וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד הרצח הוסר מהמתנחל שירה למוות בצעיר הפלסטיני בבורקה

עודכן לאחרונה: 11.8.2023 / 14:21

המשטרה מייחסת ליחיאל אינדור עבירה של הריגה, אך הסירה את החשד לביצוע עבירות ממניע גזעני והצתה. בית המשפט האריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים, הדיון התקיים בהיעדרו, מאחר והוא עדיין מאושפז בבית החולים

בווידאו: רצח הפלסטיני בבורקה: הדובר לשעבר שחשוד במעורבות ברצח לא ישוחרר/חוננו

בבית משפט השלום בירושלים האריך היום (שישי) בחמישה ימים את מעצרו של יחיאל אינדור, שירה למוות בצעיר הפלסטיני קוסאי מעטאן בכפר בורקה בסוף השבוע שעבר. במשטרה מבקשים להאריך את מעצרו בעשרה ימים נוספים, ומייחסים לו כעת עבירות של הריגה באדישות או בכוונה, קשירת קשר והשתתפות בהתפרעות, החשדות לביצוע עבירות ממניע גזעני והצתה הוסרו.

נציג המשטרה טען בדיון: "בידינו התפתחות משמעותית שקשורת באופן ניכר את החשוד למיוחס לו". ולאחר מכן סיפר במענה לשאלת השופט על הנשק שבו השתמש אינדור. "הייתה טענה לא נכונה שהוא השתמש בנשק ארוך, הוא הרכיב על הנשק התקן בשם 'רוני' שמשפר את הדיוק והטווח שלו, וזה נחזה כמו נשק ארוך. הפלסטינים לא מומחים לנשק, מבחינתם זה נשק ארוך".

הדיון התקיים בהיעדרו של אינדור, שעדיין מאושפז בבית החולים, לאחר שנפצע קשה בתקרית. בני משפחתו טוענים כי המשטרה לא מאפשרת להם לשהות במחיצתו "מעבר למספר דקות מועט מעת לעת". לכן, פנה עורך הדין נתי רום לבית משפט המחוזי ירושלים בבקשה להורות למשטרה לאפשר למשפחה לשהות לצידו. "ברור כי נוכחות בני המשפחה לצד הבן הפצוע היא בעלת חשיבות עצומה לריפויו. הצוות הרפואי ציין היום כי הוא סובל מירידה קוגנטיבית", נכתב בפנייה.

יחיאל אינדור, נפצע בתקרית עם פלסטינים, בורקה. ללא, אתר רשמי
יחיאל אינדור שעדיין מאושפז בבית החולים/אתר רשמי, ללא

עורך הדין תקף את התנהלות היחידה החוקרת, "נדמה כי המשטרה לא בוחלת באמצעים, כדי למרר את חייהם של המשיבים ובוחרת בכל שלב של החקירה להפגין עוינות וחוסר עניינות - מחובתו של בית המשפט לשים לזה סוף".

אתמול הורה בית משפט הצבאי עופר על שחרורם של ארבעת הפלסטינים, עמר עסליה ו-3 מילדיו תושבי הכפר בורקה, החשודים בתקיפת הישראלים בתקרית. הפלסטינים שוחררו לאחר שנקבע כי אין חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות להם, לאחר שנעצרו לפני כמה ימים בחשד לתקיפת בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה.

עוד בוואלה!

העליון דחה את ערעור הפרקליטות נגד שחרורו של אלישע ירד, החשוד בתקרית בבורקה

לכתבה המלאה
דיון בערר הפרקליטות כנגד החלטת בימ"ש המחוזי להורות על שחרורו ממעצר של אלישע ירד, בימ"ש עליון, 9 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
אלישע ירד/פלאש 90, יונתן זינדל

מתוך כלל החשודים, שבעה במספר, שנעצרו עד כה בפרשה, שני ישראלים וחמישה פלסטינים, רק אינדור נותר עדיין במעצר. אלישע ירד, ששימש כדובר לחבר כנסת מעוצמה יהודית, שוחרר שלשום למעצר בית. לפי החשד, החיכוך בין הצדדים החל בעקבות ריב על שטח מרעה. כוחות צה''ל, שלא נכחו בזירת האירוע בזמן אמת, הגיעו לזירה באיחור, עם פינוי הפצועים, ועדכנו את המשטרה על המתרחש.

מתחקור ראשוני של צה"ל עלה כי כשהריב התלהט החל במקום עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, וירי של המתנחלים לעבר הפלסטינים. רכב פלסטיני נמצא שרוף בזירה, כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים. בעקבות האירוע הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך והצבת כוחות הביטחון במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully