וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהודיעה על סיום תפקידה של מנכ"לית משרדה, דיסטל צפויה למנות לתפקיד את גדי מרגלית

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 8:35

שרת ההסברה מתכוונת למנות למנכ"ל משרדה את איש השיווק והפרסום, ששימש בעבר מנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית ומנכ"ל עיריית חיפה. מרגלית הוא המועמד המוביל להחליף את הד"ר גלי סמבירא, שעוזבת את תפקידה אחרי פחות מארבעה חודשים, כפי שנחשף בוואלה!

גלית דיסטל-אטבריאן מסבירה לאופוזיציה במה היא תעסוק כשרת ההסברה./ערוץ הכנסת

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן מתכוונת למנות למנכ"ל משרדה את איש השיווק והפרסום גדי מרגלית, ששימש בעבר מנכ"ל לשכת הפרסום הממשלתית ומנכ"ל עיריית חיפה.

מרגלית הוא המועמד המוביל להחליף את הד"ר גלי סמבירא, שעוזבת את תפקידה אחרי פחות מארבעה חודשים, כפי שנחשף בוואלה. לפי גורמים בממשלה, מרגלית הוא המועמד המוביל לתפקיד, אך טרם התקבלה החלטה סופית על המינוי; שכפוף לאישור ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה.

גלית דיסטל אטבריאן. ראובן קסטרו
גלית דיסטל אטבריאן/ראובן קסטרו
ד"ר גלי סמבירא, המנכ"לית המיועדת של משרד ההסברה. מרכז הספר והספריות, אתר רשמי
ד"ר גלי סמבירא, המנכ"לית המיועדת של משרד ההסברה/אתר רשמי, מרכז הספר והספריות

לפני כשבועיים נחשף בוואלה! כי סמבירא מעוניינת לעזוב את תפקידה במשרד וכי דיסטל מחפשת לה מחליף. בלשכת דיסטל הכחישו את הפרסום וטענו כי היא לא הביעה שום רצון לעזוב את המשרד. כעת טוענת השרה: "הדחתי את המנכ"לית".

הערב נמסר מלשכת השרה כי "שרת ההסברה, גלית דיסטל אטבריאן הודיעה הערב למנכ"לית המשרד גלי סמבירא על הדחתה מתפקידה בשל חוסר שביעות רצון מביצועיה המקצועיים. השרה מאחלת לסמבירא הצלחה בהמשך דרכה".

עם סיום תפקידה של גלי סמבירא במשרד ההסברה תיוותר רק מנכ"לית אחת מבין 31 מנכ"לים של משרדי הממשלה - מירב שטרן, מנכ"לית המשרד לקידום מעמד האשה של השרה מאי גולן. מדובר בשפל של כ-20 שנה במספר המנכ"ליות במשרדי הממשלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אסף צלאל ויואב קיש. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
המנכ"לית השניה שעוזבת את הממשלה תוך פחות מחודש, אחרי שמנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל (מימין) התפטר מתפקידו בחודש שעבר/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

סמבירא, דוקטור למגדר ופעילה חברתית פמיניסטית, מזרחית, מסורתית ולסבית, מונתה למנכ"לית המשרד שהוקם עבור דיסטל בחודש מי האחרון, ורק בתחילת אוגוסט הממשלה הגדירה רשמית את ייעודו וסמכויתיו והמשרד הציג תוכנית עבודה רשמית. אולם לפני כשבועיים כאמור, גלי סמבירא ביקשה לעזוב את תפקידה פחות מארבעה חודשים אחרי שמונתה.

לפי מקורות בממשלה, סמבירא ביקשה לעזוב את תפקידה, משום ש"הגיעה למסקנה שלא תוכל לקדם את המטרות שלה במשרד", ודיסטל מחפשת בימים אלה מועמדים להחלפתה. מקורות נוספים סיפרו שברקע הדברים היו גם חילוקי דעות בין השתיים בנוגע לראיונות והופעות בתקשורת.

סמבירא היא המנכ"לית השניה שעוזבת את הממשלה תוך פחות מחודש, אחרי שמנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל התפטר מתפקידו בחודש שעבר אחרי אישור השלב הראשון במהפכה המשפטית.

ד"ר גלי סמבירא, המנכ"לית המיועדת של משרד ההסברה. מרכז הספר והספריות, אתר רשמי
"האדם הנכון במקום הנכון". ד"ר גלי סמבירא/אתר רשמי, מרכז הספר והספריות
גדי מרגלית. יואב איתיאל
גדי מרגלית/יואב איתיאל

סמבירא היא פעילה חברתית מוכרת ומוערכת, ממייסדות מכון שחרית ולשעבר מנכ"לית עמותת יצחק נבון, ולאורך השנים הובילה וניהלה שלל מיזמים ממשלתיים וחוץ-ממשלתיים בתחומי חברה וחינוך, והמגזר השלישי. עם זאת, ההחלטה של דיסטל למנות אותה לתפקידה עוררה תמיהה וביקורת בליכוד ובקואליציה בשל חלק מעמדותיה המזוהות עם השמאל, כמו תמיכה בפתרון שתי המדינות, זכויות לקהילה הגאה ופמיניזם. לפי מקורות בממשלה, גם בסביבתו הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו העבירו לדיסטל מסרים צוננים על המינוי.

דיסטל דחתה בזמנו את הביקורת והלחצים ואמרה שסמבירא היא "האדם הנכון במקום הנכון". בישיבת הממשלה בה אושר המינוי אמרה: "אני מכירה אותה כבר 6 שנים. ד"ר סמבירא היא באמת אחת הנשים שפעלה ופועלת עבור הציבור המזרחי בישראל. מכיוון שמשרד ההסברה יעסוק לא מעט באיחוד וקירוב לבבות, אני חושבת שאין מתאימה ממנה לייצג את העולם שאני באה ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully