וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הקפאת הכספים של סמוטריץ': השלטון המקומי הודיע על שביתת הזדהות עם הרשויות הערביות

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 11:30

חיים ביבס הודיע כי השלטון המקומי ישבות מחר ב-10:00-8:00 לאות הזדהות עם החברה הערבית. "אנחנו מתייצבים עבור תקציבים לפריפריה ולמגזר - כשמשהו לא מריח טוב אנחנו חייבים להיות שם", אמר. בין היתר לא ינתנו שירותים עירוניים כמו קבלת קהל, פינוי זבל וועדות בניה

סמוטריץ' הודיע שלא יבטל את הקפאת הכספים לרשויות הערביות; נתניהו: "הכספים יועברו לאחר בדיקה"/לעמ

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס הודיע היום (ראשון) כי מחר תתקיים שביתה בשלטון המקומי ב10:00-8:00. זאת, בשל החלטתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקפיא את 200 מיליון השקלים שהיו אמורים להגיע לרשויות הערביות. במסגרת השביתה כל השירותים העירוניים לא יפעלו, כולל קבלת קהל, ועדות בניה ואישורים, ניקיון, פינוי זבל ושומרים.

"השלטון המקומי עומד באופן מלא עם הרשויות המקומיות הערביות וישבות מחר לאות הזדהות", אמר ביבס בכנס החינוך של מרכז השלטון המקומי שנערך הבוקר בבאקה אל גרביה. "אם נגיע ל-1 בספטמבר באותו המצב - נשקול את צעדנו. אנחנו מתייצבים עבור תקציבים לפריפריה ולמגזר. כשמשהו לא מריח טוב אנחנו חייבים להיות שם".

בצלאל סמוטריץ' בהפגנת תמיכה במהפכה המשפטית, תל אביב. 23 ביולי 2023. תקומה, אתר רשמי
"הכסף מגיע לארגוני פשע". סמוטריץ'/אתר רשמי, תקומה

בשבוע שעבר שר האוצר התייחס לראשונה להחלטתו להקפיא את 200 מיליון שקלים שהיו אמורים להגיע לרשויות ערביות. "מדובר בכסף קואליציוני פוליטי שניתן בדרישת רע"ם ומנסור עבאס בממשלה הקודמת ואין לו שום הצדקה מקצועית", כתב סמוטריץ' במכתב לשר הבריאות משה ארבל שביקש לחכות עם ההקפאה. "התקציבים הללו עוברים פעמים רבות לארגוני פשע וטרור שהשתלטו על המכרזים והתקציבים ברבות מהרשויות הערביות".

מאות המיליונים אותם הקפיא סמוטריץ' הם חלק מ-2.5 מיליארד השקלים שנועדו לתוכנית חומש במזרח ירושלים. "הרשויות הערביות מקבלות את מענק האיזון שנועד לסייע לרשויות חלשות בדיוק כמו כל רשות אחרת במדינת ישראל ועל בסיס קריטריונים שוויוניים. אין ולא הייתה שום הצדקה בעולם להעדיף עוד יותר את הרשויות הערביות ולתת רק להן מענק מיוחד שהרשויות החלשות במגזר היהודי לא מקבלות", טען שר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully