וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת אמריקנית הגיעה לסעודיה; תדון על נורמליזציה עם ישראל

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 22:03

היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן הגיע לממלכה יחד עם האחראי על המזה"ת בבית הלבן והשליח לענייני אנרגיה. הם צפויים להיפגש עם יורש העצר בן סלמאן כדי להמשיך בדיונים על עסקה לשדרוג היחסים בין המדינות, שתכלול גם נורמליזציה עם ישראל

ביידן נוחת בג'דה, סעודיה, ונפגש עם יורש העצר בן סלמאן/רויטרס

היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן ג'ייק סאליבן, האחראי על המזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגרק והשליח לענייני אנרגיה עמוס הוכשטיין הגיעו היום (חמישי) לביקור בסעודיה - כך אמרו לוואלה! בכירים אמריקנים. יועציו של ביידן צפויים להיפגש עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן כדי להמשיך בדיונים על עסקה אפשרית לשדרוג היחסים בין סעודיה לארה"ב, שתכלול גם נורמליזציה בין סעודיה לבין ישראל.

שיחות הגישור האמריקניות בין ישראל לסעודיה נערכות כחלק ממאמצי הבית הלבן להביא לפריצת דרך בין ישראל לסעודיה ולהביא לחתימה על הסכם נורמליזציה עד סוף השנה, זאת בטרם שהקמפיין לנשיאות ארצות הברית ישתלט לחלוטין על סדר יומו של הנשיא ג'ו ביידן.

ביוני, שר החוץ של ארצות הברית אנטוני בלינקן התייחס לשיחת הטלפון שערך עם שר החוץ אלי כהן, וציין כי במהלך השיחה עמו, אמר לו ש"הרבה יותר קשה לנו, ואולי אפילו בלתי אפשרי", לחזק את הסכמי אברהם או להרחיב אותם באמצעות נורמליזציה עם סעודיה, "בזמן שהחצר האחורית של ישראל בוערת" - בהתייחסו להסלמה האחרונה בגדה המערבית. את הדברים אמר בלינקן בכנס של המועצה ליחסי חוץ בוושינגטון.

בנימין נתניהו, מוחמד בן סלמאן, ג'ו ביידן. יונתן זינדל פלאש 90, רויטרס, עיבוד תמונה
בלי שיפור היחסים עם הפלסטינים - יהיה קשה לקדם נורמליזציה עם סעודיה/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90, רויטרס

גם שר החוץ של סעודיה, פייסל בן פרחאן, אמר במסיבת עיתונאים שערך בריאד כי "לא ניתן להגיע לנורמליזציה עם ישראל ללא פתרון הסוגיה הפלסטינית". לדבריו, כל נורמליזציה עם ישראל ללא פתרון הסוגיה הפלסטינית תהיה בעלת אופי מוגבל בלבד. היא אמנם תשרת את האינטרסים של מדינות האזור, אך תהיה חייבת לקרות יחד עם קידום הסוגיה.

בן פרחאן אמר זאת בנוכחות בלינקן, שאמר כי ארצות הברית פועלת להגברת השילוב של ישראל באזור ולחיזוק הסכמי אברהם. בלינקן נפגש אז עם בן סלמאן, ודן עמו בסוגיית הנורמליזציה עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully