וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוטמן תוקף ברקע המגעים לפשרה: "אם בית משפט יחליט - לא נהיה דמוקרטיה"

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 9:10

יו"ר ועדת החוקה פרסם סרטון לקראת הפגנת הימין השבוע נגד בג"ץ וקרא להמשיך לקדם את המהפכה המשפטית. לדבריו, האחריות על מהומות האריתריאים בדרום תל אביב היא על בג"ץ: "כך נראית מדינה בשלטון בג"ץ, מה ששומר עלינו יהודים ודמוקרטים זה הליכה לבחירות"

בווידאו:שמחה רוטמן: "אם בית המשפט יחליט על כל סוגיה במדינת ישראל - אנחנו לא נהיה מדינה דמוקרטית"/אתר רשמי

יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן תקף הבוקר (רביעי) את בג"ץ ברקע המגעים לפשרה על חקיקת המהפכה המשפטית. לדבריו, מה ששומר על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית זו ההליכה לבחירות, אך אם "בית המשפט יחליט על כל סוגיה - לא נהיה מדינה דמוקרטית". רוטמן אמר את הדברים בסרטון שפרסם לקראת הפגנת הימין מחר וקרא להגיע אליה: "ביום חמישי כולם יוצאים להפגין, זה מאוד מאוד חשוב".

עוד טען חבר הכנסת כי בגלל "שלטון בג"ץ" מפרי הסדר האריתראים "השתלטו על הרחובות" בסוף השבוע האחרון. "כל מי שראה מה קרה בשבת האחרונה, שמדינה בשלטון בג"ץ נראית כך. אם אנחנו רוצים שמסתננים ישתלטו לנו על הרחובות, נמשיך לתת לבג"ץ וליועצים המשפטיים להכתיב את המדיניות".

בעניין אחר, רוטמן הגיש היום ערעור על החלטת נשיאת העליון אסתר חיות שלא לפסול עצמה מלדון בערעור על ביטול עילת הסבירות. "קיים הרבה למעלה מחשש למשוא פנים ולפגיעה במראית פני הצדק באופן המונע מהנשיאה להשתתף בדיונים בדבר שאלת חוקיות התיקון לחוק ומשכך", טען. כמו כן, רוטמן ביקש שבית המשפט יקיים דיון בהודעת הערעור ללא הנשיאה חיות בטרם יתכנס לדון בעתירות.

גורמים בעוצמה יהודית תקפו הבוקר שוב את תוכנית הפשרה. "המתווה המוצע הוא ביזיון והתקפלות מכל מה שהממשלה והקואליציה הובילה בחודשים האחרונים ברפורמה המשפטית", אמרו הגורמים בשיחה עם וואלה. "זאת כניעה טוטאלית וברור שכל אנשי עוצמה יהודית יצביעו נגד הצעה כזאת בכנסת. אנחנו מקווים שבליכוד יתעשתו כי המשמעות היא כניעה לאיומים, ללחצים ולסרבנים".

בתוך כך, יממה לאחר פרסום המתווה המשותף של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה, יצחק הרצוג, להקפאת המהפכה המשפטית - גם בקואליציה וגם באופוזיציה מעריכים כי הסיכוי להשגת הסכמות בקרוב נמוך עד קלוש. גורמים בסביבת נתניהו התאכזבו לשמוע את נאומו התוקפני של יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ.

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את ביטול עילת הסיבות, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
שמחה רוטמן/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מהצד השני, בכירים במחנה הממלכתי ספקנים מאוד לגבי נכונותו של נתניהו בכלל להיכנס למשא ומתן, וסבורים כי פנייתו הפומבית לגנץ הייתה ספין בלבד שנועד לגלגל אחריות ואשמה על המתווה שנתקל בקשיים בקואליציה. בכיר במערכת הפוליטית שמעורב במגעים אמר אתמול לוואלה! כי ראש הממשלה נתניהו עומד מאחורי כל פרטי המתווה, שגובש על ידי מקורביו - שכלל ויתורים משמעותיים בוועדה לבחירת שופטים, אבל "הוא לא מצליח לגבור על לוין ולנהל את האירוע ונבהל מהתגובות ה'פבלוביות' של שותפיו".

חבר הכנסת דני דנון הביע הבוקר את אכזבתו מדבריו של גנץ בריאיון בתוכנית "שבע תשע" עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM. לדבריו, "ציפינו ליותר פתיחות מגנץ, היה מאכזב. הדבר הנכון הוא לנהל משא ומתן, לא ללכת לאולפנים". מנגד, חבר הכנסת אלון שוסטר מהמחנה הממלכתי השיב: "אני לא מאמין לנתניהו - הוא צריך ללכת הביתה", וטען כי "אין עם מי לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully