וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שולח את השר רון דרמר בשבוע הבא לשיחות בבית הלבן בנושא ההסכם עם סעודיה

11.8.2023 / 18:15

בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו שהשר לעניינים אסטרטגיים ייפגש ב-17 באוגוסט עם יועציו הבכירים של הנשיא ביידן. אחד הנושאים המרכזיים שיעלו לדיון הוא הצעת נתניהו להסכם "ברית הגנה" בין ארה"ב לבין ישראל כחלק מכל עסקה עתידית עם סעודיה

בוודיאו: ביידן המריא מסעודיה וסיים את ביקורו במזרח התיכון/צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו שולח את מקורבו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר לוושינגטון בשבוע הבא לשיחות בבית הלבן בעניין המאמצים הדיפלומטיים של ממשל ביידן להשיג עסקת חבילה עם סעודיה שתכלול גם נורמליזציה עם ישראל, כך אמרו לוואלה! שלושה בכירים ישראלים ואמריקנים.

למה זה חשוב

  • בכירים אמריקנים אמרו כי ממשל ביידן רוצה לנסות ולהשלים את המאמץ הדיפלומטי שלו מול סעודיה עד סוף 2023 או ברבעון הראשון של 2024, לפני שקמפיין הבחירות לנשיאות ישתלט לחלוטין על סדר יומו של הנשיא.

עוד בוואלה!

נתניהו רוצה להשיג "ברית הגנה" בין ישראל לארה"ב כחלק מהסכם עם סעודיה

לכתבה המלאה
רון דרמר, בהשבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
רון דרמר/ראובן קסטרו

במוקד החדשות

  • דרמר צפוי להגיע לוושינגטון בשבוע הבא ולקיים שיחות עם בכירי הבית הלבן ב-17 באוגוסט. הוא צפוי לפגוש את היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, את יועצו הבכיר של ביידן למזרח התיכון ברט מקגרק ואת יועצו של הנשיא לענייני אנרגיה עמוס הוכשטיין.
  • סאליבן, מקגרק והוכשטיין הם אנשי המפתח בממשל האמריקני שמובילים את היוזמה של ביידן מול סעודיה. השלושה ביקרו בסעודיה פעמיים בשבועות האחרונים.

מאחורי הקלעים

  • בשיחת הטלפון בין נתניהו לנשיא ביידן באמצע חודש יולי אמר ראש הממשלה כי הוא מעוניין לשלוח את דרמר לוושינגטון כדי להציג לבכירי הבית הלבן תכנית להסכם "ברית הגנה" בין ארצות הברית לישראל.
  • בכירים ישראלים אמרו כי נתניהו ודרמר רוצים שהסכם "ברית ההגנה" יתמקד בהרתעת איראן וייחתם בהקשר הרחב של העסקה שהבית הלבן מנסה לקדם בין ארצות הברית, סעודיה וישראל. הסעודים צפויים לקבל גם כן הסכם "ברית הגנה" עם ארצות הברית כחלק מעסקה כזו.
  • בכירים ישראלים אמרו שסוגיית הסכם "ברית ההגנה" צפוי להיות אחד הנושאים עליהם ידון דרמר עם סאליבן, מקגרק והוכשטיין.
פגישת ביידן הרצוג בבית הלבן  18 ביולי 2023. רויטרס
ביידן/רויטרס

בין השורות

  • נושא נוסף שצפוי לעלות בשיחותיו של דרמר עם בכירי הבית הלבן הינו המו"מ בין ארצות הברית לבין סעודיה על הסכם בנושא תכנית גרעין אזרחית שתכלול העשרת אורניום על אדמת סעודיה.
  • כמה בכירים בעבר ובהווה במערכת הביטחון הביעו בפומבי ובשיחות סגורות הסתייגות רבה מהסכם כזה והזהירו כי הוא עלול לפגוע באינטרסים ביטחוניים ישראלים.
  • העיתונאי גיל תמרי דיווח בחדשות 13 כי ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר למשלחת של חברי קונגרס בכירים כי הוא יתנגד לכל הסכם שיכלול העשרת אורניום על אדמת סעודיה.

מה הם אומרים

  • בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים. עם זאת בכיר ישראלי אישר את דבר נסיעתו של דרמר ואמר כי השר לעניינים אסטרטגיים יקיים שיחות בבית הלבן כחלק מהדיאלוג הקבוע עם ממשל ביידן.
  • בכיר בבית הלבן אמר: "הביקור של דרמר הינו מפגש שגרתי על קשת רחבה של נושאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully