וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הממשלה נגד גלנט אחרי הפיגוע ליד הר חברון: "המדיניות שלו רכה מדי"

עודכן לאחרונה: 21.8.2023 / 14:37

לאחר הפיגועים שבהם נרצחו 3 ישראלים, בממשלה מתחו ביקורת על שר הביטחון, ואחד הח"כים אף דרש נקמה. בסביבתו של בן גביר טענו כי "חייבים לשנות המשוואה". בכירים בליכוד: "הם רוצים מבצע עם 150 חיילים הרוגים - הם קיצוניים שמתנהגים כמו ילדים ורוכבים על דם הנרצחים"

בוידאו: פיגוע ירי ליד חברון: אישה נרצחה, גבר נפצע קשה/שלומי הלר

חברי ממשלה מתחו היום (שני) ביקורת על שר הביטחון יואב גלנט, בעקבות הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון שבהם נרצחו שלושה ישראלים. כך לדוגמא, בסביבתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמרו כי "המדיניות של גלנט רכה ופושרת מדי". חבר הכנסת יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) אף קרא לנקמה: "דורשים נקמה, דם יהודי אינו הפקר", כתב ברשתות החברתיות.

בנוסף, בן גביר דרש להקדים את מועד כינוס הקבינט ולדון מחדש בהצעות שהעלה בחודשים האחרונים להחרפת מדיניות התגובה של צה"ל, כמו הטלת כתרים על ערים פלסטיניות, פריסת מחסומים, שלילת היתרי עבודה וחידוש סיכולים ממוקדים. "חייבים לשנות את המשוואה אנחנו בגל טרור ביהודה ושומרון", הוסיפו בסביבתו.

בהמשך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הקדים את ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני לתחילת עם זאת, גורמים בלשכתו מסרו כי להחלטה "אין קשר" לדרישתו של בן גביר להקדים את הישיבה.

שרת ההתיישבות אורית סטרוק (הציונות הדתית) קראה לגלנט לתגבר את כוחות הביטחון בכבישי יהודה ושומרון. "עוד פיגוע דמים שהתאפשר רק בגלל היעדר ההחלטה המתבקשת", כתבה ב-X (טוויטר לשעבר). כבישי יהודה ושומרון לא יהיו יותר מסלול ירוק לטרור. שר הביטחון, ההחלטה בידך, קבל אותה לפני הפיגוע הבא".

שר הביטחון יואב גלנט, הכנסת, ירושלים.. יונתן זינדל, פלאש 90
מותקף מימין. גלנט/פלאש 90, יונתן זינדל

בכירים בליכוד השיבו בביקרות כלפי השרים בן גביר וסטרוק: "הם רוצים מבצע צבאי עם 150 חיילים הרוגים ביהודה ושומרון. מדובר בקיצוניים חסרי אחריות ללא שום הבנה ביטחונית שמתנהגים כמו ילדים שלא יודעים לדחות סיפוקים. הקיצוניים בממשלה רוכבים על הדם של הנרצחים בשביל פוליטיקה זולה. יש גבול לכל תעלול".

סגנית שר האוצר, מיכל וולדיגר (הציונות הדתית) הוסיפה: "כל עוד ינועו מחבלים באופן חופשי בשטחי C, נמשיך לצערי לראות פיגועים וקורבנות. ליבי עם הפצועות והפצועים ומתפללת לבשורות חיוביות. לממשלה שבה אני חברה אני אומרת - די עם הפקרות המעברים והיעדר המחסומים".

ביש עתיד תקפו את חברי הממשלה על החלפת האשמות. "בשעה שכוחות הביטחון רודפים אחר מחבלים ורופאים נאבקים על חייו של פצוע נוסף, רצים שרי ממשלה וחברי קואליציה אל הטוויטר להאשים אחד את השני, את צמרת צה"ל, את ממשלת השינוי ודורשים לראות נקמה", נכתב בהודעת המפלגה. "אפס אחריות, אפס משילות".

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא לשמור על אחדות וגיבה את מאמצי כוחות הביטחון: "עם ישראל ידע מאז ומעולם להיות מאוחד, נחוש ואחראי, ולתמוך ולגבות את צה"ל וכוחות הביטחון - ואותם בלבד - במאבקם המתמיד והבלתי מתפשר מול הטרור".

עוד בוואלה!

שי ובנו אביעד נרצחו בפיגוע בחווארה: "זו הייתה הוצאה להורג"

לכתבה המלאה
מפת הפיגוע ירי בכיש 60 , 21 באוגוסט 2023. לפי סעיף 27 א', עיבוד תמונה
זירת הפיגוע סמוך לדרום הר חברון/עיבוד תמונה, לפי סעיף 27 א'

מוקדם יותר היום נרצחה אישה בת 40 וגבר בן 39 נפצע באורח קשה בפיגוע ירי מרכב חולף בכביש 60 בדרום הר חברון. מצוד מתנהל אחר המחבלים, שנמלטו מהמקום, צה"ל הקים מחסומים באזור. צוותי רפואה שהגיעו לזירה מצאו את האישה במצב אנוש ונאלצו לקבוע את מותה במקום, הגבר פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. האירוע התרחש לעיניי ילדה בת 6, שהייתה במושב האחורי ויצאה ללא פגע.

שלשום נרצחו סיילאס-שי ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29 בפיגוע ירי בכפר חווארה. השניים נורו למוות מטווח אפס במוסך בכפר, על פי החשד, אחד מהעובדים במקום הזעיק את המחבל, שנמלט מיד לאחר האירוע ועדיין מתנהל אחריו מצוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully