וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשת הפיצו שמפגין איבד את עינו, הוא הבהיר: "פייק מוחלט"

7.7.2023 / 16:56

ח"כים, עיתונאים ומובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית טענו כי אודי אורי, שנפגע ממכתזית בעת פינוי איילון, עבר ניתוח כושל - ואיבד ראייתו. הוא נאלץ להפריך את הטענה: "מפיצים דברים בלי לבדוק - שום דבר לא נכשל". גם באיכילוב קבעו הרופאים: "הוא לא נמצא בסכנת עיוורון"

עימותים בין מפגינים לשוטרים במחאה אחרי התפטרות ניצב עמי אשד, נתיבי איילון נחסמו לתנועה/אורי סלע

בניגוד לשמועה שהפיצו חברי כנסת, עיתונאים ופעילים, אל"מ (במיל') אודי אורי, טייס הקרב שנפגע בעינו ביום רביעי האחרון לאחר שנפגע ממכת"זית בעת פיזור המחאות נגד המהפכה המשפטית בנתיבי איילון, הבהיר היום (שישי) כי נכון לעכשיו - לא איבד את עינו וכי "שום ניתוח לא נכשל".

"זה פייק מוחלט, ומפיצים בלי לבדוק. הניתוח שעברתי אתמול היה מוצלח. ההערכות נעות בין עוד לא יודעים מה יהיה, לכנראה יהיה בסדר", סיפר אורי לוואלה!

בבית החולים איכילוב הבהירו שאורי כלל לא נמצא בסכנה לאבד את הראייה. בהקשר זה, ד"ר עומר טרביצקי, סגן מנהל מערך העיניים בבית החולים אמר: "זה פייק מעצבן. אל מול הידיעה הזאת, אורי נבדק הבוקר על ידי, הניתוח אותו עבר צלח, המצב החריף ממנו סבל חלף. מצב העין מורכב והפרוגנוזה הסופית עדין לא ידועה. נמשיך לטפל באורי כמיטב יכולתנו עם מיטב האמצעים על מנת להביא לשיפור ככל האפשר".

אודי אורי, המפגין שנפגע ממכתזית בעינו. באדיבות המצולמים
אודי אורי, המפגין שנפגע ממכת"זית בעינו/באדיבות המצולמים

ראש האופוזיציה יאיר לפיד פרסם היום ציוץ בחשבון הטוויטר שלו בו ציין כי שוחח עם אורי, שאמר לו כי "גם אם אאבד את העין, כמה שזה מוזר להגיד, בשביל הדמוקרטיה זה נראה לי מחיר סביר".

עוד לפיד כתב: "אודי הוא גיבור ישראלי ופטריוט אמיתי. הודיתי לו על המאבק הבלתי מתפשר שלו ושל חבריו. הנחישות שלהם מעוררת השראה. אני קורא למשטרה לא לפגוע בזכות המחאה ולהמנע מאלימות. אנשי המחאה הזאת הם אזרחים הנאבקים בדיוק למען הדברים שהמשטרה מאמינה בהם: שלטון החוק ועוצמתה של הדמוקרטיה הישראלית".

ממחאת המילואמניקים "אחים לנשק" נמסר כי אורי מתמודד עם שטפי דם רבים בעינו. "הוא כרגע לא רואה בעינו, וצפוי לעבור ניתוחים נוספים שבתקווה ישיבו את ראייתו", הוסיפו. ארגון המחאה כינה את אורי "הפצוע הקשה הראשון של הקרב נגד ההפיכה המשטרית" וציין כי "יש עוד שלושה מאושפזים באיכילוב, שנפגעו קשות מהאלימות שהפעילו כוחות המשטרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מכתזית בהפגנה לאחר הודעת הפרישה של ניצב עמי אשד מהמשטרה, נתיבי איילון ת"א, 6 ביולי 2023. ניב אהרונסון
המחאה נגד המהמפכה המשפטית בנתיבי איילון, יום רביעי/ניב אהרונסון

אתמול, לאחר שעבר ניתוח בעפעפיו עקב פציעה בעינו, אורי התראיין לוואלה! וסיפר: "בכל העין יש דימום פנימי גדול שכרגע מפריע לדעת מה הנזקים האמיתיים. אני הולך לאולטרסאונד שבו ינסו לראות מה קורה שם. שאלתי את הרופא אתמול מה הוא מעריך ואמר שחטפתי מכה רצינית. אני אמור להיות כאן באשפוז עוד כמה ימים".

אורי, אלוף משנה במילואים ששירת כטייס קרב, הצהיר כי למרות מצבו, הוא מתכוון לחזור להפגנות: "ההתנגדות להפיכה המשטרית הרבה יותר חשובה מפגיעה כזאת או אחרת. אם רוצים להקצין אז גם דברים כאלה יכולים לקרות. אני מקווה שהעין תחזור לפעולה, אבל המטרה היא כל כך משמעותית וחשובה שאם צריך לשלם מחיר נשלם אותו. הייתי כמעט בכל הפגנה בקפלן ואיילון, והתנהלות המשטרה הייתה קיצונית, זה התאים למה שעמי אשד סיפר שבן גביר אמר. למלא את איכילוב בפצועים".

הפגנה לאחר הודעת הפרישה של ניצב עמי אשד מהמשטרה, נתיבי איילון ת"א, 6 ביולי 2023. ניב אהרונסון
המחאות באיילון/ניב אהרונסון

בעקבות הדחתו ופרישתו מהמשטרה של מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד ביום רביעי, עשרות אלפי בני אדם הפגינו עד שעות הלילה המאוחרות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ.

המפגינים בתל אביב התכנסו ברחוב קפלן-צומת עזריאלי ומשם החלו לרדת לנתיבי איילון שנחסמו לתנועה משני הכיוונים. בתגובה, המשטרה חסמה את רחוב קפלן לכל אורכו. החל מקצת אחרי השעה 20:00, השוטרים שהיו במקום, בהם גם כאלו רכובים על סוסים החלו בניסיונות לפנות את המפגינים מאיילון. ארבעה מפגינים נעצרו, ובמקביל - המשטרה החלה לעשות שימוש במכת"זית.

לקראת השעה 22:00, נהג רכב דרס מפגינים באיילון. השוטרים שהיו במקום השתלטו על הרכב ועצרו את הנהג, שנלקח מהמקום לחקירה, המפגין שנדרס נפצע באורח קל. מאוחר יותר, רכב נוסף דהר במהירות לתוך המפגינים תוך שהוא פוגע בכמה מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully