וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תחקיר מות הלוחם ביהל"ם - גורם צבאי מעריך: "יהיו הדחות מפקדים, זה אירוע טראגי"

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 23:49

ממצאי התחקיר הצביעו על שורה של ליקויים ביחס לזמני המנוחה, הפיקוח והשליטה על האימון. הגורם הצבאי מתח ביקורת: "יש פערים בין תיק האימון - למה שקרה בשטח", לדבריו, "לאימון כזה, במיוחד בימים חמים, היו צריכים להיות בקרים בהיקף גדול ביחס לאימונים אחרים"

בווידאו: הוריו של הלוחם הלל נחמיה אופן שמת באימון: "להתווכח בנעימות זו הצוואה שלו"/רוני כנפו

בצל פרסום ממצאי תחקיר מותו של הלוחם הלל נחמיה אופן ממכת חום במהלך אימון - יחידת יהל"ם, שבה אירע לפני כשבועיים האירוע הטראגי, עוברת בימים אלו טלטלה. ממצאי התחקיר הצביעו על שורה של ליקויים ביחס לזמני המנוחה, הפיקוח והשליטה על האימון, שבמהלכו הופנו עוד שישה חיילים לטיפול בשל תשישות. גורם צבאי בזרוע היבשה, שמכיר מקרוב את האימונים המפרכים מהסוג שבוצע ביחידה, מתח ביקורת: "כבר בשלב הראשוני היה ברור שיש פערים בין תיק האימון ומה שאושר - למה שקרה בשטח".

"לאימון כזה, במיוחד בימים חמים כאלה וגם בלילה, היו צריכים להיות בקרים בכל נקודה, בהיקף גדול מאוד ביחס לאימונים אחרים", הוסיף הגורם הצבאי, "לכן עד עכשיו לא ברור לי איך לא הצליחו להתריע ולמנוע". הגורם הצבאי התייחס גם להשלכות התחקיר, ואמר: "אני מעריך שהרמטכ"ל ומפקד זרוע היבשה לא יעברו לסדר היום אחרי הממצאים בתחקיר ויהיו הדחות מפקדים - זה אירוע טראגי".

הוריו של הלוחם הלל נחמיה אופן שמת באימון: "להתווכח בנעימות זו הצוואה שלו"
15.08.23. רוני כנפו
הוריו של הלוחם הלל נחמיה אופן שמת באימון: "להתווכח בנעימות זו הצוואה שלו" 15.08.23/רוני כנפו

מוקדם יותר היום, פרסם כאמור צה"ל את ממצאי התחקיר הפיקודי בנושא נסיבות מותו של רב"ט הלל נחמיה אופן, שהתמוטט בשטח של מתקן אדם במהלך אימון, ומותו נקבע במקום. מצה"ל נמסר כי ממצאי התחקיר הוצגו לרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי בשבוע שעבר. בין השאר מצוין בדברים שבתחקיר "עלו תקלות חמורות בהוצאתו של האימון ובמימוש הפקודות לביצועו, בהיבטי זמני המנוחה, הפיקוח והשליטה באימון".

על פי התחקיר, המקרה התרחש במהלך אימון זחילות, במסגרת שבוע "עומס מוגבר" של הכשרת לוחמי יחידת יהל"ם. מהתחקיר עלה שלא ניתן להעריך את משך הזמן שחלף מאז שאופן איבד את הכרתו ועד שהוא נמצא ללא רוח חיים. עם זאת צוין שמרגע שהוא אותר, ניתן לו טיפול רפואי שלא צלח.

לוחם צה"ל בהכשרת יהל״ם, רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, נפטר במהלך אימון, 14 באוגוסט 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
לוחם צה"ל בהכשרת יהל״ם, רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, נפטר במהלך אימון, 14 באוגוסט 2023/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

במהלך האימון, נאמר בהודעה, הופנו שישה חיילים נוספים לבדיקה רפואית בשל תשישות. המדדים הרפואיים של אותם חיילים נמצאו תקינים והם שבו להמשך ההכשרה.

על פי ההודעה, בעקבות התחקיר הפיקודי הופקו לקחים מידיים הנוגעים לפיקוד ולשליטה באימונים, הקפדה על קיום נהלי הבטיחות וניהול הערכת מצב ביחס למזג האוויר. בנוסף, התקיים בתחילת שבוע שעבר דיון בנושא אימונים בצה"ל לאור שינויי מזג האוויר בראשות הרמטכ"ל, שבו הוחלט על נקיטת אמצעי זהירות מחמירים בהליכים הנוגעים לאישור אימונים ונהלים לביצועם, בהתאם לתנאי מזג האוויר ולהערכות מצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully