וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקח אותו לחורשה, ירה 9 פעמים ונעץ סכין בליבו: תושב מכבים מואשם ברצח בנו המאומץ

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 10:25

כתב אישום הוגש נגד שי בלום בעקבות רציחתו של בנו המאומץ, עומרי שהיה על הרצף האוטיסטי. הצעיר התגורר בהוסטל, יצא ממנו עם חבריו בליל הרצח, והוחזר לבית הוריו המאמצים. אז, לפי האישום, לקח האב את בנו לחורשה סמוך לביתם, ירה בו ודקר אותו פעמיים

בווידאו: גיורא פרי הורשע ברצח אשתו, אסתר אהרונוביץ', ב-2019/מערכת וואלה!

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) נגד שי בלום בגין רצח בנו המאומץ, עומרי בן ה-23, בחודש שעבר. הצעיר סבל מסינדרום אלכוהול עוברי, אובחן על הרצף האוטיסטי והתגורר משנת 2019 בהוסטל לדיירים עם מוגבלויות. ב-14 ביולי יצא עומרי מההוסטל עם חבריו, אך רכבם התקלקל בכביש בירושלים והם פנו לעזרת המשטרה.

על פי האישום, כשהגיעה ניידת למקום התקשרו השוטרים להוריו המאמצים של עומרי, שתחילה סירבו לקבל אותו חזרה לביתם, אך אחרי כמה זמן הסכימו. כשחזר עומרי הביתה ביקש אביו המאמץ לנהל איתו שיחה בחורשה הקרובה לביתם. השניים הלכו לשם כשבלום נשוא עליו אקדח ברישיון ועומרי מצוידי בסכין שכלל הנראה לקח כשחזר לביתו.

זירת הרצח במכבים, האב שי בלום נעצר בחשד שירה למוות בבנו. יונתן שאול, פלאש 90, פלאש 90
זירת הרצח סמוך לבית המשפחה/פלאש 90, יונתן שאול, פלאש 90

כשהגיעו השניים לחורשה החלו ביניהם חילופי דברים, אז שלף האב את האקדח וירה תשעה כדורים בעומרי. לאחר מכן לקח בלום את הסכין שהייתה בידו של עומרי, דקר אותו פעמיים בחזה והשאיר אותה נעוצה בליבו. לאחר מכן, הזעיק בלום כוחות משטרה. בחקירת המקרה התגלה כי מ-2019 בלום ואשתו היו אפוטרופוסים של עומרי לפי מינוי בית משפט, אולם בתחילת חודש יולי השנה, לאור קושי להתמודד עם התנהגותו, הכינו בקשה לביטול הצו.

כתב האישום המלא

גורם במשטרה סיפר כי גרסתו של בלום, שלפיה הוא פעל מהגנה עצמית, אינה מתיישבת עם הממצאים בשטח. "לעומרי היו שמונה פצעי ירי, שבעה בחזה ובסנטר ואחד בגב. היו לו גם שתי פגיעות סכין כשהיא נשארה נעוצה בגופה. אי אפשר לטעון להגנה עצמית עם שמונה כדורים ושתי פגיעות סכין. הקורבן נמצא ממש כמו שרואים בסרטים, עם סכין בחזה", אמר הגורם.

עוד בוואלה!

"אגף השיקום לא נוגע בנקודה הכי חשובה - להלומי הקרב אין סיבה לקום בבוקר"

לכתבה המלאה
זירת הרצח במכבים, האב שי בלום נעצר בחשד שירה למוות בבנו. יונתן שאול, פלאש 90, פלאש 90
זירת הרצח סמוך לבית המשפחה/פלאש 90, יונתן שאול, פלאש 90

אימו הביולוגית שוחחה עם וואלה! כשבועיים אחרי המקרה, וסיפרה על היחסים שנרקמו עם בנה לאחר שפתח את תיק האימוץ ויצר איתה קשר. לטענתה, היא הבחינה בעוינות רבה מצד האב המאמץ כלפי הצעיר עם המוגבלות. "במשך 20 שנה, הייתי אישה מכורה לסמים", אמרה האם. "כשבני נולד, אני כמובן הייתי עדיין על סמים ובמשך שנה וחודשיים נפגשתי איתו ברווחה פעם בחודש. אחרי שנה וחודשיים מאז שהוא נולד, הוא נלקח למעון חסוי ולא יכולתי לפגוש אותו, ומשם בני הזוג אימצו אותו. לא יכולתי לדעת על הילד שום דבר: איפה הוא נמצא, איפה הוא גדל".

האם סיפרה שגם אחרי שנגמלה, נמנע ממנה לפגוש את בנה, עד שהגיע לגיל 18. "הכול היה חסוי ממני", אמרה, "לא ידעתי איפה הוא נמצא, ואז הילד נהיה בגיר ועמד על זה שהוא יפתח את תיק האימוץ ושהוא בוחר להכיר את האמא שלו".

בהמשך האם שיחזרה כיצד היא וזוג ההורים המאמץ יזמו מפגשים משותפים עם בנם. "במפגשים בינינו, התחלתי לראות את השנאה של האבא כלפי הילד", טענה. "ראיתי את ההצקות ואת כל ההתעללות של האבא. על כל דבר קטן שהילד היה עושה, הילד היה מקבל עונשים מהאבא. הבן שלי סיפר לי הכול, אמר שאני אהבת חייו וביקש שלא אספר דברים לאבא שלו. הוא היה אומר לי 'הוא נותן לי עונשים, הוא גם פעם אחת הרים עלי ידיים'. השתדלתי להעניק לו חום ואהבה ולהבין אותו".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • מכבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully