וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת עיראק: פתחנו בחקירת החטיפה של החוקרת הישראלית צורקוב

7.7.2023 / 11:52

הממשלה בבגדאד הגיבה לראשונה על חטיפתה של אליזבט צורקוב בידי גדודי חיזבאללה, ואמרה כי היא תמסור הצהרה רשמית רק בסיום החקירה. בעיראק פורסם תיעוד של החוקרת יוצאת מבית קפה בבגדאד לפני חטיפתה

תיעוד אחרון של אליזבט צורקוב בעיראק לפני שנחטפה/ערוץ א-ראבעה

ממשלת עיראק אמרה היום (שישי) כי היא פתחה בחקירת חטיפתה של החוקרת הישראלית אליזבט צורקוב, המוחזקת מאז מרץ בידי המיליציה השיעית גדודי חיזבאללה. דובר הממשלה בבגדאד אמר כי היא תמסור הצהרה רשמית בנושא רק עם סיום החקירה.

זאת הייתה תגובה ראשונה של הממשלה בבגדאד לפרשה, שנחשפה ביום רביעי עם ביטול צו איסור הפרסום על חטיפתה של צורקוב, המחזיקה גם באזרחות רוסית ושהייתה במשלחת מטעם אוניברסיטת "פרינסטון" האמריקנית. לשכת ראש הממשלה אמרה כי היא רואה בממשלת עיראק כאחראית על גורלה, והוסיפה כי הפרשה מנוהלת על ידי הגופים הרלוונטיים בישראל.

במקביל, ערוץ טלוויזיה עיראקי פרסם הלילה תיעוד שבו לטענתו נראית צורקוב בפעם האחרונה לפני שנחטפה. בתיעוד היא נראית יוצאת מבית קפה בבגדאד, לצדו של אדם נוסף.

החוקרת אליזבט צורקוב מתועדת יוצאת מבית קפה בבגדאד, עיראק, מרץ 2023. ערוץ א-ראבעה, צילום מסך
בישראל מעריכים כי היא בחיים. צורקוב יוצאת מבית קפה בבגדאד, בתיעוד האחרון לפני חטיפתה/צילום מסך, ערוץ א-ראבעה

בכיר בגדודי חיזבאללה התייחס אתמול לראשונה לחטיפה של צורקוב, מבלי לקבל עליה אחריות. הוא טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "הודה" בכך שהיא סוכנת מוסד, אף שגורמים בישראל הכחישו בתוקף כי היא הייתה מרגלת אלא הגיעה לעיראק לטובת מחקר - ביוזמתה ובניגוד לאזהרות חוזרות ונשנות.

בריאיון לערוץ אל-מיאדין הלבנוני, המזוהה עם המחנה הפרו-איראני, אמר בכיר גדודי חיזבאללה כי "הודאת נתניהו" היא "אינדיקציה מסוכנת מאוד". הוא אמר כי על שירותי הביטחון של עיראק "לחשוף את הרשתות הקשורות" לישראל, והוסיף כי הארגון "יגביר את מאמציו כדי לדעת מה על בגורל השבויה או השבויים הציוניים בעיראק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully