וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגין שנפצע בעיניו ונותח: אשד צדק - בן גביר ימלא את איכילוב בפצועים

6.7.2023 / 9:30

14 פצועים מההפגנות אמש הגיעו לבית החולים איכילוב בתל אביב, שניים מהם נותרו באשפוז והשאר שוחררו לביתם. במקביל, נמשכת החקירה נגד החשוד בדריסת מפגינים באיילון. טייס הקרב במילואים שנפצע בעינו ונותח: "הייתי כמעט בכל הפגנה, והתנהלות המשטרה אתמול הייתה קיצונית"

בווידאו: לאחר התפטרות ניצב עמי אשד, הפגנות ברחבי הארץ/מערכת וואלה

בית החולים איכילוב בתל אביב עדכן הבוקר (חמישי) כי 14 נפגעים מההפגנות שהתקיימו אמש הגיעו לחדר המיון, שישה מתוכם עם חבלות בעיניים. שניים מתוך 14 הפצועים נשארו לאשפוז, והשאר שוחררו לביתם. במקביל, המשטרה שחררה את הנהג החשוד בדריסת מפגינים, וחקירת האירוע נמשכת.

אחד הפצועים, אודי אורי, עבר ניתוח בעפעפיו עקב פציעה בעינו. הוא סיפר לוואלה: "בכל העין יש דימום פנימי גדול שכרגע מפריע לדעת מה הנזקים האמיתיים. אני הולך לאולטרסאונד שבו ינסו לראות מה קורה שם. שאלתי את הרופא אתמול מה הוא מעריך ואמר שחטפתי מכה רצינית. אני אמור להיות כאן באשפוז עוד כמה ימים".

אורי, אלוף משנה במילואים ששירת כטייס קרב, הצהיר כי למרות מצבו, הוא מתכוון לחזור להפגנות: "ההתנגדות להפיכה המשטרית הרבה יותר חשובה מפגיעה כזאת או אחרת. אם רוצים להקצין אז גם דברים כאלה יכולים לקרות. אני מקווה שהעין תחזור לפעולה, אבל המטרה היא כל כך משמעותית וחשובה שאם צריך לשלם מחיר נשלם אותו. אתמול היה קיצוני. הייתי כמעט בכל הפגנה בקפלן ואיילון, והתנהלות המשטרה אתמול הייתה קיצונית, זה התאים למה שעמי אשד סיפר שבן גביר אמר. למלא את איכילוב בפצועים".

אודי אורי, המפגין שנפגע ממכתזית בעינו. באדיבות המצולמים
אורי בבית החולים, היום/באדיבות המצולמים
מכתזית בהפגנה לאחר הודעת הפרישה של ניצב עמי אשד מהמשטרה, נתיבי איילון ת"א, 6 ביולי 2023. ניב אהרונסון
ההפגנה אמש באיילון/ניב אהרונסון

ממובילי "כוח קפלן" נמסר בתגובה לאירועים: "זו עוד תזכורת לממשלה שעם ישראל לא מעוניין בדיקטטורה ולא ייתן לחוקי הדיקטטורה לעבור. ההדחה הפוליטית של אשד שמצטרפת לחוקי הדיקטטורה לא יעברו לסדר היום. מדינת ישראל תישאר דמוקרטיה למרות הפנטזיות של ביבי ובן גביר".

בעקבות הדחתו ופרישתו מהמשטרה של מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, הפגינו עשרות אלפי בני אדם עד שעות הלילה המאוחרות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ. בעוד השרים וחברי הכנסת השונים מהקואליציה הרבו לתקוף את המפגינים ולמתוח ביקורת על מערכת אכיפת החוק נגד מה שכינו "אכיפה בררנית" של המשטרה, בכאן 11 דיווחו כי המפכ"ל קובי שבתאי הורה לשוטרים במרחבים השונים להכיל את ההפגנות ולהימנע מפינויים אלימים, בניגוד למדיניות שמבקש ליישם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

המפגינים בתל אביב התכנסו ברחוב קפלן-צומת עזריאלי ומשם החלו לרדת לנתיבי איילון שנחסמו לתנועה משני הכיוונים. בתגובה, המשטרה חסמה את רחוב קפלן לכל אורכו. החל מקצת אחרי השעה 20:00, השוטרים שהיו במקום, בהם גם כאלו רכובים על סוסים החלו בניסיונות לפנות את המפגינים מאיילון. ארבעה מפגינים נעצרו, ובמקביל - המשטרה החלה לעשות שימוש במכתזית.

הפגנה לאחר הודעת הפרישה של ניצב עמי אשד מהמשטרה, נתיבי איילון ת"א, 6 ביולי 2023. ניב אהרונסון
ההפגנה אמש באיילון/ניב אהרונסון

לקראת השעה 22:00, נהג רכב דרס מפגינים באיילון. השוטרים שהיו במקום השתלטו על הרכב ועצרו את הנהג, שנלקח מהמקום לחקירה, המפגין שנדרס נפצע באורח קל. מאוחר יותר, רכב נוסף דהר במהירות לתוך המפגינים תוך שהוא פוגע בכמה מהם. בהמשך, בעת פינוי המפגינים מנתיבי איילון, אחד המוחים תקף שני שוטרים באמצעות נגיחה בראשם, כך לפי המשטרה, החשוד נעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully