וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייס הקרב שנפגע בעינו ממכת"זית הגיש תלונה במח"ש: "למצות את הדין"

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 9:27

אל"מ במיל' אודי אורי, שאיבד את הראייה בעינו בהפגנה באיילון בתחילת חודש יולי, אמר לוואלה! כי מטרת התלונה היא להבטיח את השימוש התקני בכלי - לפי הוראות המשטרה: "שיפעילו אותה כמו שצריך ולא בכינון ישיר. שוטרים לא יכולים לפגוע באנשים בצורה כזאת"

בווידאו: אודי אורי, שנפגע בעינו ממכת״זית במחאה באיילון, בהגשת תלונה במשרדי מח״ש בתל אביב/אורי סלע

אלוף-משנה במיל' אודי אורי, טייס הקרב לשעבר שנפגע בעינו ממכת"זית בהפגנה באיילון בתחילת חודש יולי, הגיש הבוקר (ראשון) תלונה במשרדי המחלקה לחקירות שוטרים בתל אביב. "החלטתי מזמן להגיש את התלונה", סיפר אורי לוואלה!. "עד עכשיו עסקנו באיסוף חומרים ובמעבר על כל מה שקיבלנו. מצאנו סרטונים שרואים בהם מה קרה - התלונה מבוססת", הוסיף.

בהמשך, אורי ציין כי מצבה של העין שלו לא השתפר מאז נפגעה לפני כמעט חודשיים. "אני באותו מצב כפי שהיה יום אחרי הפגיעה, חוץ מהניתוחים", אמר אורי תוך שהוא מציין כי עדיין לא רואה בעינו. "יש עוד דרך ארוכה. אנחנו עוד לא יודעים באיזה רמה הראייה תחזור, ויש גם בעיות מעבר לראייה. לפחות ניתוח אחד עוד בדרך, כנראה יותר".

אודי אורי, המפגין שנפגע ממכתזית בעינו. באדיבות המצולמים
אל"מ במיל' אודי אורי, המפגין שנפגע ממכת"זית בעינו/באדיבות המצולמים

"הרופאים לא מבטיחים שום דבר, צעד צעד. אני כרגע מאוד מוגבל, לא יכול לנהוג, לנסוע באופניים, לעלות לגובה, למשל לירושלים, או לרדת למקומות נמוכים כמו ים המלח, בגלל הגז בעיניים".

אורי הסביר כי לתלונה שיגיש שתי מטרות. הראשונה שבהן, היא "למצות את הדין עם השוטרים שפגעו בי, גם עם מי שנתן את ההנחיות - לא לפי הנוהל המשטרתי".

המטרה השנייה, כך לדברי אורי, היא "ששוטרים יבינו שהם לא יכולים לפגוע באנשים בצורה כזאת". אורי טען כי חלק מהשוטרים שמפעילים את הכלי "פוגעים באנשים לא כפי שהמכת"זית נועדה", וכי הם "מפעילים את האמצעי לא בהתאם לאירוע, ביותר ממקרה אחד". בהמשך, הוא קרא: "שיפעילו אותה כמו שצריך ולא בכינון ישיר".

אורי הגיע מלווה בעו"ד שמעון כץ, יו"ר פורום הנזיקין בלשכת עורכי הדין. "השימוש במכת"זית לפי ההנחיות - לא היה מקום להשתמש בה. לא הייתה התפרעות שהיה צריך לרסק את המפגינים על ידי מכת"זית. המרחק היה קצר מדי, הפגיעה הייתה מכוונת לראש בניגוד להנחיות. מדובר באדם מבוגר יחסית. גם הדחיפה הקודמת והסרטון שרואים אותה, היה מיותר לחלוטין. מעבר לשוטר שהפעיל את המכת"זית, יש גם מי שנתן את ההוראות והתלונה מכוונת לכולם", אמר כץ.

עוד בוואלה!

מבית אלפא ועד למשטר האפרטהייד בדרום אפריקה: ההיסטוריה של המכת"זית

לכתבה המלאה
אודי אורי, שנפגע בעינו ממכת״זית במחאה באיילון, בהגשת תלונה במשרדי מח״ש בתל אביב, 27 באוגוסט 2023. אורי סלע
אורי בכניסה למשרדי מח"ש הבוקר/אורי סלע

אורי נפגע מהמכת"זית במהלך המחאה ההמונית ששטפה את נתיבי איילון ביום בו הודיע על פרישתו מהמשטרה מפקד מחוז תל אביב הקודם, ניצב עמי אשד. באותו יום, ליל 5 ביולי, עשרות אלפי בני אדם הפגינו עד שעות הלילה המאוחרות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ.

המפגינים בתל אביב התכנסו ברחוב קפלן-צומת עזריאלי ומשם החלו לרדת לנתיבי איילון שנחסמו לתנועה משני הכיוונים. אחרי השעה 20:00, השוטרים שהיו במקום, בהם גם כאלו רכובים על סוסים החלו בניסיונות לפנות את המפגינים מאיילון. במקביל, המשטרה השתמשה גם במכת"זיות.

עוד באותו לילה, לקראת השעה 22:00, נהג רכב דרס מפגינים באיילון. השוטרים שהיו במקום השתלטו על הרכב ועצרו את הנהג, שנלקח מהמקום לחקירה, ושוחרר למחרת בתנאים מגבילים. מאוחר יותר, רכב נוסף דהר במהירות לתוך המפגינים תוך שהוא פוגע בכמה מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully