וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאיים על ישראל: "אם תתקוף את לבנון - תחזור לתקופת האבן"

עודכן לאחרונה: 14.8.2023 / 21:52

מזכ"ל חיזבאללה השיב על איומיו של גלנט, ואמר כי אלו "לא מפחידים" את ארגונו. בנאום שנשא מנהיג הארגון השיעי לרגל 17 שנה לסיום מלחמת לבנון, הוא התייחס סוף למשבר בצה"ל בעקבות המהפכה המשפטית, וטען: "הוא במצב הכי גרוע שלו אי-פעם"

בווידאו: נסראללה טוען שיש בדי חיזבאללה יכולת להפוך רקטות לטילים מדויקים/צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הזהיר היום (שני) את ישראל ואמר כי האיומים מצדה לא מפחידים את ארגונו. "אם תתקוף את לבנון - תחזור לתקופת האבן", איים. נסראללה התייחס פעם נוספת בדבריו למשבר הפנימי בישראל סביב המהפכה המשפטית, וטען כי צה"ל נמצא במצב הגרוע ביותר שלו מאז ומעולם. לדבריו, צה"ל "סובל מרוח לחימה ירודה" ומחוסר אמון בין המפקדים לדרג המדיני.

נסראללה, שנשא נאום לרגל 17 שנה לסיום מלחמת לבנון השנייה, הגדיר אותה כ"ניצחון", שהביא עמו הישגים נוספים. לדבריו, "לבנון ניצבת היום בפני שלב חדש שהוא אחת התוצאות של ניצחונות אלה". מנהיג הארגון השיעי טען כי הסכם שרטוט הגבול הימי עם ישראל ותחילת חיפושי הגז לא היו מושגים ללא אותו "ניצחון" במלחמה ב-2006.

הוא הוסיף כי "מה שמונע מהאויב לפגוע בזכויותיה של לבנון הוא הבנתו שכל ניסיון ייתקל בתגובה חריפה שתגרום לו להצטער", והמשיך ואמר כי "ההתנגדות הפכה את העורף הישראלי לחלק מהמלחמה לאחר שהיה חסין אליה לפני 2006".

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. 14 באוגוסט 20223. אל-מיאדין, צילום מסך
מאיים על ישראל. נסראללה, הערב/צילום מסך, אל-מיאדין

בצל קריאות של גורמים שונים בלבנון לאיחוד כל הארגונים החמושים תחת הצבא, טען נסראללה כי המפתח לשמירה על זכויותיה של לבנון ועל מאגרי הנפט שלה הוא "שמירה על כל מרכיבי הכוח שלה - ובראשם ההתנגדות".

דבריו של נסראללה מגיעים בהמשך לביקורו של שר הביטחון יואב גלנט בגבול הצפון בשבוע שעבר, ברקע המתיחות עם ארגון הטרור. "אני מזהיר את חיזבאללה - לא לעשות טעות", אמר גלנט. "עשיתם טעויות בעבר, שילמתם מחירים מאוד כבדים. אם חלילה תתפתח פה הסלמה או עימות, אנחנו נחזיר את לבנון לעידן האבן. לא נהסס להפעיל את כל העוצמה שלנו, ולשחוק כל מטר של חיזבאללה ושל לבנון אם נידרש לזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully