וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות: אין סיכון בשתיית מי הכינרת, אולם הרחצה - רק תוך שימוש במשקפת

עודכן לאחרונה: 22.8.2023 / 18:15

בהודעה שפרסם המשרד הובהר כי השתייה מותרת, אולם חזרו על ההנחיה לרחוץ בימה רק תוך שימוש במשקפת והימנעות ממגע המים עם העיניים - זאת על רקע אבחון של שלושה מקרים חדשים של הטפיל מיקרוספורידיום בשבוע שעבר

מטיילים בחוף סוסיתא בכינרת/(צילום: טלי בר איגוד ערים כינרת)

גורמי מקצוע במשרד הבריאות הבהירו היום (שלישי) כי אין סיכון בשתיית מי הכינרת - זאת ברקע אבחון של שלושה מקרים של זיהום מיקרוספורידיום, דלקת קשה של קרנית העין, לאחר שחיה במי הכנרת בשבוע שעבר. אולם, במשרד חזרו על הנחייתם לרחוץ באגם רק תוך שימוש במשקפת או משקפי שחייה, כדי להימנע ממגע ישיר של מים עם העיניים.

"חשוב להדגיש שוב כי אין סיכון בשתיית מי הכנרת. במקרה בו אדם שהתרחץ בכנרת וסובל מדלקת עיניים, אודם, כאבים או הרגשת "גוף זר" בעיניים, מתבקש לפנות לרופא עיניים לאבחון וטיפול", מסרו במשרד הבריאות.

חוף כינרת גינוסר 23 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
חוף כינרת גינוסר 23 בספטמבר 2021/ראובן קסטרו

מיקרוספורידיום הינו טפיל חד-תאי שמתקיים במקורות מים ולעיתים גם בבוץ. הטפיל עצמו עמיד ויכול להתקיים למשך זמן רב בטבע בצורת נבגים עד שהוא מוצא את דרכו ליצור חי אחר בו הוא משנה את מצבו למצב הפעיל ולכן נקרא טפיל. מיקרוספורידיום אינו נדיר, אך קשה לאבחנה. בפרסומי מאמרים בספרות הוא תואר כגורם של כ-0.4% מדלקת קרנית עינית.

בישראל, בשנת 2022 תוארו כ-40 מקרים אשר ככל הנראה מקורן בזיהום זה, וכולם התגלו בכנרת. ייתכן והיו מקרים נוספים של אנשים שנדבקו אך לא אובחנו בצורה נכונה. התסמינים הקלאסיים הינם תחילה מעורבות חד-צדדית של העיניים (כלומר לא מערב בבת אחת את שתי העיניים), אודם של הלחמית (הציפוי מעל החלק הלבן של העין), דמעות, תחושת גוף זר, ולעיתים ירידה בחדות הראייה.

בחודש נובמבר האחרון, משרד הבריאות פתח בחקירת חשד להימצאות טפיל מיקרוספורידיום במי הכנרת. זאת, לאחר שנרשמו 29 מקרים של מטופלים בבתי חולים עם נגעים בעיניים, שלפחות חלקם רחצו בחופים שונים של הימה. המטופלים שנדרשו לאשפוז סבלו מדלקות קשות של קרנית העין, צלקות בקרנית ובמקרים חמורים יותר פגיעה בראייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully