וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החינוך לסמוטריץ' בישיבת הממשלה: "ההתנהלות שלך מרסקת את החברה הערבית"

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 21:42

בישיבה פרץ עימות חריף בין יואב קיש לבין שר האוצר סביב ההחלטה להקפיא את תקציבי הרשויות הערביות. קיש אמר שההחלטה תפגע בפתיחת שנה"ל במגזר הערבי. סמוטריץ' טען שקיש לא מבין את האירוע: "אתה וכל השרים מנהלים קמפיין על הראש שלי". נתניהו דרש: "תביאו פתרון מיידי"

סמוטריץ' הודיע שלא יבטל את הקפאת הכספים לרשויות הערביות; נתניהו: "הכספים יועברו לאחר בדיקה"/לעמ

עימות חריף פרץ היום (ראשון) בישיבת הממשלה סביב החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ להקפיא תקציבים של הרשויות המקומיות בחברה הערבית. העימות החל כששר החינוך יואב קיש מחה על החלטת סמוטריץ, והתריע כי היא פוגעת בפתיחת שנת הלימודים במגזר הערבי. קיש האשים את סמוטריץ' כי "ההתנהלות שלך מרסקת את החברה הערבית". שר האוצר השיב לו: "אתה לא מבין כלום. אתה מדבר שטויות". בהמשך, גם שרות מהליכוד הביעו את תמיכתן בהקפאת התקציבים

קיש הזהיר בישיבה משביתה של ראשי הרשויות הערביות במערכת החינוך, במחאה על הקפאת התקציבים. שר האוצר האשים אותו בתגובה כי "אתה וכל השרים מנהלים קמפיין על הראש שלי, שרים שלא מבינים את האירוע". סמוטריץ חזר על תוכניותיו להקמת מנגנון להעברת כספים תחת פיקוח, וקיש טען: "זה ייקח שבועות. תעביר את ה-200 מיליון ואת השאר אחרי. צריך לגמור את זה בתוך ימים. אם הכסף לא יעבור, ראשי הרשויות לא יפתחו את שנת הלימודים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו,  שר האוצר בצלאל סמוטריץ' , השקת הרכבת הקלה, 17 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
סמוטריץ' ונתניהו, 17 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

בהמשך ראש הממשלה נתניהו התערב ואמר לסמוטריץ' כי "אי-אפשר לנהל ככה ישיבות עם צעקות. תפתרו את זה במהירות. תקימו את המנגנון". סמוטריץ' הגיב: "אז אתם רוצים שנעשה את מה שעשו עם מנסור עבאס?".

בעוד קיש קבל על הקפאת התקציבים, שרות אחרות מהליכוד גיבו את החלטת סמוטריץ'. השרה לאיכות הסביבה עידית סילמן אמרה כי "אני לא מעבירה שקל לחברה הערבית, שמנהלת קרטלים. את העולם הזה צריך לעצור". שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן הוסיפה כי "צריך לדבר לבייס היהודי". ראש הממשלה התערב בשלב זה ואמר: "אני לא מדבר עכשיו ל'בייסים'. יש דחיפות שאין להתעלם ממנה. צריך לאמץ את ההצעה של שר האוצר, תביאו לנו פתרון מיידי. אי-אפשר להמשיך ככה". הציטוטים מישיבת הממשלה פורסמו לראשונה בחדשות 12.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully