וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון של דיסטל אטבריאן למשרד ההסברה: הקמת אגף ללכידות חברתית

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 29.7.2023 / 20:16

כ-8 חודשים אחרי הקמתה, הממשלה תדון מחר בקביעת תחומי הפעילות של המשרד. אחד מהתחומים העיקריים שהשרה מתכוונת לעסוק בו הוא גיבוש "מדיניות ואסטרטגיה לחיזוק החוסן והלכידות של החברה" בעקבות "המתחים בין קבוצות שונות בחברה" שהפכו ל"איום על חוסנה של המדינה"

גלית דיסטל-אטבריאן מסבירה לאופוזיציה במה היא תעסוק כשרת ההסברה./ערוץ הכנסת

אחד הנושאים בישיבת הממשלה מחר (שני) עתיד להיות קביעת הייעוד ותחומי הפעילות העתידיים של משרד ההסברה, בראשות השרה גלית דיסטל אטבריאן. המשרד עצמו הוקם רק בתחילת הקדנציה של הממשלה הנוכחית, ועד לאחרונה סמכויותיו לא הוגדרו. לפני כשלושה חודשים מינתה השרה את ד"ר גלי סמבירא כמנכ"לית המשרד. בתחילת חודש מאי היא הצהירה על הכוונה "לעסוק בהסברת חוץ ופנים".

בהצעת מחליטים שהגישה השרה לקראת ישיבת הממשלה היא פרטה את תחומי הפעילות המיועדים שלו לפי השקפתה. מעבר לתפקיד המובן מאליו של הצגת מידע לקהילה הבינלאומית, מאבק באנטישמיות ומלחמה בחרמות נגד ישראל, מציעה דיסטל אטבריאן כמה תחומי עיסוק נוספים. בין היא מבקשת להקים צוות בין משרדי שיעסוק בניו מדיה ובהקמת תשתית דיגיטלית.

גלית דיסטל אטבריאן בהפגנת תמיכה במהפכה המשפטית, תל אביב. 23 ביולי 2023. תקומה, אתר רשמי
רוצה להדגיש את המכנה המשותף. גלית דיסטל אטבריאן בהפגנת תמיכה במהפכה המשפטית, 23 ביולי 2023/אתר רשמי, תקומה

ואולם מתברר שהשרה רואה גם ענייני פנים כתחום שבו יש למשרד נגיעה. היא מציעה להקים אגף לכידות חברתית "שיגבש מדיניות ואסטרטגיה לחיזוק החוסן והלכידות של החברה בישראל. בהסבר ליוזמה נכתב במסמך: "המתחים בין קבוצות שונות בחברה והמתח בין הזהות הקבוצתית לבין הזהות הישראלית הפכו בחודשים האחרונים לאיום מן המעלה הראשונה על חוסנה של מדינת ישראל, ויש צורך ביצירת לכידות והדגשת המכנה המשותף, לצד מתן ביטוי לקבוצות האוכלוסייה השונות".

עוד נכתב: "מאז מדיניות כור ההיתוך שהונהגה בשנותיה הראשונות של המדינה והדגישה את הזהות המשותפת, החברה הישראלית עוברת תהליכי שינוי שמדגישים את הזהויות הפרטיקולריות את השבטיות, לעתים על פני הזהות הישראלית המשותפת. היא מציעה לפתח "מנגנונים וכלים עבור לכידות החברה בישראל על כל מגזריה" ובתוכם הקמה של "מרכז ידע בנושא שישמש גם במה לביטוי עבור המורשת והתרבות הייחודית של כל אחת מקבוצות האוכלוסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully