וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ לביטחון לאומי בארה"ב: לא צפויה הודעה על הסכם בין ארה"ב סעודיה וישראל בקרוב

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 19:10

את הדברים אמר ג'ייק סאליבן בתדרוך לכתבים וסירב להיכנס לפרטים בכל הנוגע למגעים עם סעודיה וישראל, אך ציין כי הבית הלבן ממשיך לעבוד על הנושא. "זה מתנהל בערוצים דיפלומטיים ויש עוד מרחק שצריך לחצות - שלום בין ישראל לסעודיה ייצור מזרח תיכון יציב יותר", אמר

ביידן נוחת בג'דה, סעודיה, ונפגש עם יורש העצר בן סלמאן/רויטרס

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר היום (שלישי) בתדרוך לכתבים כי לא צפויה הודעה על הסכם בין ארה"ב סעודיה וישראל בטווח הזמן המידי.

למה זה חשוב:

דבריו של סאליבן נראים כניסיון של הבית הלבן להוריד ציפיות בכל הנוגע לפריצת דרך קרובה במשא ומתן שהיא מנהלת עם סעודיה על עסקת חבילה שעשויה לכלול גם נורמליזציה עם ישראל.

בנימין נתניהו, בן סלמאן, ג'ו ביידן. יונתן זינדל פלאש 90, רויטרס, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו, בן סלמאן, ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90, רויטרס

מה הם אומרים:

  • סאליבן אמר כי הוא לא מעוניין להיכנס לפרטים בכל הנוגע למגעים עם סעודיה וישראל אך ציין כי הבית הלבן ממשיך לעבוד על הנושא. "זה מתנהל בערוצים דיפלומטיים ויש עוד מרחק שצריך לחצות כיוון שמדובר בעניינים טכניים מורכבים", אמר סאליבן.
  • סאליבן הוסיף: "שלום בין ישראל לסעודיה יהיה ביג דיל וייצור מזרח תיכון יציב יותר במסגרתו מדינות יכולות לשתף פעולה. זה יועיל לארה"ב. לכן שווה לנסות להשיג זאת. נעבוד על זה בצורה שיטתית ככל האפשר".
  • בנוסף, סאליבן סירב להתייחס לאפשרות של פגישה בין הנשיא ביידן ליורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן במהלך פסגת מדינות ה-G20 עליה פורסם בוואלה השבוע.

התמונה הגדולה:

סאליבן ציין כי בכל הקשור לדרישה הסעודית לתכנית גרעין אזרחית שתכלול גם העשרת אורניום בשטח סעודיה, ארה"ב תרצה לקבל חוות דעת מהסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לגבי הסוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully