וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין חשד סביר": שוחררו העצורים הפלסטינים מהתקרית בבורקה

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 15:56

עמר עסליה ושלושת ילדיו, שנעצרו בחשד לתקיפת הישראלים במהלך התקרית בכפר, שוחררו לאחר שנקבע כי אין חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות להם. אמש, שוחרר גם אלישע ירד - אחד משני החשודים היהודים. לפי שעה, מתוך שבעת העצורים, רק יחיאל אינדור, שנפצע קשה, נותר במעצר

בווידאו: רצח הפלסטיני בבורקה: הדובר לשעבר שחשוד במעורבות ברצח לא ישוחרר/חוננו

בית משפט הצבאי עופר הורה היום (חמישי) על שחרורם של ארבעת הפלסטינים - עמר עסליה ו-3 מילדיו תושבי הכפר בורקה, החשודים בתקיפת הישראלים במסגרת התקרית בכפר, שבו נורה למוות הצעיר הפלסטיני, קוסאי ג'מאל מעטאן בן ה-19, ונפצע קשה ישראלי. הפלסטינים שוחררו לאחר שנקבע כי אין חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות להם. הארבעה נעצרו לפני יומיים בחשד לתקיפת בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה.

מוקדם יותר היום, בהמלצת המשטרה, ערערה הפרקליטות על ההחלטה לשחרר ממעצר את אלישע ירד, אחד משני החשודים היהודים. עורכי דינו, אביחי חג'בי, נתי רום ועדי קידר מארגון "חוננו", זעמו על ההחלטה: "הפרקליטות ושב"כ רודפים אותו. מדובר בהתנהגות שלא מתאימה לרשויות של מדינה דמוקרטית".

מתוך כלל החשודים, שבעה במספר, שנעצרו עד כה בפרשה, שני ישראלים וחמישה פלסטינים, רק יחיאל אינדור, שנפצע קשה באירוע, נותר עדיין במעצר. ירד שוחרר אתמול, והדיון בעניינו יתקיים כשהוא במעצר בית.

דיון בערר הפרקליטות כנגד החלטת בימ"ש המחוזי להורות על שחרורו ממעצר של אלישע ירד, בימ"ש עליון, 9 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
דיון בערר הפרקליטות כנגד החלטת בימ"ש המחוזי להורות על שחרורו ממעצר של אלישע ירד, בימ"ש עליון, 9 באוגוסט 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי החשד, החיכוך בין הצדדים החל בעקבות ריב על שטח מרעה. כוחות צה''ל, שלא נכחו בזירת האירוע בזמן אמת, הגיעו לזירה באיחור, עם פינוי הפצועים, ועדכנו את המשטרה על המתרחש. לאחר האירוע, הוחלט לתגבר בכוחות את האזור בו הוא התרחש, על רקע ההסתה ברשתות החברתיות הפלסטיניות והקריאות לפיגועי נקמה.

מתחקור ראשוני של צה"ל, עלה כי על פי דיווחים פלסטיניים ועדויות בשטח, כשהריב על שטח המרעה התלהט, החל במקום עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, וירי של המתנחלים לעבר הפלסטינים. רכב פלסטיני נמצא שרוף בזירה; כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים. בעקבות האירוע הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך והצבת כוחות הביטחון בהתאם להערכת המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully