וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהיג קבוצת ואגנר לא נהרג בהתרסקות - ופוטין הוא איש מת מהלך"

31.8.2023 / 0:03

למרות שגופתו ו-DNA של יבגני פריגוז'ין נמצאו במטוסו שהופל, מומחה רוסי טוען שזה היה כפיל ומנהיג קבוצת ואגנר עדיין בחיים ועל פוטין להיות "זהיר מאוד" בנסיעתו הקרובה לסין - כי הוא על הכוונת

דיווח ברוסיה: מפקד כוח ואגנר נהרג בהתרסקות מטוס מצפון למוסקבה/לפי סעיף 27א

האם המנהיג לשעבר של קבוצת שכירי החרב הרוסית כוח ואגנר, יבגני פריגוז'ין, לא מת בהתרסקות המסתורית של מטוסו הפרטי, שהמריא ממוסקבה לסנט פטרסבורג והוא למעשה עדיין חי וזומם את הנקמה בנשיא רוסיה ולדימיר פוטין?

הטענה המשונה הזו מגיעה מהמומחה הרוסי ולרי סולובי כשבוע לאחר שרוסיה אישרה שה-DNA של פריגוז'ין בן ה-62 נמצא באתר ההתרסקות והוא אחד מ-10 בני אדם שנהרגו כאשר מטוס ה-Embraer Legacy 600 צנח לפתע לקרקע בכדור אש.

אבל למרות האישור הזה, ד"ר סולובי העלה בפני הדיילי אקספרס את הטענה המוזרה ששכיר החרב לא מת בהתרסקות, והוסיף שפריגוז'ין חי במדינה עלומת שם.

מנהיג קבוצת ואגנר יבגני פריגוז'ין במקום לא ידוע באפריקה. טלגרם, צילום מסך
פריגוז'ין בכלל חי?/צילום מסך, טלגרם

סולובי, פרופסור לשעבר במכון היוקרתי ליחסים בינלאומיים במוסקבה אמר: "ראשית, ברור שהמטוס שבו היה אמור לטוס פריגוז'ין הופל על ידי מערכת ההגנה האווירית הרוסית - ולא היה פיצוץ על הסיפון - הוא הופל על ידי ירי חיצוני. שנית - פריגוז'ין עצמו לא היה על סיפון המטוס. במקומו היה שם הכפיל שלו - ולדימיר פוטין מודע לכך לגמרי. אם אתם מאמינים להצהרות הרשמיות של השלטונות הרוסיים, אז אין לי מה להגיד לכם".

עוד בנושא
גז עצבים, יריות ונפילות מהחלון: סופם המר של אויביו של פוטין

גל חדש מסתורי ופתאומי של מקרי מוות של אוליגרכים רוסיים

ד"ר סולובי הוסיף והבטיח שיחשוף את המדינה בה לכאורה נמצא כעת פריגוז'ין בתחילת החודש הבא, אך הכחיש שזה באפריקה, שם לשכירי החרב של קבוצת ואגנר יש בסיסים רבים. הוא גם טען שפריגוז'ין מתכוון לחשוף את עצמו ואת העובדה שהוא בחיים עד סוף השנה הנוכחית.

עוד על קבוצת ואגנר

קבוצת ואגנר מגייסת לוחמים באתר הפורנו Pornhub

לכתבה המלאה

פוטין מודאג משני דברים: השתלטות על הקרמלין והפלת המטוס שלו

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין, 24 באוגוסט 2023. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין, 24 באוגוסט 2023/רויטרס

לעומתו, המומחה ללוחמה בינלאומית פרופסור אנתוני גליס הגיב בבוז לטענה שהמוות של מנהיג ואגנר אינו אמיתי. אבל הוא טען שפוטין הוא כיום "איש מת מהלך" שצריך להיות "זהיר מאוד" בטיסה הקרובה שלו לסין. בשיחה עם ה"דיילי סטאר", אמר פרופסור גליס: "פוטין משחק פוקר, כמו שהוא תמיד עושה, ומעמיד פנים שהיד שלו חזקה הרבה יותר ממה שהיא באמת. שכל תבוסה שנחל הייתה למעשה חלק מתכנון קפדני. זה לא המצב. הוא איש מת מהלך".

פרופסור גליס מאמין שהמנהיג הרוסי הציג חולשה לאחר שלא טען שהמוות של פריגוז'ין הגיע כתוצאה מפקודה שלו. הוא הוסיף: "במילים אחרות - פוטין היה מפוחד מדי וחלש מכדי לקחת את הקרדיט על הרצח, תוך שהוא רומז בציניות שזה היה עתיד לקרות. מה שפוטין רוצה עכשיו זה שהעולם ובמיוחד נאט"ו יראו אותו כמנהיג עם עוצמה עילאית, רגוע ובעל שליטה מלאה באירועים. הנסיעה שלו לסין אמורה לשלוח סימן שהכל בסדר איתו ברוסיה".

אבל פרופ' גליס טוען שלמותו של פריגוז'ין עשויה להיות משמעות קטלנית במיוחד עבור נשיא רוסיה: "פוטין כמובן מודאג נואשות משני דברים אם הוא יטוס: ראשית, שבזמן שהותו בבייג'ינג, אחד מיריביו במאפיה הרוסית פשוט יעבור לגור בקרמלין (אחרי הכל, כשהחתול רחוק העכברים משחקים). שנית - שהמטוס הנשיאותי שלו עלול להיות מופל מעל ערבות מזרח רוסיה על ידי אנשי קבוצת ואגנר, שאולי יש להם גישה למערכת נ"מ עם טילי בוק בארסנל שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully