וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישנים מעט, אוכלים קצת: פרטים חדשים על שבוע האימונים שבו מת לוחם יהל"ם

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 14:49

גורמים צבאיים סיפרו לוואלה! כי האימון הלילי שבו התמוטט הלל נחמיה אופן נערך במסגרת "שבוע לחץ" של ההכשרה. תחקיר האירוע יבחן אם הבקרה על התרגיל, ובעיקר אם מדידות הטמפרטורות בוצעו כהלכה

בוידאו: תרגיל "אגרוף המחץ" של פיקוד העורף/דובר צה"ל

גורמים צבאיים בזרוע היבשה אמרו היום (שני) בשיחה עם וואלה! כי האימון שבו מת הלילה לוחם יהל"ם, הלל נחמיה אופן, היה במסגרת "שבוע לחץ". מדובר באחד השבועות המורכבים ביותר במסלול ההכשרה, שבו האימון נערך בתנאים מיוחדים - החיילים ישנים מעט זמן ואוכלים מנות קטנות ומוקפדות. מפקדים רבים נמצאים בשטח, כדי לאפשר בקרה גבוהה על כל חייל בשביל למנוע אירועים חריגים.

קצין הנדסה ראשי ומפקד יחידת יהל"ם אישרו את תיק התרגיל, בעקבות התנאים הקשים הכלולים בו. תחקיר האירוע יציג את תהליכי אישור תיק התרגיל, הבקרה שבוצעה בשטח, ועד כמה התייחסו המפקדים לעומס החום הקיצוני. בשלב זה לא ברור מדוע סטה הלוחם ממסלול הזחילה, אם היה זה בגלל שחש ברע, כמה דקות לפני שאיבד הכרה וכמה זמן חלף עד שהמפקד זיהה את מצבו של החייל.

לוחם צה"ל בהכשרת יהל״ם, רב"ט הלל נחמיה אופן ז"ל, נפטר במהלך אימון, 14 באוגוסט 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
הלל נחמיה אופן/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

בן ה-20 מכרמי צור התמוטט ומת לפנות בוקר בשטח של מתקן אדם, ומותו נקבע במקום על אף מאמצי ההחייאה של הצוות הרפואי שהוקפץ. מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, הנחה על עוצר אימונים לכלל כוחות היבשה עד מחר בערב.

אופן התגייס לפני חמישה חודשים והתמוטט באימון לילה. מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי במהלך אימון זחילה זיהה מפקד הצוות את החייל שכוב על הרצפה, ונתן לו סיוע רפואי ראשוני. המפקד הקפיץ את פרמדיק היחידה יחד עם מפקד הפלוגה, שגם נתנו לו סיוע רפואי והזעיקו צוות מד"א וכוח של 669. רופא של יחידת החילוץ שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. בצבא לא מכירים שהיה לחייל רקע רפואי כלשהו שהיה יכול להוביל למצב.

הנחיות על עומס החום הסתיימו בשעה 22:00, לאחר בדיקת הטמפרטורות. ארבעה צוותים יצאו לאימון בחצות, מסיבה לא ברורה החיל סטה ממסלול הזחילה. השעה הייתה בין 04:00 ל-05:00 לפנות בוקר. במזג אוויר מסוג זה מנסים בצבא לאתר חלונות שיאפשרו אימונים וההנחיות ברורות מאוד. היו חיילים שהתלוננו על עומס וכולם קיבלו מענה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully