וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה את ערעור הפרקליטות נגד שחרורו של אלישע ירד, החשוד בתקרית בבורקה

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 19:11

ירד, החשוד שהיה מעורב ברצח הצעיר הפלסטיני בעימות שאירע בשישי, ישאר במעצר בית בשבוע הקרוב. זאת, לאחר שבעליון החליטו שהבסיס הראייתי נגדו לא מצדיק מאסר. מתוך 7 החשודים בפרשה, שני ישראלים וחמישה פלסטינים, רק יחיאל אינדור, שנפצע קשה באירוע, נותר במעצר

בווידאו: דיון הארכת מעצר שני החשודים מאירו הירי בפלסטיני בבנימין/רוני כנפו

בית משפט העליון דחה היום (חמישי) את בקשת הפרקליטות להגיש ערר נגד שחרורו של אלישע ירד, אחד משני החשודים היהודים במעורבות ברצח הצעיר הפלסטיני קוסאי ג'מאל מעטאן בן ה-19, שנורה למוות בתקרית בכפר בורקה. בשל כך, ישאר ירד במעצר בית בשבוע הקרוב כפי שנקבע אתמול בבית משפט השלום ירושלים.

בהחלטה, כתבה השופטת רות רונן כי בראיות שהציג השב"כ אין הצדקה להשאיר את ירד במעצר. "לא מצאתי כי הבקשה נמנית עם אותם מקרים חריגים המצדיקים מתן רשות ערר", אמרה. בנוסף טענה כי לא הייתה הצדקה לגרום לירד "לעינוי דין" ולהשאיר אותו במעצר בזמן הערעור.

"בית המשפט העליון דחה על הסף את בקשת פרקליטות המדינה. הגיעה העת שהיחידה החוקרת תתמקד במעצרם של התוקפים הפלסטינים", הגיב פרקליטו של ירד, עו"ד אביחי חג'בי, להחלטה.

מוקדם יותר היום, בית משפט הצבאי עופר הורה על שחרורם של ארבעת הפלסטינים - עמר עסליה ו-3 מילדיו תושבי הכפר בורקה, החשודים בתקיפת הישראלים במסגרת התקרית בכפר, שבו נורה למוות הצעיר הפלסטיני, קוסאי ג'מאל מעטאן בן ה-19, ונפצע קשה ישראלי. הפלסטינים שוחררו לאחר שנקבע כי אין חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות להם. הארבעה נעצרו לפני יומיים בחשד לתקיפת בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה.

מתוך כלל החשודים, שבעה במספר, שנעצרו עד כה בפרשה, שני ישראלים וחמישה פלסטינים, רק יחיאל אינדור, שנפצע קשה באירוע, נותר עדיין במעצר. ירד שוחרר אתמול, והדיון בעניינו יתקיים כשהוא במעצר בית.

דיון בערר הפרקליטות כנגד החלטת בימ"ש המחוזי להורות על שחרורו ממעצר של אלישע ירד, בימ"ש עליון, 9 באוגוסט 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
דיון בערר הפרקליטות כנגד החלטת בימ"ש המחוזי להורות על שחרורו ממעצר של אלישע ירד, בימ"ש עליון, 9 באוגוסט 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי החשד, החיכוך בין הצדדים החל בעקבות ריב על שטח מרעה. כוחות צה''ל, שלא נכחו בזירת האירוע בזמן אמת, הגיעו לזירה באיחור, עם פינוי הפצועים, ועדכנו את המשטרה על המתרחש. לאחר האירוע, הוחלט לתגבר בכוחות את האזור בו הוא התרחש, על רקע ההסתה ברשתות החברתיות הפלסטיניות והקריאות לפיגועי נקמה.

מתחקור ראשוני של צה"ל, עלה כי על פי דיווחים פלסטיניים ועדויות בשטח, כשהריב על שטח המרעה התלהט, החל במקום עימות מילולי שהמשיך ליידוי אבנים של שני הצדדים, ירי זיקוקים מצד הפלסטינים, וירי של המתנחלים לעבר הפלסטינים. רכב פלסטיני נמצא שרוף בזירה; כמה אזרחים ישראלים נפצעו מזריקות האבנים. בעקבות האירוע הוחלט על הכרזת שטח צבאי סגור במרחב החיכוך והצבת כוחות הביטחון בהתאם להערכת המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully