וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת נגד כוונת סמוטריץ' להקפיא תקציבים לרשויות הערביות: "פגיעה בחברה ובכלכלה"

עודכן לאחרונה: 8.8.2023 / 7:38

בתוך הליכוד העבירו ביקורת נגד כוונת השר, וכך גם ראשי המוסדות להשכלה גבוהה: "פגיעה בחברה ובכלכלה הישראלית, שאת נזקיה נשלם כולנו עוד עשרות שנים קדימה". בין היתר, גם ראש המל"ל העביר המלצה ביטחונית נגד הרעיון. בינתיים, סמוטריץ' מסרב לחזור בו מהתנגדותו

בוידאו: סמוטריץ' לא יודע אנגלית, אני גאה בלשון הקודש ובשפה העברית/ערוץ הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חוטף ביקורות רבות בשל הקפאת התקציבים לרשויות הערביות. בסך הכול, הקפיא סמוטריץ' בשבועות האחרונים כחצי מיליארד שקלים בשני מהלכים: 200 מיליון שקלים מתוכנית החומש למזרח ירושלים שמיועדים למכינות קדם אקדמיות, ועוד כ-300 מיליון מתקציבי הרשויות המקומיות הערביות.

בין היתר, נמתחה על שר האוצר ביקורת גם בליכוד. גם ראשי המוסדות להשכלה גבוהה הביעו התנגדות לנושא. "פגיעה בחברה ובכלכלה הישראלית, שאת נזקיה נשלם כולנו עוד עשרות שנים קדימה", הם כתבו.

בתחילת השבוע, העביר ראש המל"ל צחי הנגבי לסמוטריץ' המלצה ביטחונית נגד הפסקת התקציב למכינות באקדמיה בטענה שעידוד השכלה גבוהה ושילוב סטודנטים במוסדות אקדמיים מפחיתים טרור, בהתאם לעמדת השב"כ בנושא. בינתיים, סמוטריץ מסרב לחזור בו מהתנגדותו.

בצלאל סמוטריץ' בהפגנת תמיכה במהפכה המשפטית, תל אביב. 23 ביולי 2023. תקומה, אתר רשמי
סמוטריץ'/אתר רשמי, תקומה

שרת המודיעין גילה גמליאל ‏קראה לשר האוצר לבטל את הקפאת התקציב להשכלה גבוהה לערביי ישראל. "לשילוב האוכלוסייה הערבית באקדמיה יש חשיבות חברתית, כלכלית וביטחונית. כשרה לשוויון חברתי, הובלתי את תוכנית 922 עם הישגים רבים. עלינו להמשיך לממש את החזון בראייה ארוכת טווח למען צמצום הפערים בחברה", קבעה.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי ומודר יונס, יו"ר ועד הרשויות המקומיות הערביות, פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה להתערב בהחלטת סמוטריץ'. "מדובר בתקציבים שהוקצו בהחלטת ממשלה (...) ושאושרו גם בידי הממשלה הנוכחית, ושנועדו לחיזוק רשויות מקומיות ולשיפור בין היתר של התשתיות הרעועות ברשויות, לבניית מרכזי תעסוקה ומרכזי הכוונה לצעירים, לשיפור מערך התחבורה, לתוכניות חינוך והכשרה, לתמיכה באוכלוסיית הרווחה, ועוד צעדים רבים שיובילו בין השאר לצמצום פערים, שילוב בשוק העבודה, והפחתת האלימות והפשיעה.

"הרשויות המקומיות הערביות הן המוחלשות ביותר ונמצאות רגע לפני קריסה. האלימות והפשיעה גואות ומגיעות לכל מקום והקפאת התקציבים הממושכת, מביאה את הרשויות למצב של חוסר תפקוד וחוסר יכולת לתת שירותים לתושביהן. רשויות אלו חייבות לקבל סיוע מיידי (...) שכן אם לא נטפל בהן היום, נאלץ לשלם את עלות תיקון הנזקים בעתיד שתהיה פי כמה וכמה". ראש עיריית רהט איים לעתור לבית המשפט העליון באם החלטת סמוטריץ' תצא לפועל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתח ביקורת על החלטת סמוטריץ': "הטיפול בפשיעה בחברה הערבית, הוא אינטרס של החברה הישראלית כולה ולא רק של הציבור הערבי. ‏הוא אינו מסתכם רק באכיפה משטרתית, אלא מצריך השקעה נרחבת ורצינית בכלל התחומים: חינוך, תשתיות, רווחה ועוד. ההחלטה בעלת הניחוח הגזעני של שר האוצר למנוע 200 מיליון שקל, שכבר הובטחו, לרשויות הערביות - היא פגיעה לא רק בהן, אלא בחברה הישראלית כולה. ‏נתניהו חייב להתערב ולא לאפשר לחנוק את הרשויות הערביות המדממות ממילא".

מאות המיליונים אותם החליט להקפיא סמוטריץ' הם חלק מ-2.5 מיליארד השקלים שנועדו לתוכנית חומש במזרח ירושלים. "הרשויות הערביות מקבלות את מענק האיזון שנועד לסייע לרשויות חלשות בדיוק כמו כל רשות אחרת במדינת ישראל ועל בסיס קריטריונים שוויוניים. אין ולא הייתה שום הצדקה בעולם להעדיף עוד יותר את הרשויות הערביות ולתת רק להן מענק מיוחד שהרשויות החלשות במגזר היהודי לא מקבלות", טען שר האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully