו ומעלה ומנהיג ערכי ואמיץ שמקדיש את כל חייו לחנך נוער לערכיות, אחריות חברתית, אנושיות, מעורבות אזרחית ותיקון עולם, לפעמים יש אנשים שזה לא נח להם, אבל אני תמיד אעדיף מנהלים ומנהלות שנותנים את כל כולם לתלמידיהם כדי לבנות חברה טובה יותר מאשר את אלו שלא".

אמש, בעקבות איומי משרד החינוך על דגני, הוועד המנהל של הגימנסיה העברית קיים ישיבה, שבסיומה החליט לבטל את האירוע המדובר, בו תכננו התלמידים להשיק מכתב שתומך בסרבנות לגיוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אתמול פרסמנו בוואלה! כי משרד החינוך איים על דגני כי קיום אירוע הצהרת בני הנוער על סירוב להתגייס לצה"ל מחר עלול לגרור שלילת הכרה ותקציבים.

במכתב ששלח ממלא מקום מנכ"ל המשרד מאיר שמעוני, הוא המליץ לדגני "לשקול מחדש את קיום האירוע בכתלי המוסד החינוכי וכן את אופן קיום האירוע כך שיעמוד בהוראת הדין", והוסיף: "אי-שמירה על הדין וההנחיות עשויה להביא לנקיטת צעדים שונים לרבות שלילת הכרה ותקצוב של מוסד החינוך ושלילת אישור העסקה".

במכתב תגובה שהעביר יו"ר הוועד המפקח של הגימנסיה, שופט העליון בדימוס פרופ' יורם דנציגר, הוא ציין כי בגימנסיה "ידאגו לקיום הכנס במועד ופורמט מתאימים". הוא הוסיף כי "ההתרחשויות הפוליטיות האחרונות במדינתנו מטרידות רבים מתלמידינו והוריהם, ממורי הגימנסיה ומבוגריה. הגימנסיה תפעל גם בעתיד - כפי שעשתה לאורך כל שנות פעילותה - לאפשר לתלמידיה להיחשף למגוון דעות בתחומים שונים. כך יהיה גם בעניין 'הרפורמה המשפטית' והשלכותיה, ככל שזאת תעלה". דנציגר כתב לשמעוני כי האירוע בוטל "מבלי שיהיה בכך שום הכרה בנכונות או בצדקת הטיעונים המפורטים במכתבך".

ביה"ס הגימנסיה הרצליה, תל אביב. ינואר 2014. יותם רונן
ביה"ס הגימנסיה הרצליה, תל אביב. ינואר 2014/יותם רונן

על המכתב, שאמור היה להיחשף מחר במסגרת האירוע, חתומים יותר מ-200 בני נוער שמודיעים כי יסרבו לשרת בצה"ל במחאה נגד ה"דיקטטורה בישראל ובשטחים".

שמעוני כינה את האירוע, שתוכנן להיערך לאחר שעות הלימודים, "שנוי במחלוקת". הוא ציין כי עמדת המשרד היא "שהשימוש בשטח בית הספר ומתן במה לעמדות חד-צדדיות לקהל רחב הכולל קטינים הנחשפים לדרך הביטוי של מנהל או מוזמני האירוע אינה ראויה ומכבדת מוסד ממלכתי בכלל ועובד ציבור הנושא בתפקיד בכיר בפרט. מעבר לכך, עולה החשש כי תלמידים הנתונים למרותו של המנהל שאינם מסכימים עם עמדותיו יחששו להביע עמדתם במוסד החינוכי בהנהלתו. מכל מקום, גם קיומו של אירוע כאמור מחייב עמידה בכללי הדין".

לאחר קבלת המכתב, הורים לתלמידים בתיכון החלו לאסוף חתימות על קריאה לדגני שלא לבטל את האירוע. בהודעה שכותרתה "תומכים בזאב דגני, מתנגדים לסתימת הפיות", כתבו כי הם "מתנגדים לניסיונות משרד החינוך להלך אימים על הנהלת ביה"ס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully