וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן טוען: נתניהו "מנע אישית" פעולה מיידית נגד חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 15.8.2023 / 9:11

יו"ר ישראל ביתנו טען בריאיון ב-103fm כי בצה"ל רצו לפעול "מיידית" כהגדרתו נגד הפרובוקציות של חיזבאללה, אך ראש הממשלה בלם זאת. עוד הוא תקף לאחר הדיווח על הצעקות של נתניהו נגד הרמטכ"ל: "הלוי היה חייב לצאת מהחדר ולהגיד לנתניהו שיקרא לו כשיירגע"

בווידאו: יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן וחברי האופוזיציה יצאו מהמליאה בזמן ההצבעה על החוק/ערוץ הכנסת

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען היום (שלישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מנע אישית" פעולה מיידית נגד הפרובוקציות של חיזבאללה בגבול לבנון. "רה"מ מגמגם ופועל נגד ההמלצה של הדרג המקצועי של מערכת הביטחון", אמר בריאיון לתוכנית שבע-תשע עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, "מערכת הביטחון המליצה לפעול מיידית ובצורה מאוד נחושה וראש הממשלה פשוט גמגם ועצר ומנע מהם להגיב כמו שהם רצו להגיב".

ליברמן המשיך לתקוף את נתניהו, "כרגע הוא מונע דיון גם בקבינט וגם בוועדת חוץ וביטחון על מצב הכשירות של צה"ל, וזה דבר פשוט בלתי מתקבל על הדעת". שר הביטחון לשעבר התייחס גם לשיחת הצעקות בין נתניהו לרמטכ"ל הרצי הלוי. "לרמטכ"ל אסור לאפשר לרה"מ לצרוח עליו", טען, "בטח שלא בנוכחות אחרים. כשאין לו נימוקים הוא מתחיל לצרוח, אני מכיר את ראש הממשלה, זה בדיוק דפוסי ההתנהגות שלו. ברגע שיש צרחות הרמטכ"ל חייב לצאת מהחדר, ולהגיד לראש הממשלה שכשהוא יירגע הוא יקרא לו בחזרה".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 3 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"רה"מ מנסה לברוח מאחריות". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

לטענת ליברמן, נתניהו "לא מנסה" להגן על כשירות צה"ל. "הוא פועל לילות כימים על מנת לפרק את הצבא, רואה שיסוי בלובשי המדים ופשוט שותק כמו דג. הוא מנסה להגן על עצמו והוא לא מסתיר את זה מפני האויבים. הוא מנסה להסתיר מהציבור את העובדות שגם ככה כולם מכירים. רה"מ מנסה לברוח מאחריות ולגלגל אותה על הדרג הצבאי".

בחודשים האחרונים חיזבאללה הציבו שני אוהלים על גבול ישראל עם לבנון; לפני כמה ימים נטשו את האוהל השני, כחודש אחרי שקיפלו את הראשון. בצה"ל טענו כי חיזבאללה שרפו מטע סמוך לגבול עם לבנון, ולפני כחודש עשרות לבנונים חצו את הגבול. אמש איים נסראללה כי "אם ישראל תתקוף את לבנון - תחזור לתקופת האבן".

דבריו של נסראללה מגיעים בהמשך לביקורו של שר הביטחון יואב גלנט בגבול הצפון בשבוע שעבר, ברקע המתיחות עם ארגון הטרור. "אני מזהיר את חיזבאללה - לא לעשות טעות", אמר גלנט. "עשיתם טעויות בעבר, שילמתם מחירים מאוד כבדים. אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן. לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully