וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי אלוני שרה נגד הדתה במחנה 80: בבסיס הזה ביצעתי לראשונה את "שיר לשלום"

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 23:17

יותר מ-1,000 הפגינו נגד הפקודה שנתנה לחיילות לא לשיר בתורנות מטבח, בעקבות דרישה של חיילים דתיים, בהפגנה תחת הכותרת "קול באישה זכותה. "לכולן מותר לשיר בכל עת", אמרה אחת המפגינות. בצה"ל אמרו כי המקרה תוחקר, והנהלים חודדו: "אנו מצרים על חוסר הנעימות"

לא ישתקו: כאלף מפגינים מול מחנה 80 בעקבות הפקודה האוסרת על חיילות לשיר/מערכת וואלה!

כאלף מפגינים הגיעו הערב (ראשון) למחות מול מחנה 80, סמוך לצומת כרכור, על הפקודה שניתנה לטירונויות במחנה הצבאי לא לשיר בתורנות מטבח, וכנגד הדרת הנשים המתגברת במדינה. בהפגנה משתתפת בין השאר גם הזמרת מירי אלוני.

בצה"ל אמרו כי בזמן שחיילות ביצעו תורנות מטבח ביום שישי בבוקר בשבוע שעבר, חיילים בני ישיבות שאכלו באותו הזמן ביקשו לכבות את המוזיקה. מפקדת במחלקה שוחחה עם החיילות והורתה לכבות את המוזיקה, או להשמיע שירת גברים. המוזיקה כובתה למשך 20 דקות ולאחר שהם יצאו המוזיקה חודשה.

מדובר צה"ל נמסר: "אנו מצרים על חוסר הנעימות שנגרם. המקרה תוחקר על-ידי מפקדת הבסיס ובעקבותיו הנהלים חודדו, במטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. צה"ל מוקיר ומכבד את כלל משרתיו, ללא הבדל של דת, גזע, מין או העדפה מינית. זאת תוך שמירה על מרחב מכבד לכלל המשרתים ושמירה על זכויותיהם.

הזמרת מירי אלוני בהפגנה מחוץ למחנה דותן (מחנה 80) בפרדס חנה-כרכור, במחאה נגד ההנחיה לא לאפשר לחיילות לשיר בזמן תורנות מטבח

27 באוגוסט 2023. ענת חרמוני, פלאש 90
מירי אלוני בהפגנה, 27 באוגוסט 2023/פלאש 90, ענת חרמוני

"באתי להפגין נגד הגברים שלא מצליחים לשלוט ביצר שלהם ובגלל זה אומרים לי לא לשיר" אמרה מירי אלוני לוואלה!, "במקום להשתלט על היצר שלהם הם קובעים שלי ולבנות מיני אסור לשיר". הוא הוסיפה מההיסטוריה שלה בבסיס, שבו לא רק שלא נאסר עליה לשיר בקולה הייחודי, אלא היא אף הוזמנה להתכבד ולהשמיע אותו. "נהפוך הוא, כאן בבסיס הזה להקת הנח"ל איתי כסולנית, ביצענו בהופעת בכורה את שיר השלום, במסגרת תכנית מלאה שלנו עם אורי זוהר וחיים טופול כמנחים. זה היה מפגש של כל ותיקי הנח"ל. אני זוכרת את זה כמו אתמול. באמצע התוכנית החל לרדת גשם שוטף, ואת שיר השלום שסיים את התוכנית כבר שרנו כשאנחנו רטובים עד לשד עצמותינו".

"מה שקרה מאז, קרה לא רק לצה"ל אלא לחברה שלנו", הוסיפה, "צה"ל הוא ראי של החברה הישראלית. מה שקורה לצה"ל קורה בעצם לחברה שלנו. אנשים מאבדים את החופש שלהם ויש השתלטות מסיבית של הדתה ושל מנהיגים דתיים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הזמרת מירי אלוני בהפגנה מחוץ למחנה דותן (מחנה 80) בפרדס חנה-כרכור, במחאה נגד ההנחיה לא לאפשר לחיילות לשיר בזמן תורנות מטבח

27 באוגוסט 2023. ענת חרמוני, פלאש 90
מפגינה נגד הגברים שלא מצליחים לשמור על היצר שלהם. מירי אלוני/פלאש 90, ענת חרמוני

עוד אמרה אלוני: "לידיעת כולם, הציווי להדרת שירת נשים 'קול באשה ערווה', אינו מדאורייתא, אינו מהתנ"ך אלא זו הלכה שקבע רב בתלמוד. אז התלוצצתי ואמרתי לקהל הנשים שכדי לא לעורר מחלוקת השארתי את הערווה בבית".

"יצאתי היום לשיר במחנה 80 כי אסור להכנע לקיצוניים, ואנחנו צריכות להשמיע את קולנו", שיתפה שרון לוי, אחת המפגינות שהיו במקום, "יש מקום ליהדות בלי הדתה ויש מקום לשני המינים בלי הדרה. כולנו שווים - יש מקום לכולנו".

לוי הוסיפה: "גדלתי בבית מסורתי והמשפחה המורחבת שלי דתית. נוכחותנו ודעותנו כנשים היו תמיד מבורכות והשירה שלנו אף פעם לא הושתקה סביב שולחן השבת ובכלל - להיפך. זו הוכחה שאפשר גם אחרת".

"אין סתימת פיות. לכולן כולן, כולל המזייפות, מותר לשיר בכל מקום ובכל עת. נקודה", הוסיפה אורה קרופיק שהגיעה אף היא להפגין סמוך לבסיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully