וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל התמוטט ומת ב"אימון שגרתי" במרכז הארץ

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 13:59

הלל נחמיה אופן מיחידת יהל"ם התמוטט במהלך הלילה בשטח של בסיס אדם, לשם הוזעק צוות הרפואה, שלבסוף נאלץ לקבוע את מותו במקום אחרי מאמצי החייאה. נסיבות המקרה בבדיקה, הודעה נמסרה למשפחה. מתחקיר ראשוני עולה כי החיילים יצאו לאימון, לאחר שהוסר החשש מעומס חום

בוידאו: תרגיל "אגרוף המחץ" של פיקוד העורף/דובר צה"ל

חייל ביחידת יהל"ם, הלל נחמיה אופן בן ה-20 מכרמי צור, מת לפנות בוקר (שני) במרכז הארץ במהלך "אימון שגרתי" - כך לפי הודעת דובר צה"ל. החייל התמוטט במהלך הלילה בשטח של בסיס אדם, ומותו נקבע במקום על אף מאמצי ההחייאה של הצוות הרפואי שהוקפץ. נסיבות המקרה בבדיקה, הודעה נמסרה למשפחתו. מפקד זרוע היבשה האלוף תמיר ידעי הנחה על עוצר אימונים לכלל כוחות היבשה עד מחר בערב.

החייל התגייס לפני חמישה חודשים והתמוטט באימון לילה כחלק מהשלבים הראשונים של מסלול ההכשרה. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי במהלך אימון זחילה זיהה מפקד הצוות את החייל שכוב על הרצפה, ונתן לו סיוע רפואי ראשוני. המפקד הקפיץ את פרמדיק היחידה יחד עם מפקד הפלוגה, שגם נתנו לו סיוע רפואי והזעיקו צוות מד"א וכוח של 669. רופא של יחידת החילוץ שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. בצבא לא מכירים שהיה לחייל רקע רפואי כלשהו שהיה יכול להוביל למצב.

לוחם צה"ל בהכשרת יהל״ם, רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, נפטר במהלך אימון, 14 באוגוסט 2023. דובר צה"ל
הלל נחמיה אופן/דובר צה"ל

הנחיות על עומס החום הסתיימו בשעה 22:00, לאחר בדיקת הטמפרטורות. ארבעה צוותים יצאו לאימון בחצות, מסיבה לא ברורה החיל סטה ממסלול הזחילה. השעה הייתה בין 04:00 ל-05:00 לפנות בוקר. במזג אוויר מסוג זה מנסים בצבא לאתר חלונות שיאפשרו אימונים וההנחיות ברורות מאוד. היו חיילים שהתלוננו על עומס וכולם קיבלו מענה במקום.

בחודש אפריל האחרון התמוטטה ומתה צוערת בקורס קצינים בבה"ד 1 במהלך משימת הגנת יישובים. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נקבע מותה. הצוערת נשלחה לשמירות במועצה אזורית מטה בנימין, שם התמוטטה ליד עמדת שמירה. חיילת שהבחינה בה הזעיקה עזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully