וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כשלושה חודשים בלבד: מנכ"לית משרד ההסברה של דיסטל צפויה לעזוב את תפקידה

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 18:57

ד"ר גלי סמבירא, פעילה חברתית פמיניסטית, מסורתית ולסבית מונתה במאי למנכ"לית המשרד, אך לפי מקורות בממשלה לא מעוניינת להמשיך בתפקידה והשרה דיסטל מחפשת לה מחליף. משרד ההסברה בתגובה: המנכ"לית המכהנת של המשרד היא ד"ר סמבירא, שלא הביעה שום רצון לעזוב את המשרד

גלית דיסטל-אטבריאן מסבירה לאופוזיציה במה היא תעסוק כשרת ההסברה./ערוץ הכנסת

כשלושה חודשים אחרי שמונתה, מנכ"לית משרד ההסברה גלי סמבירא צפויה לסיים בקרוב את תפקידה, ושרת ההסברה גלית דיסטל-אטבריאן החלה באחרונה לחפש לה מחליף - כך נודע היום (ראשון) לוואלה!. סמבירא, דוקטור למגדר ופעילה חברתית פמיניסטית, מזרחית, מסורתית ולסבית, מונתה למנכ"לית המשרד שהוקם עבור דיסטל לפני כשלושה חודשים, ורק לפני שבועיים הממשלה הגדירה רשמית את ייעודו וסמכויתיו והמשרד הציג תוכנית עבודה רשמית.

עם זאת, לפי מקורות בממשלה, סמבירא מעוניינת לעזוב את תפקידה, משום ש"הגיעה למסקנה שלא תוכל לקדם את המטרות שלה במשרד", ודיסטל מחפשת בימים אלה מועמדים להחלפתה. מקורות נוספים סיפרו שברקע הדברים היו גם חילוקי דעות בין השתיים בנוגע לראיונות והופעות בתקשורת.

סמבירא היא המנכ"לית השניה שעוזבת את הממשלה תוך פחות מחודש, אחרי שמנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל התפטר מתפקידו בסוף החודש שעבר אחרי אישור השלב הראשון במהפכה המשפטית.

ד"ר גלי סמבירא, המנכ"לית המיועדת של משרד ההסברה. מרכז הספר והספריות, אתר רשמי
"הגיעה למסקנה שלא תוכל לקדם את המטרות שלה". סמבירא/אתר רשמי, מרכז הספר והספריות

סמבירא היא פעילה חברתית מוכרת ומוערכת, ממייסדות מכון שחרית ולשעבר מנכ"לית עמותת יצחק נבון, ולאורך השנים הובילה וניהלה שלל מיזמים ממשלתיים וחוץ-ממשלתיים בתחומי חברה וחינוך, והמגזר השלישי. עם זאת, ההחלטה של דיסטל למנות אותה לתפקידה עוררה תמיהה וביקורת בליכוד ובקואליציה בשל חלק מעמדותיה המזוהות עם השמאל, כמו תמיכה בפתרון שתי המדינות, זכויות לקהילה הגאה ופמיניזם. לפי מקורות בממשלה, גם בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו העבירו לדיסטל מסרים צוננים על המינוי.

דיסטל דחתה בזמנו את הביקורת והלחצים ואמרה שסמבירא היא "האדם הנכון במקום הנכון". בישיבת הממשלה בה אושר המינוי אמרה: "אני מכירה אותה כבר 6 שנים. ד"ר סמבירא היא באמת אחת הנשים שפעלה ופועלת עבור הציבור המזרחי בישראל. מכיוון שמשרד ההסברה יעסוק לא מעט באיחוד וקירוב לבבות, אני חושבת שאין מתאימה ממנה לייצג את העולם שאני באה ממנו".

עוד בוואלה!

פמיניסטית, בעד מדינה פלסטינית ולסבית: המנכ"לית החדשה של דיסטל

לכתבה המלאה
גלית דיסטל אטבריאן, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
כינתה את סמבירא "האדם הנכון במקום הנכון". השרה דיסטל/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

בסוף החודש שעבר הממשלה אישרה את הייעוד ותחומי הפעילות של משרד ההסברה, שהוקם מחדש בתחילת השנה אחרי יותר מעשור, כסידור עבודה פוליטי לדיסטל. לצד יעדים כמו הצגת מידע לקהילה הבינלאומית, מאבק באנטישמיות ובחרמות על ישראל, משרד ההסברה אמור להקים גם אגף "לכידות חברתית" שאמור לגבש מדיניות ואסטרטגיה לחיזוק החוסן החברתי בישראל והורדת המתחים בין הקבוצות השונות באוכלוסייה.

זאת, בעוד השרה הממונה על המשרד "מצטיינת" בחודשים האחרונים בציוצים קיצוניים ומשסעים, בין השאר נגד המפגינים, השופטים והמילואימניקים שהפסיקו את התנדבותם בצה"ל. דיסטל אמרה באותה ישיבת ממשלה ש"ברור לי לחלוטין הדיסוננס הזה ואנחנו נפתור אותו. אנחנו לוקחים פה אנשי מקצוע, אני לא הולכת לעמוד בראש הקמפיין, אני הולכת לייצר אותו".

סמבירא תהיה המנכ"לית השניה שפורשת מתפקידה בממשלה. מנכ"ל משרד החינוך, אסף צלאל התפטר מתפקידו לפני כשבועיים אחרי אישור החוק לביטול עילת הסבירות כשמונה חודשים לאחר שנכנס לתפקידו. צלאל, תת אלוף במילואים וטייס בחיל האויר, כתב ש"הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה".

תגובת משרד ההסברה

"המנכ"לית המכהנת של המשרד היא ד"ר סמבירא. ד"ר סמבירא לא הגישה בשום שלב מכתב התפטרות ולא הביע שום רצון לעזוב את המשרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully